הסטארט-אפ הזה רואה את ההתייעלות של החברות מבפנים - עכשיו הוא מגייס מיליונים

אחרי ששיבש את תחום עיצוב הפנים, התיירות העסקית והפודקאסטים עם השקעותיו, מבקש המשקיע הסדרתי אורן זאב לשבש את ענף הייעוץ והפיתוח הארגוני עם הובלת סיבוב השקעה בן 25 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי גרות׳ ספייס, שמסייע לתאגידי ענק להתייעל לקראת ההאטה הכלכלית

משמאל לימין: מייסדי GrowthSpace דן טרנר, יצחק קידר, עומר גלס / צילום: כנרת ריפקינד
משמאל לימין: מייסדי GrowthSpace דן טרנר, יצחק קידר, עומר גלס / צילום: כנרת ריפקינד

המשקיע הסדרתי אורן זאב, בעברו איש קרן אייפקס שמשקיע אישית בחברות שמבקשות לשבש שווקים מיושנים, הוביל סבב גיוס חדש בהיקף של 25 מיליון דולר בגרות' ספייס, חברה ישראלית שרוצה לשנות את ענף הייעוץ והפיתוח הארגוני מקצה לקצה. גרות' ספייס (GrowthSpace) של היזמים עומר גלס, יצחק קידר ודן טרנר, הוקמה לפני ארבע שנים וגייסה 19 מיליון דולר עוד לפני הסיבוב האחרון, אך ההאטה בכלכלה העולמית הפכה אותה לרלוונטית ליותר ויותר חברות.

אורן זאב / צילום: יח''צ
 אורן זאב / צילום: יח''צ

האתר שלה מציע לתאגידים פעילויות פיתוח ארגוני ואישי לעובדים ומנהלים, ובתקופה האחרונה היא משמשת אותם בעיקר לתכניות לשיפור התפוקה ומנהיגות בעיתות משבר. ״חברות שבעבר היו להם מגוון תוכניות שלא היו מאוד ממוקדות ועסקו יותר בתחומי מיתוג המעסיק, מזמינות היום תכניות שממוקדות בפרודוקטיביות, שיפור תהליכים ניהוליים, העצמת עובדים, פיתוח מנהלים וראשי צוותים״, אומר לגלובס דן טרנר, סמנכ״ל תפעול בגרות' ספייס ואחר ממייסדיה.

״עם עליית המחירים והריביות שמנו לב לכך שחברות שמקצצות רוצות להתמקד בפיתוח העובדים שנשארו. ארגונים שנפגעו יודעים שהם צריכים להשקיע באותם המנהלים שרואים את העובדים יום יום כדי שהתהליכים ימשיכו לקרות. השקעה בפיתוח המוצר והחברה היא דרך מצוינת להביא צוותים יותר קטנים לפריון גבוה יותר. כך אם בעבר חברות התמקדו בתהליכי העצמה אישית. הרי שהיום הם מחפשים ייעוץ לשיפור תהליכים עסקיים, ניהול טוב יותר ותהליכי שיווק ומכירות״.

המערכת של גרות' ספייס מזכירה מעין שילוב של טוקספייס, האתר האמריקאי לאיתור פסיכולוגיים ויועצים שנוסד בידי ישראלים, לבין מאסטר סקול, פלטפורמת החינוך הישראלית שמאפשרת למשפיענים מחברות הייטק ללמד קורסים בתחומי פיתוח תוכנה. אבל היא רואה את עצמה בעיקר כ״מאנדיי״ של הפיתוח הארגוני, מעין ״מערכת הפעלה״, כפי שקוראים לכך בחברה, לפיתוח תהליכים שונים בתאגידים. המערכת, הסגורה למחלקות משאבי אנוש בחברות הלקוחות, מציעה כ- 1,500 יועצים ומומחים בתחומי פיתוח ארגוני שונים, כמו למשל פיתוח צוותי מכירות, בניית ערוצי שיווק, ניהול בלוחות זמנים צפופים, או ניהול פרויקטים בסגנון ״אג'ילי״.

מעבר לאספקת שירותי ייעוץ, מאפשרת המערכת של גרות' ספייס לנטר את הביצועים העסקיים של הארגון ולהוכיח אגב כך את תרומת תהליך הפיתוח לתוצר הסופי. "בתקופות אי-ודאות, אני סלקטיבי מאוד בהשקעות שאני בוחר לבצע", מסר זאב. "מעולם לא היה חשוב יותר עבור מעסיקים להתמקד בעובדים שלהם ולחבר את ההתפתחות המקצועית שלהם לביצועים עסקיים״. המערכת של גרות' ספייס מותקנת כיום בקרב כ- 150 לקוחות - רובם ככולם תאגידים כגון ג'ונסון אנד ג'ונסון, הממשל הפדרלי וסימנס. בישראל היא משרתת חברות הייטק כמו מאנדיי, טאבולה ואמדוקס, צ'ק פוינט ואפלייד מטריאלס.

התחרות: ענקיות הייעוץ והפיתוח הארגוני הותיקות

תחום הפתרונות הטכנולוגים לניהול המשאב האנושי בארגון נהנה מעדנה יחסית להאטה הכלכלית. רק אתמול (ד') הודיעה מערכת ניהול העובדים של הייבוב הישראלית על גיוס נוסף של 100 מיליון דולר, ולפני חודשיים גייסה גלואט הישראלית, פלטפורמה לגיוס עובדים פנימיים לצוותי עבודה, 90 מיליון דולר. גרות' ספייס מתחרה בעיקר בשחקניות שירות ותיקות בתחום הייעוץ והפיתוח הארגוני - כמו למשל מרסר (Mercer) או Kelly Services, שתיהן נחשבות לענקיות הנסחרות בבורסה.

אורן זאב מתגורר בפאלו אלטו ובאמצעות קרן ״זאב ונצ'רס״ בבעלותו הוא משקיע בחברות סטארטאפ המשבשות שווקים מיושנים. בין השאר השקיע בחברות הטכנולוגיה לפודקאסטים אודיבל וריברסייד, חברת המרקטפלייס הדיגיטלי לעיצוב פנים והבית האוז, חברת הנסיעות העסקיות טריפאקשנס ופלטפורמות התשלומים טיפלתי והאניבוק.