רגע לפני ראש השנה: יוניליוור מעלה מחירים

תאגיד המזון הבינלאומי עדיין לא חשף את שיעור ההתייקרות הצפוי, אך מחירי הקרמבו יעלו כבר ב-1 באוקטובר הקרוב • העלאת המחירים לא תפסח על מרבית מוצרי יוניליוור

ג'ם טריק יוקסל, מנכ''ל יוניליוור / צילום: איל יצהר
ג'ם טריק יוקסל, מנכ''ל יוניליוור / צילום: איל יצהר

רגע לפני ראש השנה: ענקית המזון יוניליוור מודיעה על העלאת מחירים של כלל מוצריה החל מ-1 בנובמבר. יוניליוור הודיעה על העלאת המחירים הצפויה אולם לא חשפה את שיעור ההתייקרות. מחירו של הממתק שמבשר על בואו של החורף, הקרמבו, יעלה כבר בתחילת החודש הבא, ב-1 באוקטובר. מהחברה לא נמסרה תגובה. 

גל התייקרויות? הרווחיות התפעולית של הספקים הגדולים לרשתות המזון נחתכה בעשרות אחוזים 

יוניליוור משווקת מגוון רחב של מוצרים, והעלאת המחירים לא תפסח על רובם. בין המוצרים שיתייקרו יהיו קורנפלקס כריות, חטיפי דגנים כמו שוגי, רטבים ואבקות מרק, בייגלה, חטיף השוקולד קליק, שוקולד ורד הגליל, תה ליפטון, מיונז וחרדל הלמנס ורטבי עגבניות של קנור.

לא רק מוצרי המזון של החברה צפויים להתייקר. גם בגזרת הטואלטיקה הודיעה החברה על התייקרויות, גם כאן בשיעור שלא ידוע, כאשר בין המוצרים נכללים מוצרי הרחצה והשמפו פינוק לצרכנים המבוגרים ולילדים, דאורדורנט רקסונה, מוצרי הטיפוח של דאב, מרככי הכביסה של בדין ומגוון של קרטיבים וגלידות פופולריות כמו מגנום, סולרו, שוקובו, קרמסימו ופנטזיה.

מדובר במהלך בעל השפעה לא קטנה כמעט על כל בית בארץ. באתר של יוניליוור ישראל מפורט כי החברה משווקת כ-400 מותגים שמוכרים בכל בית ושנמכרים ב-191 מדינות, 13 מהם עם מכירות של למעלה ממיליארד אירו במהלך שנת 2020, וכי 2.5 מיליארד איש משתמשים במוצרי החברה מדי יום.

רק בחודש שעבר הקפיאה יצרנית המזון דיפלומט עליית מחירים עליה הודיעה לפני כחודשיים עד לאחר החגים, בעקבות מחאה ציבורית רחבה. גם קימברלי קלארק ישראל הודיעה באותה התקופה על העלאת מחירים במרבית מוצריה בשיעורים של בין 5.5% ל-9.6%. יבואנית המזון, הטיפוח והטואלטיקה שסטוביץ הודיעה גם היא בתחילת הקיץ על התייקרויות בשיעורים שנעים בין 5% ל-14% בכמה ממותגיה.

הדרישה להתייקרויות דאז לא עברה בשקט מצד רשתות המזון. שופרסל, ויקטורי, מחסני השוק ורמי לוי הודיעו אז כי לא יסכימו להעלאת מחירים בעת ההיא. כעת, רגע לפני החגים, נותר לראות האם רשתות המזון ייאבקו בדרישות גם הפעם, כאשר שופרסל כבר הצהירה כי היא לא תעלה מחירים בעת הזו, ואם בעקבות יוניליוור יודיעו גם יצרניות ויבואניות נוספות על גל התייקרויות נוסף אחרי החגים.