הכירו את הקבלן הוותיק שחוזר להנפיק בבורסה בתל אביב לאחר 20 שנה

חברת אלה ר. - הפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב בישראל - תגייס 200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח • החברה דורגה ע"י S&P מעלות בדירוג A

מלון פאבליקה בהרצליה, מהחזקותיה של אלה ר. / צילום: עודד סמדר, יח''צ
מלון פאבליקה בהרצליה, מהחזקותיה של אלה ר. / צילום: עודד סמדר, יח''צ

שוק הנפקות ההון הראשוניות בתל אביב נמצא בתקופה של דעיכה, בוודאי ביחס לשנתיים עמוסות בהנפקות שחווה עד לפני מספר חודשים. עם זאת, שוק הנפקות החוב ממשיך לתפקד, וסקטור הנדל"ן, שנמצא על פרשת דרכים בכל הנוגע לתנאי הריבית המשתנים, ממשיך לייצר גיוסים.

חברת הנדל"ן אלה ר. הנדסת בניין והשקעות, שבבעלותו ובניהולו של היזם הוותיק ראובן אלה (63), שנמחקה מהמסחר בתל אביב לפני למעלה מ-20 שנה, חוזרת לבורסה, הפעם לפי שעה, לגיוס של אג"ח, בהיקף של 200 מיליון שקל. החברה צפויה לצאת לדרך עם הגיוס בתחילת ספטמבר הקרוב. האג"ח אינן מובטחות בחיתום, והמפיץ בגיוס הוא חברת ברק קפיטל חיתום.

אלה הקים את חברת הנדל"ן הנושאת את שם משפחתו בשנת 1991, והנפיק אותה בבורסה שנתיים לאחר מכן. הוא מכהן עדיין כבעל שליטה ובתפקיד היו"ר והמנכ"ל של החברה, שאותה מחק כאמור מהמסחר בבורסה בהצעת רכש בשנת 2001. החברה פועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב - משרדים (ממשלתי ופרטי), מלונאות ומסחר - וכן בנדל"ן יזמי. 

התחייב שלא יתחרה בחברה

כיום מחזיקה אלה ר. בסדרה של נכסים מניבים בתחומי המלונאות בישראל ובחו"ל, כמו גם בקרקעות ובפעילות ייזום מגוונת. בין היתר מחזיקה החברה בחלק ממלון דניאל בהרצליה, בבנייני משרדים בירושלים, במלון פאבליקה בהרצליה, בקולנוע פאר בתל אביב, המיועד לבנייה למגורים, ויש לה גם החזקות בנכסי מלונאות בקפריסין.

ראובן אלה התחייב כלפי החברה שלא יתחרה בה, ובכל מקרה שבו יקבל הצעה להשקעה בנדל"ן מניב או בייזום פרויקטים בארץ או בחו"ל - למעט במדינות הונגריה וגרמניה, שם הוא פועל באופן פרטי - הוא יפנה את את אותה הצעה כלפי החברה.

אלה ר. דורגה על ידי S&P מעלות בדירוג A - ושם מציינים כי לחברה תיק נכסי נדל"ן מניב בשווי של 760 מיליון שקל ועתודות קרקע למכירה בארץ בשווי של 71 מיליון שקל. כספי האג"ח שתגייס החברה מיועדים להשקעות בנכסים חדשים ולהמשך הפיתוח של הנכסים הקיימים של החברה. יחס הרווח לפני פחת מיסים והפחתות (EBITDA) להוצאות המימון של החברה יעמוד על פי 2 עד פי 2.3, ויחס החוב להון העצמי שלה יעמוד עד שיעור של 50%.

תלות בשני שוכרים מהותיים - המדינה וישרוטל

במעלות ציינו כי תיק הנכסים המניבים של החברה "מקנה נראות גבוהה יחסית של הכנסות בזכות יציבות תפעולית". בדירוג צוין כי לאלה יש 130 שוכרים שונים, אם כי מרביתם הם שוכרים בנכס אחד בתל אביב (בית דן) והיתרה הם שוכרים בודדים. יש לה תלות בשני שוכרים מהותיים, מדינת ישראל וישרוטל.

מנגד ציינו בחברת הדירוג, כי הפרופיל העסקי והדירוג של אלה מוגבלים, משום שפיזור תיק הנכסים שלה נמוך יחסית לחברות בדירוג גבוה יותר משלה. כמו כן, חלק ניכר משווי הנכסים ודמי השכירות נטו (NOI) מאוחדים בדוחות שלה באיחוד יחסי, כלומר החברה "חולקת" את הנכסים עם שותפים, ולכן אין לה שליטה מלאה בקבלת ההחלטות לגבי הנכסים.

הכנסות אלה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-19.7 מיליון שקל, עלייה של 71%, שנבעה מהכרה בהכנסה ממכירת קרקעות באבן יהודה. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון הסתכם ב-6.7 מיליון שקל, עלייה של 18.8% ביחס לרבעון המקביל.

ההכנסות בשנה שעברה הסתכמו ב-45.6 מיליון שקל, עלייה של 4.4% ביחס לשנה הקודמת, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 68.2 מיליון שקל, זינוק חד מול רווח נקי של מיליון שקל בשנת 2020. הזינוק ברווח הנקי בשנה שעברה נבע בין היתר משיערוכי נדל"ן בהיקף של 38.6 מיליון שקל שבוצעו באותה השנה.

תעודת זהות אלה ר. הנדסת בניין והשקעות

תחום עיסוק: הקמה והחזקה בנכסים מניבים במלונאות, משרדים ומסחר,
קרקעות וייזום נדל"ן

היסטוריה: הוקמה בשנת1991 על ידי ראובן אלה, בעל השליטה המשמש כיו"ר
ומנכ"ל. נמחקה מהבורסה בתל אביב לפני כ־20 שנה בתום כ-8 שנים מהנפקתה

נתונים: תיק הנכסים של החברה נכון לרבעון 1 /2022 עומד על 760 מיליון שקל.
הכנסות 2021 :46 מיליון שקל, הרווח: 68 מיליון שקל