מטבריה ועד באר שבע: 3,500 יחידות דיור ישווקו בהגרלה השלישית של דירה בהנחה

בהגרלה השלישית של תוכנית דירה בהנחה ישווקו כ-3,500 יחידות דיור במספר יישובים ברחבי הארץ, ביניהם ירושלים, לוד, באר שבע, אופקים, נוף הגליל, טבריה, סכנין וכפר קאסם • ההגרלה תיפתח לרישום בעוד כחודש, ובמשרד השיכון מדגישים כי אין חשיבות למועד ההרשמה

שר השיכון זאב אלקין / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שר השיכון זאב אלקין / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (א') על מועד ההגרלה השלישית של תוכנית דירה בהנחה, במסגרתה ישווקו כ-3,500 יחידות דיור נוספות במספר יישובים ברחבי הארץ. התוכנית תיפתח לרישום ביום ראשון 23 באוקטובר ותיסגר ב-3 בנובמבר, ובמסגרתה יוגרלו הדירות במספר יישובים ברחבי הארץ, בין היתר בירושלים, לוד, באר שבע, אופקים, נוף הגליל, טבריה, סכנין, כפר קאסם ועוד יישובים שיפורסמו לקראת פתיחת ההגרלה.

דירה חדשה בצפון תל אביב? ההגרלה שממחישה את עומק משבר השכירות
הריביות עולות, העסקאות מצטמקות: מדוע הזינוק במחירי הדיור לא עוצר? 

כאמור, בחודש פברואר השנה הודיעו משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל כי יגרילו השנה כ-30 אלף יחידות דיור ברחבי הארץ במסגרת תוכניות לדיור בר-השגה. ולהגרלה הראשונה של התוכנית שהתקיימה באפריל נרשמו כ-120 אלף משקי בית - מספר הנרשמים הגבוה ביותר אי פעם, עבור 10,053 יחידות דיור ב-150 פרויקטים הפרוסים ב-31 יישובים ברחבי הארץ.

ההגרלה השנייה התקיימה ביולי עבור 5,499 דירות וכללה 95 פרויקטים ב־25 יישובים שונים. בנתניה הוצעו 888 דירות, בשדרות 541, בבית שמש 492, בראש העין 439 ובאשקלון 398. הגרלה זו נסגרה לרישום כשבועיים לאחר מכן, ובהמשך השבוע התקיימו אותן "הגרלות המשך", מעין שאריות של פרויקטי מחיר למשתכן בלבד, ובהן עוד 737 דירות - 314 באשקלון, 97 בבאר שבע, ודירות נוספות בראשון לציון, באופקים, בג'סר א־זרקא וביישובים נוספים.

מצפת ועד באר שבע

במשרד הבינוי והשיכון מציינים כי "עד כה זכו כ-17,000 משקי בית בהגרלות 'דירה בהנחה' שהתקיימו השנה", והוסיפו כי "כפי שהיה בהגרלה הקודמת, באפשרות הזכאים להירשם לשלוש ערים, ולכלל ההגרלות בערים אלו, כמו כן נדגיש כי אין חשיבות למועד ההרשמה להגרלה וההרשמה תהיה פתוחה לציבור הזכאים במשך שמונה ימים. נדגיש כי האפשרות להנפיק אישור זכאות תהיה פתוחה עד ליום ה-25/10, לאחר מכן לא יהיה ניתן להנפיק אישורים עד לסגירת ההרשמה להגרלה".

"נציין כי על מנת להירשם להגרלות יש להנפיק אישור זכאות. ניתן להנפיק את האישור באופן מקוון דרך אתר התוכנית, מי שלא יכול להירשם באופן מקוון יכול להירשם מרחוק רישום דיגיטאלי באמצעות טפסים מקוונים באתרי החברות או דרך מוקדי השירות; אלונים *2850, מילגם *6078 , עמידר *6266. עלות הנפקת אישור הזכאות לתוכניות של "דירה בהנחה" - 240 ש"ח. הליך ההנפקה אורך עד 10 ימים במקרים בהם הועברו כלל האישורים הרלוונטיים, במקרים מסוימים יתכנו עיכובים. אישור הזכאות תקף לשנה, במידה ואישור הזכאות בתוקף אין צורך להנפיק".

