אקסטרה ריטייל של מוטי בן משה רוכשת את רשת התכשיטים מגנוליה

סכום העסקה לא דווח • לרשת מגנוליה, אותה רכשה תכשיטי בן יהודה ב-2016 מידי קרן מרקסטון, יש כ-80 סניפים בארץ ופעילות בפורטוגל • תומר רייזברג, מנכ"ל הרשת, יישאר בתפקידו וימשיך לנהל אותה תחת הבעלות החדשה

דודי כהן, מנכ''ל אקסטרה ריטייל / צילום: פאביאן קולדורף
דודי כהן, מנכ''ל אקסטרה ריטייל / צילום: פאביאן קולדורף

אקסטרה ריטייל, קבוצת הקמעונאות הפרטית של אלון רבוע כחול שבבעלות איש העסקים מוטי בן משה, ממשיכה להרחיב את פורטפוליו המותגים שלה ורוכשת את הבעלות ברשת התכשיטים מגנוליה מידי חברת תכשיטי בן יהודה.

סכום העסקה לא דווח. תומר רייזברג, מנכ"ל הרשת, יישאר בתפקידו וימשיך לנהל אותה תחת הבעלות החדשה.

■ אקסטרה ריטייל רוכשת את רשת ההלבשה התחתונה אפרודיטה 

לרשת מגנוליה, אותה רכשה תכשיטי בן יהודה ב-2016 מידי קרן מרקסטון, יש כ-80 סניפים בארץ ופעילות בפורטוגל, שם היא מפעילה 10 סניפים, פלטפורמה שאקסטרה ריטייל ככל הנראה תמשיך להפעיל במטרה להמשיך ולפתח את הפעילות העולמית. למגנוליה, שבמהלך 2022 נכנסה לתחום הזהב 14 קראט, יש מחזור מכירות של כ-120-140 מיליון שקל.

תנאי העסקה סוכמו בין הצדדים, והשלמתה תלויה באישור רשות התחרות, כאשר לפי ההערכות הרשות לא תתנגד, מכיוון שמדובר ברכישה ראשונה מצד אקסטרה ריטייל של רשת בתחום התכשיטים. 

אקסטרה ריטייל התרחבה בשנים האחרונות באמצעות שורת רכישות מתחום הקמעונאות, בעיקר בתחום אופנת הבית וההלבשה התחתונה. בשלוש השנים האחרונות הקבוצה שילשה את המכירות, ולפי הערכות תגיע בקרוב למחזור מכירות של מיליארד שקל.

תחת קבוצת אקסטרה ריטייל פועלים כיום המותגים מגוון רחב של מותגים, ביניהם נעמן - בתחום כלי בישול ואירוח; ורדינון - בתחום אופנת הבית - כאשר הקבוצה מפעילה כ-90 סניפים בכל אחת מהרשתות; רשת הקונספט דיסני הום לריהוט ואקססוריז לבית המונה ארבעה סניפים; רשת ההלבשה התחתונה אפרודיטה ומותג הלאנז'רי בוניטה דה מאס (שלתוכה מוזגה גם הפעילות של קורל מודל, יצרנית הלבשה תחתונה); רשת הום סטייל - יבואנית וסיטונאית לכלי מיטה ווילונות; וחברת צוקר, המתמחה בכלים למטבח המקצועי.

בנוסף, לאחרונה רכשה אקסטרה ריטייל את השליטה בחברת G.U.S MARKETING, בעלת הזיכיונות בישראל של מותג אופנת הפרימיום האמריקאי GANT ושל מותג הג'ינסים ההולנדי G-STAR. במאי השנה רכשה הקבוצה את סוהם, מותג מזרנים המפתח ומשווק מזרני פרימיום היברידיים. מועדון הלקוחות של אקסטרה ריטייל NV CLUB כולל כ-300 אלף חברים.

ביולי פתחה הקבוצה 9 סניפים חדשים של הרשתות המובילות הפועלות במסגרת הקבוצה: נעמן, ורדינון, הום סטייל, GANT ,G-STAR ואפרודיטה. שטחן הכולל של החנויות החדשות עומד על מעל 1,000 מ"ר, ובהקמתן הושקע סך כולל של כ-8 מיליון שקל.