קבוצת H&M משתפת פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי Ole

המותג הבינלאומי &Other stories של קבוצת H&M השבדית ישתף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי Ole, המאפשר משלוחים של פריטי אופנה תוך 50 דקות • בשלב הנוכחי השירות המהיר מתאפשר בתל אביב בלבד • אירועים ומינויים

מייסדי Ole. מימין: עומר הנדלמן, אלון הנדלמן וגל אהרון / צילום: באדיבות ole
מייסדי Ole. מימין: עומר הנדלמן, אלון הנדלמן וגל אהרון / צילום: באדיבות ole

שוק המשלוחים המהירים בישראל מתבסס גם בעולם האופנה: המותג הבינלאומי &Other stories של קבוצת H&M השבדית ישתף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי Ole, המאפשר משלוחים של פריטי אופנה תוך 50 דקות. במסגרת השירות הלקוחות יכולים למדוד בביתם את הפריטים שהזמינו, ולהחליט אם להשאירם או להחזיר אותם ישירות לשליח. בשלב הנוכחי השירות המהיר מתאפשר בתל אביב בלבד, ואילו בגוש דן המשלוח מגיע באותו יום. העלות עומדת על 9 שקלים.

אפליקציית Ole הוקמה לפני כשנה על ידי אלון הנדלמן (שמשמש גם כמנכ"ל), עומר הנדלמן וגל אהרון, והיא מאפשרת לרכוש מותגים בינלאומיים כמו בירקנשטוק ו-UGG הנמכרים בחנויות בוטיק ובחנויות מולטי-ברנדס, וכן עובדת עם רשתות כמו Sack's, בורדרליין ואתא. כעת לראשונה החברה תעבוד מול המותג עצמו, ותמכור ישירות מחנות הדגל שלו בארץ. בין משקיעי החברה נמנים קרן Y Combinator ופרופ' גד אלון מאוניברסיטת וורטון, שנחשב מומחה עולמי לתהליכי אופרציה.

לדברי המנכ"ל הנדלמן, "שיתוף הפעולה מאפשר לנו לצמוח ולהגדיל מכירות, ובמקביל לפתוח דלתות לעבודה משותפת עם מותגים מובילים נוספים. בימים אלה אנחנו פועלים לקראת השקה בניו יורק, ולאחריה צופים צמיחה והתרחבות גלובלית. לכן שיתוף הפעולה עם מותג כמו &Other Stories הוא אבן דרך משמעותית עבורנו".

המותג &Other stories הושק ב-2013, ומציע אופנת פרימיום הכוללת קולקציות בגדים, נעליים, אקססוריז ומוצרי טיפוח לנשים. למותג כ-80 חנויות ב-25 מדינות, ומרכזי העיצוב שלו ממוקמים בפריז, שטוקהולם ולוס אנג'לס. בארץ הוא פעיל מאז 2021 באמצעות שתי חנויות בקניוני עזריאלי תל אביב וירושלים.

"במציאות העכשווית, נוחות, זמינות ומהירות הן פקטור חשוב בהחלטת הרכישה", אומרת זיו קווין, סמנכ"לית New Brands במאץ' ריטייל, שמייבאת את המותג השבדי. "החיבור עם השירות של Ole מאפשר לנו להנגיש את המותג במהירות רבה לעוד לקוחות, מה שמהווה מבחינתנו ערך מוסף וחשיפה לקהלי יעד נוספים".

חוסכים את ה"דפיקה" באוטו

כ-5% מכלי הרכב בעולם "חוטפים" נזק מהרגע שהם יוצאים מהמפעל ועד למסירה ללקוח, בהיקף כספי שיכול להגיע למיליארדי דולרים וליצור ועיכובים משמעותיים בשרשרת האספקה. בישראל הסכומים יכולים להגיע למיליוני שקלים בשנה לנמל, ואת הבעיה הזו מנסה לפתור הסטארט-אפ Spinframe, שמפתח תיעוד מבוסס בינה מלאכותית של כניסת רכבים לישראל.

בימים אלה חתמה החברה על הסכם עם נמל אשדוד בשווי כמיליון דולר, שבמסגרתו ירכוש הנמל מהחברה ארבע קפסולות שמנטרות נזקים חיצוניים (פח וצבע) בעת פריקת כלי הרכב מהאניה. כל קפסולה כוללת מצלמות המייצרות תיעוד היקפי של הרכב הנבדק, ומשתמשת בבינה מלאכותית לאיתור פגמים בזמן קצר. ההסכם נחתם לחמש שנים, והוא יצא לפועל לאחר שבשלב ראשון השקיע נמל אשדוד כ-2 מיליון בהרצת פיילוט למוצר.

Spinframe הוקמה בשנת 2017 על ידי אורי דנגור, משרדיה ממוקמים ביקנעם ובימים אלה היא מקימה נציגות בספרד ובצפון אמריקה. החברה חתומה, בין היתר, על שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת פולקסווגן ועל שת"פ עם מרכזי שירות של סיאט ויגואר-לנד רובר בספרד. בין משקיעי החברה נמנים שרונה פרטנרס, איש העסקים אבי צור לשעבר מנכ"ל צ'מפיון מוטורס וקבוצת לובינסקי, גיל מדין, Road2, הרשות לחדשנות ועוד. לדברי החברה, בעקבות המהלך הנוכחי היא תציג את הפתרון בנמלים נוספים בעולם, וכן מתעורר עניין בקרב יצרני רכב וחברות לוגיסטיקה ושילוח ימי.

