טסלה נערכת למשלוח הגדול אי-פעם לישראל

טסלה נערכת לייבא לישראל כ-4,000 כלי רכב, רובם ממפעלי החברה בסין • עד השבוע נמסרו בישראל קרוב ל-12 אלף רכבי טסלה, כך שהמשלוחים החדשים עשויים להגדיל את המכירות בנתח החשמליות השנה לסביבות ה-10% מכלל המסירות

טסלה דגם Y לונג־ריינג' / צילום: יח''צ
טסלה דגם Y לונג־ריינג' / צילום: יח''צ

טסלה נערכת לייבא לישראל עד סוף השנה מלאי מאסיבי של כ-4,000 כלי רכב, רובם ממודל 3 שמיוצר בסין. מדובר במשלוח הגדול ביותר עד כה של החברה לישראל, זאת בין השאר כדי להקדים את עליית המס בינואר ולספק את הביקוש הער לרכב בציי רכב ובשוק המוסדי. המשלוח יגיע ככל הנראה בשתי אוניות לפחות.

המשלוח הענק של טסלה הוא חלק ממאמץ שמבצעים כיום כל היבואנים להגדיל את ייבוא הרכב החשמלי לפני עליית המס בינואר. על פי הערכות, ברבעון האחרון של השנה ינחתו בישראל עוד קרוב לעשרת אלפים כלי רכב חשמליים, כולל אלה של טסלה, ורובם ישוחררו ממס לפני עליית המחיר. עד השבוע, נמסרו בישראל קרוב ל-12 אלף כלי רכב כך שהמשלוחים החדשים עשויים להגדיל את המכירות בנתח החשמליות השנה לסביבות ה-10% מכלל מסירות הרכב. עם זאת, חלק מהמסירות יבואו על חשבון הקטנת הייבוא בשנה הבאה.

המדריך המלא לרכישת רכב חשמלי בישראל 
טסלה נאלצת להתמודד עם תחרות קשה בסין מצד שוק המכוניות הפורח 

במפגש שנערך אתמול בין בכירי ענף הרכב לבין ערן יעקב, יו"ר רשות המיסים, נשאל יעקב לגבי הסיכוי שהעלאת מס הקנייה על רכב חשמלי תידחה בשנה "ברגע האחרון" ולא תחול בינואר. יעקב העריך כי הסיכויים לכך אינם גדולים במצב הנוכחי אולם סירב להביע דעה בנושא.

בכנס הועלו בפני יעקב הצעות לשנות את שיטת המיסוי על כלי רכב חשמליים בישראל בטווח הארוך ולקבוע את שיעורי העלאת המס לא בצורה שרירותית, כפי שנעשה כיום, אלא בהתאם לשיעור החדירה בפועל של כלי הרכב החשמליים לכלל השוק. על פי הערכות בענף לפחות בשנתיים הקרובות שיעור החדירה יהיה נמוך משמעותית מהציפיות הראשוניות של האוצר בשל המגבלות על ההיצע והמחירים הגבוהים, שנובעים מעודפי ביקוש גלובאליים.

***גילוי מלא: בידיעה זו נכתב במקור כי אחד מדגמי טסלה מתייקר. מבדיקה נוספת התברר כי מדובר בשינוי טכני בתמחור בלבד, ועל כן חלק זה הוסר.