המניה הזו זינקה ב-300% בוול סטריט בתוך חודש. מה הסיבה?

לקראת שחזור הטירוף של 2021? מניית המם Bed Bath & Beyond זינקה החודש במאות אחוזים, מה שמעורר חשש כבד בקרב המשקיעים שנמצאים בפוזיציית שורט • העלייה החדה בערך המניות הגיעה למרות אזהרות של מספר אנליסטים לפיהן ישנה בעיית נזילות בחברה

סניף של Bed Bath & Beyond / צילום: Associated Press, Nam Y. Huh
סניף של Bed Bath & Beyond / צילום: Associated Press, Nam Y. Huh

מניית המם Bed Bath & Beyond   זינקה אתמול (ג') ב-70% במהלך המסחר, והגיעה למחיר של 28.04 דולר ולשיא של כמעט חמישה חודשים. המניה זינקה בכ-316% במהלך החודש האחרון, וההתנפלות עליה הובילה לפגיעה קשה במשקיעים שמכרו את המניה בחסר (שורט), ולתופעה הקרויה "שורט סקוויז", במסגרתה מזנקת המניה בשל רצונם של מוכרי החסר לסגור במהירות את הפוזיציה המפסידה שלהם.

נכון לאתמול, כ-50% ממניות החברה נמצאות בפוזיציית שורט. לפי חברת האנליזה אורטקס, העלייה בערכן הובילה לסימני שורט סקוויז. מניות רשת החנויות היו הנסחרות ביותר בפלטפורמת הברוקראז' פידליטי, מה שמעיד על התעניינות רבה מצד משקיעים עצמאיים.

לפי דיווח לרשות ני"ע של ארה"ב, קרן הון הסיכון של יו"ר גיימסטופ ריאן כהן רכשה אופציות קול ליותר מ-1.6 מיליון מניות החברה, שנמצאות הרחק מחוץ לכסף במחירים של 60 דולר עד 80 דולר. כעת, במסחר המקדים מניית Bed Bath & Beyond מטפסת ביותר מ-19%.

"קרנות גידור רעות גדולות מול קרנות גידור רעות גדולות"

אנליסט המסחר ג'ארד דיליאן כתב בשבוע שעבר כי נראה ששיגעון המסחר במניות החברה ככל הנראה מותנע יותר על ידי קרנות גידור מאשר על ידי משקיעים קמעונאיים, שכן לרבים מהמשקיעים הקמעונאיים נגמרו כספי התמריצים שחולקו בתקופת הקורונה, ולא נותר להם כסף פנוי להשקעה.

לדברי דיליאן, "המסחר במניות המם היום הוא לא ממש פורום 'wallstreetbets' ברדיט מול קרנות הגידור הרעות הגדולות, אלה קרנות גידור רעות גדולות מול קרנות גידור רעות גדולות. משתמשי רדיט שעדיין נמצאים בסביבה פשוט נמצאים שם בשביל ה'נסיעה'".

העלייה החדה בערך המניות הגיעה למרות אזהרות של מספר אנליסטים, לפיהן ישנה בעיית נזילות בחברה, שנאבקת לשמור על אמון הספקים והמשקיעים שלה אחרי שהמותג הפרטי שלה לא זכה לאהדה מהלקוחות.

התלהבות המשקיעים לא מוגבלת רק ל-Bed Bath & Beyond - לפי אתר topstonks, כמות התגובות בפורום WallstreetBets על חברת Fubotv זינקו ב-338%, ומספר התגובות שעסקו בחברת פארטי סיטי עלה בכ-15%.