קוויאר ללא הגבלה: כך מחזרות חברות התעופה אחר הנוסעים העשירים

המטיילים הלהוטים לפצות על זמן הקורונה האבוד חוזרים ביתר שאת אל חברות התעופה • אלה מצידן מנצלות את המגמה לטובתן ומפתות את נוסעי המחלקה הראשונה לבחור בשירותיהן באמצעות שדרוגים שונים – מקוויאר פרסי עם שמפניה דום פריניום, דרך תאי נוסעים פרטיים ועד להשקת מושבי פרימיום לטיסות ארוכות

חברות התעופה מחזרות אחרי המטיילים העשירים / צילום: Shutterstock
חברות התעופה מחזרות אחרי המטיילים העשירים / צילום: Shutterstock

המטיילים הלהוטים להחזיר לעצמם את זמן הקורונה האבוד מסתערים על הטיסות, וחברות התעופה נלחמות על הנוסעים העשירים בעזרת פיתויים ושדרוגים מפנקים. חברת התעופה הלאומית של דובאי, אמירייטס, הודיעה בחודש הקודם על השקעה של למעלה מ-2 מיליארד דולר עבור שיפור חוויית הנוסע. מוקדם יותר השנה השיקה פינאייר הפינית קו חדש של מושבי פרימיום, וגם אייר פראנס נקטה צעד דומה עם שדרוג תאי הנוסעים בטיסות ארוכות. 

למה כל-כך יקר לצאת לחופשה ואיפה המחירים עדיין לא טיפסו: מנכ"ל אימפריית התיירות בוקינג בראיון
נתב"ג יהפוך לדיגיטלי ב-2023: כך מתכננים לקצר את התורים בשדה  

אמירייטס, חברת התעופה לטיסות ארוכות הגדולה בעולם, תשביח יותר מ-120 מטוסים עם חללי פנים חדשים, תפריטים מגוונים עם אפשרויות טבעוניות וחטיפי קולנוע כמו פופקורן. הטבות חדשות נוספות לנוסעים במחלקה הראשונה כוללות מנות בלתי מוגבלות של קוויאר פרסי עם שמפניה דום פריניון. ההשקעה בשדרוג המטוסים מגיעה על רקע הפסד של 1.1 מליארד דולר שרשמה אמירייטס לשנה שהסתיימה ב-31 במרץ.

View this post on Instagram

A post shared by Emirates (@emirates)

"בעוד שאחרים מגיבים ללחצים בתעשייה עם קיצוץ בעלויות, אמירייטס עפה נגד הזרם כדי לספק חוויות טובות יותר ללקוחות שלנו", אמר ל- CNBC נשיא חברת התעופה, טים קלארק. עוד הוסיף קלארק כי החברה מזהה "עניין רב" בשדרוגים היוקרתיים, אם כי עדיין אין ברשותה את המספרים המלאים.

אלא שאמירייטס אינה היחידה. מוקדם יותר השנה, חברת פינאייר הפינית השיקה קו חדש של תא נוסעים פרימיום, הכולל מושבים מרווחים ב-50% יותר מהמושבים הסטנדרטיים. אייר פראנס הכריזה בחודש מאי על מושבים חדשים למחלקת עסקים לטיסות ארוכות, עם מחיצות הזזה לנוסעים שרוצים חלל פרטי משלהם. 

View this post on Instagram

A post shared by Emirates (@emirates)

גידול בביקוש למושבי פרימיום

השדרוגים באים בעקבות דוח תעשיית התעופה, המציג תחזיות לפיהן שיעורי הנסיעות העסקיות יחזרו לרמות שלפני המגפה ב-2026 ולא ב-2024, כפי שחזו קודם לכן. אף על-פי שההוצאות של נוסעי מחלקת עסקים נמצאות במגמת עלייה, הדוח השנתי של נסיעות העסקים הגלובלי (GBTA) קבע כי הנתונים לשנת 2021 עדיין עמדו על פחות ממחצית מהסכום של למעלה מ-1.4 טריליון דולר ב-2019.

למרות זאת, חברת ניתוח הנסיעות ForwardKeys מצאה שינוי בביקוש לכיוון מושבי פרימיום. "במהלך המגפה ראינו שמספר הטסים קרס. עם זאת, שיעור המטיילים שטסים במושבי פרימיום גדל באופן משמעותי", אמר אוליבייה פונטי מ- ForwardKeys ל-CNBC. "למרות שאין ערובה שהגידול בביקוש למושבי פרימיום יישמר ככל שהטיסות מתאוששות, אפשר להבין מדוע חברות התעופה ירצו להשקיע בשימור לקוחות הפרימיום, שהשנה הוציאו 575% יותר על מושב מאשר על מושבים סטנדרטיים".

View this post on Instagram

A post shared by Finnair (@feelfinnair)

אולם יש מי שמטיל ספק ביכולתן של ההשקעות שביצעו חברות התעופה לעזור להתאוששות הענף. אדוארד ראסל, עורך ב-Skift, אתר חדשות של תעשיית הנסיעות, אמר ל-CNBC כי לא ברור עד כמה תהיה השפעה של שינויים "קטנים" במוצר על המכירות. "רוב המטיילים טסים בחברת התעופה המועדפת עליהם, או בוחרים בתעריף הזול ביותר. רק תת-קבוצה קטנה של מטיילים באמת יזמינו טיסה על בסיס תוספת של דלת הזזה או קוויאר ללא הגבלה".