מה הקשר של גארי קספרוב לכנס הסייבר הישראלי

חברת Improvate הישראלית תקיים בספטמבר ועידת חירום אירופית בנושא סייבר וביטחון, על רקע המלחמה באוקראינה • אורח הכבוד של הכנס יהיה אלוף השחמט וממתנגדי משטר פוטין, גארי קספרוב • אירועים ומינויים

גארי קספרוב / צילום: סיון פרג'
גארי קספרוב / צילום: סיון פרג'

בצל המלחמה באוקראינה, חברת Improvate הישראלית תקיים ועידת חירום אירופית בנושא סייבר וביטחון. הוועידה תתקיים ב-19-20 בספטמבר בסופיה שבבולגריה, בהשתתפות ראשי ממשלה, נשיאים ושרים מהעבר וההווה, קציני צבא בכירים, חברי ועדות ביטחון ואינטגרטורים מכל רחבי אירופה.

לצדם יקחו חלק דמויות ישראליות מעולמות ההגנה והסייבר, כמו האלוף במילואים עמוס גלעד וראש מערך הסייבר הלאומי לשעבר יגאל אונא. אורח הכבוד של הכנס יהיה אלוף השחמט וממתנגדי משטר פוטין, גארי קספרוב.

קספרוב משמש כיום כמומחה לבינה מלאכותית וסייבר, והוא חבר בדירקטוריון אימפרווייט. ב-2015 פרסם את הספר "החורף מגיע - מדוע חייבים לעצור את ולדימיר פוטין ואויבי העולם החופשי". לדבריו, "התוקפנות הרוסית באוקראינה דורשת ממדינות האזור להיערך בהתאם. אם בעבר התגוננות מפני תוקפנות צבאית נעשתה באמצעים צבאיים מסורתיים וקונבנציונליים, כיום נושא הגנת הגבולות נעשה באמצעים טכנולוגיים חדשניים ומתקדמים, שיכולים לייצר אפקט הגנה יעיל והרמטי יותר.

"ישראל היא כיום אחת מהמעצמות הטכנולוגיות המובילות המפותחות ביותר בעולם בתחום הסייבר. למדינות דרום ומזרח אירופה תהיה הזדמנות יוצאת דופן להכיר מקרוב את חברות הסייבר וה-HLS (הומלנד סקיוריטי) המובילות בעולם, ולהיעזר בשירותיהן".

בוועידה יידונו פתרונות החימוש וההגנה, כחלק מהלקחים שהופקו לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, וחברות ישראליות יציגו את החידושים הטכנולוגיים המובילים בתחום. בין החברות נמנות אירונאוטיקס, טריפל פי, קופטרפיקס פרו, קוגנייט, TSG ועוד.

לדברי אירינה נבזלין, יו"ר אימפרובייט וילידת מוסקבה, "אנחנו שואפים להיות בצד הנכון של ההיסטוריה. בתום המלחמה הנוראית הזו, כשיגיע הזמן לבנות מחדש את כלכלת אוקראינה, אנחנו נהיה שם כדי לעזור ולספק פתרונות".

אזור התעשייה

שת"פ ישראלי עם אמזון

שלוש שנים לאחר שאמזון השיקה את פעילותה בארץ, ולאחר שבחודשים האחרונים הציעה משלוח חינם על קנייה מעל 49 דולר, ענקית הסחר המקוון מחזקת את הקשר הישראלי. החברה חתמה על שיתוף פעולה עם קאשבק אונליין, מפעילת האתר cashback.co.il. במסגרת ההסכם, קאשבק תעניק החזר כספי של עד 6% על כל קניה באמזון שעוברת דרכה.

קאשבק מציעה מועדון לקוחות שנותן החזרים כספיים ביותר מ-400 אתרי איקומרס בארץ ובעולם, ביניהם איביי, עלי אקספרס, בוקינג, אסוס, אייהרב ואחרים. בשנה האחרונה חתמה החברה על הסכמים גם עם סופר-פארם, אורבניקה והודיס.

על מנת לקבל החזר, הרוכש צריך לעבור דרך קאשבק לפני הקנייה באתר. בעת ההרשמה הוא מקבל 10 שקלים במתנה לחשבונו באתר, וכאשר מצטברים שם 50 שקל ניתן למשוך את היתרה לחשבון בנק, ביט או פייפאל.

קאשבק נוסדה על ידי איתי נוי ותומר גוטרמן ב-2015, והיא מעסיקה שמונה עובדים. במועדון הלקוחות רשומים כ-200 אלף חברים. "ההסכם עם אמזון הוא בלעדי בארץ", מספר גוטרמן. "הם לא עושים את ההסכמים האלו כמעט עם אף אחד, ועבדנו איתם כמעט שנתיים כדי להגיע אליו. במיוחד בתקופה הזו של המאבק ביוקר המחיה, מדובר בחלופה טובה עם מחירים זולים יותר ממה שיש בארץ. מעבר לזה, יש לנו גם קופונים בלעדיים".

מצנח הזהב

עו"ד רן ברודר מונה למנכ"ל חברת הקורקינטים השיתופיים BIRD בישראל. בשנתיים האחרונות הוביל את האופרציה וקשרי הממשל בחברה. הוא יחליף בתפקיד את המייסד יניב ריבלין, שישמש כיועץ. מאיה עזריה מונתה למנהלת הרגולציה וקשרי הממשל.

רן ברודר מנכ״ל בירד / צילום: דניס קפל
 רן ברודר מנכ״ל בירד / צילום: דניס קפל

ארז הולצמן מונה לדירקטור פיתוח ביוניקורן אונבאקאפ, המתמחה בהגנה על מידע המאוחסן בענן ובניהול כמויות עצומות של מידע עסקי בסביבות כמו דיינמיקס, סרוויס נאו, סיילספורס ועוד.

יואב הורוביץ, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר וכיום יו"ר ק.ב תעשיות מחזור, מונה ליו"ר משותף של הוועד המנהל בעמותת גאלו"פ המסייעת לאוכלוסיות מיוחדות בחוות סוסים טיפולית.

ניל הנדל, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מונה לפרופסור חבר במכללה האקדמית ספיר.

שורת מינויים בקבוצת פוקס: שרון ביטון מונה למנכ"ל אמריקן איגל גלובל (אירופה וישראל), שני סייג מונתה למנכ"לית אמריקן איגל ישראל, ומירי לוין מונתה למנכ"לית red.

בחברת האבטחה צוות 3 מונו ארבעה מנהלי סניפים: ליאור קינן, 44, בשפלה; משה כהן, 36, במרכז; גיל חודורובסקי, 34, בצפון; ואיתי שבו, 40, בשרון.

יפעת דוד מונתה לסמנכ"לית שיווק בקבוצת עוגן, העוסקת במתן אשראי ובהעצמה פיננסית של אוכלוסיות מאותגרות כלכלית בישראל.

עו"ד עדינה שפירא, שותפה במשרד הרצוג, פוקס, נאמן ושות', תכהן כיו"ר אגודת הידידים של מוזיאון ישראל בירושלים.

עדינה שפירא / צילום: מושיק בירן
 עדינה שפירא / צילום: מושיק בירן

חדשות טובות

הארגון הפילנתרופי היהודי-בריטי JNF UK ומתן-משקיעים בקהילה העניקו תווי קנייה לאלף פליטים מאוקראינה לרכישת ציוד בסיסי, בסך כולל של כחצי מיליון שקל. גובה הסיוע נע בין 1,000 ל-1,500 שקל, בהתאם לגודל המשפחה. החלוקה בוצעה באמצעות מנהלת "צו השעה" המופעלת על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי וארגון מד"א.