מעצבת הפנים שהחליטה לפתוח סטודיו בצפון הארץ, ובטוחה שהתחום עובר מהפכה בשנים האחרונות

עדי קליין, תושבת קיבוץ שריד, בת 46, נשואה פלוס 3 • בעלת סטודיו דולו לעיצוב ואדריכלות פנים • "אם בעבר היינו צריכים להדרים עם לקוחות למרכז, לאחרונה אנחנו עדים להתעוררות של יזמים ומותגים גדולים שמבינים שיש כאן שוק שרק הולך ומתעצם" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

עדי קליין, בעלת סטודיו דולו לעיצוב ואדריכלות פנים / צילום: שירי גולדשטיין
עדי קליין, בעלת סטודיו דולו לעיצוב ואדריכלות פנים / צילום: שירי גולדשטיין

"עם המעבר של המשפחה שלנו לעמק יזרעאל הבנתי שהנסיעות למרכז לא תוכלנה להמשיך", אומרת עדי קליין, בעלת סטודיו דולו לעיצוב פנים. "בתום בירור מקיף, הבנתי שבצפון יש מעצבים רבים שעובדים עצמאית אך משרדי אדריכלים, עם מחלקות שמתמחות בעיצוב פנים, פשוט לא קיימים.

"החלטתי להקים משרד כזה בעצמי. היה לי ברור שלא אעבוד לבד, כל חיי המקצועיים עבדתי בצוותים וכך נוסד הסטודיו שמורכב מצוות של 5 יוצרים. העבודה מושתת על חקר, חשיבה משותפת והפריה הדדית ואנו מתמחים בתכנון הוליסטי - החל מהפקת תוכניות עבודה מוקפדות, דרך תכנון פרטי נגרות ועד לבחירות החומרים, התאורה והסטיילינג. כל תוכנית עוברת בדיקה של לפחות 5 זוגות עיניים".

הסטודיו הוקם בשנת 2011 ונקודת הפתיחה הייתה מאתגרת. "התחלנו עם מינימום קשרים בלוקיישן בעייתי. תהליך הבנייה וההתעצמות לקח זמן, אך ב־7 השנים האחרונות צברנו תאוצה וכיום אנחנו מתמחים בשיתופי פעולה משמעותיים עם משרדי אדריכלים שמחפשים מחלקה ייעודית המתמחה בתכנון פנים.

"אנחנו אמונים על פרויקטים גדולים, מורכבים ועתירי תקציב בכל הארץ ובפרט בצפון. זהו תוצר של וואקום והיעדר מתכננים שמתמחים בכלל ההיבטים שנדרשים כדי ליצור אדריכלות פנים משמעותית".

עדי משתפת כי מה שקורה בשנים האחרונות בתחום העיצוב באזור הצפון הוא לא פחות ממהפכה. "אנחנו עדים לאבולוציה שהתחום עובר, המודעות עלתה פלאים. כשיצאנו לדרך, לפני 11 שנה, אלה שבנו בסביבה בתים חדשים הסתייעו באדריכל ופנו למעצב בשלב מאוד מאוחר של הפרויקט רק לבחירת דקורציה.

"כיום אחוז מהותי מקהל הבונים ער לניואנסים - הם מכירים בצורך של תכנון מדוקדק גם של פנים הבית, כולל הפקת תוכניות מורכבות, על מנת לייצר סביבת מגורים מכילה ומותאמת שתיקלע לצרכים של כל אחת ואחד מבני המשפחה. תושבי הצפון צמאים לאנשי מקצוע איכותיים מקומיים שלא צריך להביא מת"א, ונרקמים באזור שיתופי פעולה מעולים בין ארבע הצלעות החשובות להצלחת הפרויקט: אדריכל, מעצב, קונסטרוקטור ומפקח".

מגמה נוספת שצוברת תאוצה עליה מעידה קליין היא נהירה של צעירים ומשפחות שבוחרים לנטוש את הפיח והפקקים במרכז לטובת איכות החיים והפסטורליה שמציע הצפון, בפרט בשנתיים האחרונות. "מדובר בכוח שוק משמעות. אם בעבר היינו צריכים להדרים עם לקוחות למרכז, לאחרונה אנחנו עדים להתעוררות של יזמים, קברניטי חברות ומותגים גדולים שמבינים שיש כאן שוק שרק הולך ומתעצם.

"בחודשים האחרונים נפתחים בסביבה סניפי ענק של מיטב החברות אך זה עדיין לא מספיק. התחושה היא שעדיין אין פתרון כולל. זהו אתגר כלכלי ענק של תעשיית העיצוב שנדרשת עכשיו להקים עוד מוקד משמעותי, הפעם באזור הצפון".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il