רשת אפריל מתרחבת בתל אביב

רשת הטיפוח והקוסמטיקה אפריל מתרחבת ומשיקה חנות דגל חדשה בקניון TLV בהשקעה של כ-2.5 מיליון שקל. החנות החדשה תתפרס על פני 200 מ"ר, ויושקו בה בשמי נישה חדשים מבית המותג bdk של הבשם הפריזאי דויד בנדק. לרשת 44 סניפים ברחבי הארץ.

"החלטנו להרחיב ולבסס עוד יותר את פעילותנו בתל אביב, מתוך הבנה שהיא המרכז הכלכלי והעסקי של המדינה, ומתוך היכרות עם הצרכנים שמעריכים מותגים אקסקלוסיביים כמו אלה שנמצאים בקולקציית בשמי הבוטיק שלנו", אומרת מירב אליהו, סמנכ"לית השיווק והסחר של רשת אפריל.

"אנחנו ממשיכים להשקיע גם בשאר חנויות הרשת, שעברו שדרוג בחודשים האחרונים, ובקרוב נודיע על פתיחתן של חנויות נוספות מחוץ לאזור המרכז. בד בבד, גם פלטפורמת האונליין שלנו צמחה מאוד בשנתיים האחרונות, ומאיצה את פעילותה".

אפריל הוקמה ב-1994 כרשת המציעה מגוון מותגי בישום, טיפוח ואיפור, וב-2004 נרכשה על ידי קבוצת בוגרט הצרפתית. הרשת משווקת למעלה מ-150 מותגים, ומשמשת כיבואנית הבלעדית של מותגי יוקרה כמו הרמס, סטנדל , פיובר, קארבן ועוד. עם חתימת הסכמי אברהם הרשת התרחבה גם לדובאי, שם פתחה שתי חנויות.

מתעניינים באמנות

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס, בעלי מליסרון ליאורה עופר, איש העסקים רוני פוקס והאדריכל אבנר ישר היו בין אלה שהגיעו לתערוכת הפופ-ארט "סוכר" של מגיש הטלוויזיה גיל ריבה והצורפת שרה שחק בקניון רמת אביב. לדברי עופר, "אני עוקבת אחרי האמנות של גיל כבר מספר שנים, בכל פעם רוכשת מהאוסף שלו פריטים מיוחדים, וכך עשיתי גם כעת".

אבי וייס ואהוד אולמרט / צילום: אסף לב
 אבי וייס ואהוד אולמרט / צילום: אסף לב

חוגגים בפריז

אנשי עסקים, דיפלומטים, אנשי רוח וחברה הגיעו לאירוע הגאלה של ערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS בפריז. בעלי הערוץ, איש העסקים פטריק דרהי, והמנכ"ל פרנק מלול, אירחו בין היתר את ראש עיריית פריז אן הידלגו, הפילוסוף ברנרד הנרי לוי והזמר אנריקו מסיאס.

פטריק דרהי ופרנק מלול, יחד עם ראשת העיר של פריז, אן הידלגו, הזמר אנריקו מסיאס והפילוסוף ברנרד הנרי לוי / צילום: Studio Alterego
 פטריק דרהי ופרנק מלול, יחד עם ראשת העיר של פריז, אן הידלגו, הזמר אנריקו מסיאס והפילוסוף ברנרד הנרי לוי / צילום: Studio Alterego

האירוע נערך ברקע ציון יום השנה השני לחתימת הסכמי אברהם ובהשתתפות בכירים בעולם התקשורת ממדינות המפרץ, עמם חתם i24NEWS על הסכמי שיתוף פעולה להרחבת הסיקור במזרח התיכון, במדינות המפרץ ובצפון אפריקה.

מאז נחתמו הסכמי אברהם פתח הערוץ, שמרכז פעילותו בישראל, סניפים ואולפנים נוספים בדובאי, ברבאט ובקזבלנקה, וכן חתם על הסכמי שיתוף פעולה עם ענקיות תקשורת במפרץ.

פטריק דרהי ופרנק מלול / צילום: Studio Alterego
 פטריק דרהי ופרנק מלול / צילום: Studio Alterego

חדשות טובות

מגייסים ליד שרה. כ-400 אנשי עסקים, תעשיינים וקמעונאים הגיעו לבית גולברי שבצריפין, לאירוע גאלה לגיוס כספים לארגון יד שרה. באירוע נאספו 4 מיליון שקל שישמשו להקמת סניף במרכז הרפואי שיבא תל השומר.

מחשבים לעמותות. חטיבת החדשנות של סיסקו בישראל תרמה עשרות מחשבים ומסכים עבור מספר עמותות, ובהן amit4life, זיכרון בסלון והעמותה לילדים בסיכון. עובדי החטיבה התכנסו ליום מרוכז שבו חידשו את המחשבים והעבירו אותם לתרומה.