קייפ גייסה 220 מיליון דולר, מתוכם 120 מיליון דולר מבעל השליטה טדי שגיא

קייפ מייעדת את כספי הגיוס לביצוע רכישות • בין המשתתפים בהנפקה גם גופים מוסדיים מישראל – כלל, הפניקס, מור, ספרה ונוקד – ואת ההנפקה הובילה ברק קפיטל חיתום • ההנפקה בוצעה במחיר של 2.65 פאונד למניה

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

חברת הטכנולוגיה Kape, המספקת פתרונות אבטחת סייבר, גייסה 220 מיליון דולר, מהם 120 מיליון דולר הוזרמו על-ידי בעל השליטה טדי שגיא, שלאחר ההנפקה יחזיק ב-54.3% ממניות קייפ. החברה, הנסחרת בבורסה של לונדון לפי שווי שוק של 977 מיליון פאונד, דיווחה כי בהנפקה התקבלו ביקושים גבוהים ולפיכך הוחלט להגדיל את היקף הגיוס.

בין המשתתפים בהנפקה גם גופים מוסדיים מישראל - כלל, הפניקס, מור, ספרה ונוקד - ואת ההנפקה הובילה ברק קפיטל חיתום. ההנפקה בוצעה במחיר של 2.65 פאונד למניה, לעומת מחיר של 2.71-2.75 פאונד בימים שלפני הדיווח על הגיוס. מתחילת השנה נחלשה מניית קייפ ב-39.6%.

קייפ  מייעדת את כספי הגיוס לביצוע רכישות שיאיצו את הצמיחה ולפי הערכת הדירקטוריון, התנאים הגלובליים הגדילו את מספר ההזדמנויות האטרקטיביות. בשנה שעברה, החברה ביצעה רכישה גדולה, כששילמה 936 מיליון דולר עבור ExpressVPN האמריקאית.

בדיווח לבורסה בלונדון ציינה קייפ כי מספר בכירים בחברה רכשו גם הם מניות במסגרת הגיוס, ביניהם המנכ"ל עידו ארליכמן שרכש מניות תמורת כ-90 אלף פאונד והדירקטור דן פומרנץ שרכש מניות ב-855 אלף פאונד. פומרנץ הוא ממייסדי ExpressVPN.

במחצית הראשונה של 2022, הכנסות החברה הסתכמו ב-302 מיליון דולר, עלייה משמעותית לעומת 95.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021 (לפני רכישת ExpressVPN). גם ההוצאות התפעוליות גדלו ביחס לתקופה המקבילה, פי 3 ל-221 מיליון דולר. עם זאת, הרווח התפעולי גדל יותר מפי 4 ל-59 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-88.9 מיליון דולר, כ-29.4% מההכנסות, ירידה קלה לעומת שיעור EBITDA של 30% במחצית הראשונה של השנה. קייפ מצפה לסיים את 2022 עם הכנסות של 610-624 מיליון דולר ו-EBITDA של 166-172 מיליון דולר.

המנכ"ל ארליכמן מסר: "הצמיחה שחווינו בהכנסות במחצית הראשונה של השנה, במספר הלקוחות וברווחי החברה, יחד עם התמיכה חסרת תקדים בחברה מצד המשקיעים - מעניקים לנו רוח גבית להמשך יישום אסטרטגיית הצמיחה שלנו. כיום אנו משרתים מעל 7 מיליון לקוחות משלמים ברחבי העולם ומספקים פרטיות ואבטחה בחייהם הדיגיטליים. אנו מאמינים שאנו יכולים להגדיל את סל המוצרים הקיים, כמו גם להרחיב את מספר הלקוחות שאנו משרתים. Kape נמצאת כיום בפוזיציה אידיאלית למצב עצמה כשחקנית המובילה והגדולה בעולם בתחום הפרטיות והאבטחה לצרכנים".