השכונות שבהן יוגרלו דירות: נופי בן שמן בלוד, פסגת רמות החדשה בבאר שבע ושכונות מצפה ימים ורמת רזים דרום בצפת.

מבדיקת שערך בגלובס ביולי האחרון עולה כי שיווק הדירות יגיע בהגרלה השלישית בין היתר לשכונת נופי בן שמן בלוד, שם ישנו "מאגר" של 440 יחידות דיור אשר יכולות להשתתף בהגרלה, במחיר למ"ר (לפני ההנחה שמציעה התוכנית) של 14,925.69 עד 15,695.55 שקל.

כך גם בבאר שבע, שם מאגר של 1,417 דירות, בשכונת פסגת רמות החדשה, לפי מחיר למ"ר של 12,018 עד 12,022 שקל (לפני הנחה). נציין כי בהגרלת יולי הוצעו בשכונה רק 65 יחידות דיור, כך שישנו סיכוי גדול לכמות משמעותית של דירות משכונה זו בהגרלת אוקטובר.

גם בצפת יש מאגר גדול שמונה 793 דירות, שעשויות להשתתף בהגרלת אוקטובר הקרובה. מדובר על דירות בשכונות מצפה ימים ורמת רזים דרום. במצפה ימים מדובר על "שאריות" של תוכנית מחיר למשתכן, כך שהסיכוי שהדירות בשכונה ייכללו בהגרלה הקרובה גבוהים, מתוך מטרה להציע את הדירות האחרונות בתוכנית שטרם הוגרלו. המחירים נעים בין כ־6,760 שקל למ"ר לכ־7,425 שקל למ"ר ברמת רזים דרום, ובין כ־8,656 ל־8,753 שקל למ"ר במצפה ימים.

"בשנה הבאה משרד השיכון יצליח לייצר עוד 45,000 דירות בהנחה"

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "עם כניסתי לתפקיד, במקביל לצעדים להרחבה דרמטית של מספר השיווקים ל-100,000 בשנה, היה ברור לנו שחייבים להחזיר תוכניות דיור בהנחה לזוגות הצעירים שיתנו להם אפשרות כבר עכשיו, למרות עליית מחירי הדיור, לקנות דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים על חשבון המדינה. לכן, לאחר הפסקה של שנתיים, חזרו ההגרלות של משרד השיכון, ובמהלך השנה הזאת 30,000 משפחות יקבלו יכולת לקנות דירה בהנחה משמעותית על חשבון המדינה. בשנה הבאה בעקבות התוכניות שהותנעו בחודשים האחרונים משרד השיכון יצליח לייצר עוד 45,000 דירות בהנחה וכך בשנים 22-23 75,000 זוגות צעירים מתוך סך 120,000 זכאי משרד השיכון יקבלו את היכולת לקנות דירה בהנחה".

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: "תוכנית דירה בהנחה הפכה לסיפור הצלחה שמשנה את חייהם של מאות אלפי ישראלים, שהצליחו להגשים בזכותה את החלום לדירה. אנחנו מרחיבים את התוכנית בעוד כ-9,000 דירות עד סוף השנה. במקביל פועלת הרשות להגדלת היצע הדיור והשנה כבר שיווקנו למעלה 62,000 יחידות דיור. השבוע יסגרו מכרזים לכ-10,000 יחידות דיור".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "לקראת השנה החדשה העומדת בפתחה, כ-3,500 משקי בית נוספים יזכו לרכוש דירה בהנחה משמעותית, ולהתחיל את תשפ"ג ברגל ימין. ההגרלה השלישית תיפתח מיד לאחר סוכות והיא המשך ישיר לכלל הצעדים והמהלכים שמקדם המשרד בתקופה האחרונה בדרך לשבירת שיאים בהתחלות הבנייה ובמספר השיווקים שנה שנייה ברצף. אנחנו עובדים מסביב לשעון במטרה לתת מענה לביקושים ואני מבקש מכל האזרחים העומדים בכללי הזכאות, אנא אל תחכו לרגע האחרון, הקדימו והנפיקו את אישורי הזכאות על מנת שתוכלו להירשם בזמן להגרלה".