התחדשות עירונית בקריית אונו: "הדיירים לא היו מגויסים למהלך"

פרויקט פינוי־בינוי בסמוך לקניון קריית אונו • הדיירים יקבלו דירה חדשה בשטח ממוצע של 100 מ"ר, עם מרפסת בשטח 12 מ"ר • ניר בלומנפלד, דייר ותיק בבניין: "הדיירים צריכים להיות מתואמים לגבי היזם, ובסוף זה ישתלם לכולם"

התחדשות עירונית ברחוב הרימון 1־2, קריית אונו / צילום: איבולב
התחדשות עירונית ברחוב הרימון 1־2, קריית אונו / צילום: איבולב

סיפור הפרויקט:

ניר בלומנפלד, דייר ותיק בבניין, ירש את הדירה וגדל בה בצעירותו. בשנים האחרונות הדירה הושכרה.

"השכונה היא פנימית, ממש מובלעת ברחוב צדדי, אבל מעבר לכביש יש את הקניון של קריית אונו", מתאר בלומנפלד. "הבניינים נבנו בשנות ה־60־70 בערך. מדובר על בניינים בני ארבעה קומות על עמודים, ובסך־הכול היו 32 דירות בשניהם - 16 בכל אחד - ורובן 40־50 מ"ר בעלות שני חדרים בלבד.

"הבניינים היו ישנים, והיו תקלות, אבל לא ברמה קיצונית. מדי פעם סתימות או פיצוץ פה ושם. ועד הבית טיפל בהכול ודאג לשמור על תקינות התשתיות. גם לא עשינו שיפוץ מהותי. הייתה מחשבה להוסיף חדר או מרפסת לכל אחת מהדירות אבל הייתה התנגדות קלה והפרויקט לא יצא לפועל בגלל סיבות כאלה ואחרות".

איך התקבלה ההחלטה לגבי הפרויקט?
"הסיבה שזה לא יצא לפועל מוקדם יותר לדעתי היא שבזמנו היזם ועורך הדין שלנו וגם אנחנו, הדיירים, לא היינו מגויסים לטובת המהלך. כתוצאה הדברים נגררו למשך הרבה שנים וזה לא התקדם. רק לאחר שמצלאווי נכנס לתמונה הדברים זזו, כי הוא מעורב בעיר ויש לו יכולת לקדם תהליכים מול העירייה. לצד זאת היו חילוקי דעות בין הדיירים בשני הבניינים. עם זאת, יצאנו לדרך עם 100% חתימות בבניין שלנו. בבניין השני היו קצת ויכוחים אבל בסוף זה הסתדר".

מה אתה ממליץ למי שמתחיל תהליך דומה?
"אני ממליץ שיהיו 100% הסכמות אחרת זה לא יצליח. הדיירים צריכים להיות מתואמים לגבי היזם, ובסוף זה ישתלם לכולם. מבחינת תמורות אנחנו מקבלים דירה של 4 חדרים 100 מ"ר, עם מחסן וחניה, לעומת שני חדרים 50 מ"ר שהייתה לנו. וכל הדירות עלו קומה אחת למעלה לפחות".

התמורה ליזם:

67 דירות חדשות.

מחירי שיווק:

דירת 4 חדרים החל מ 2.96 מיליון שקל.

התמורה לבעלים:

דירה חדשה בשטח ממוצע של 100 מ"ר, מרפסת בשטח 12 מ"ר. חדר דיירים, חדר אופניים ומעלית.

לו"ז:

חוזים ראשונים נחתמו בשנת 2011, ב־2019 אושרה התב"ע. הבניינים נהרסו במאי 2022, היתר בנייה התקבל באוגוסט, והעבודות החלו באתר.

כתובת: הרימון 1־2, קריית אונו

הפרויקט: פינוי־בינוי

המצב הישן: שני בניינים משנות ה־60 עם 4 קומות ובהם 32 יחידות דיור בסך־הכול.

היזם: מצלאוי חברה לבניין

האדריכל: ד.ס. בניין ערים - אדריכלים ותכנון בע"מ

עו"ד היזם: עמית יושע משובל יושע משרד עורכי דין

עו"ד הדיירים: איתי משה