מכה לחברת הבנייה אורתם סהר: קופת הכינוס תשלם 300 אלף שקל הוצאות משפט

ביהמ"ש דחה תביעה שהגישו נאמני חברת הבנייה אורתם סהר, שנמצאת בהליכי חדלות פירעון, נגד אאורה, וחייב את קופת הכינוס בהוצאות משפט • תביעת הנאמנים עסקה בשני פרויקטים לבניית מגדלי מגורים בחולון, בהם אורתם נבחרה כקבלן מבצע בידי אאורה

בנייה בנאות חריש, פרויקט של קבוצת אורתם / צילום: תמר מצפי
בנייה בנאות חריש, פרויקט של קבוצת אורתם / צילום: תמר מצפי

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול (ג') תביעה שהגישו נאמני חברת הבנייה אורתם סהר שנמצאת בהליכי חדלות פירעון נגד חברת אאורה, וחייב את קופת הכינוס בהוצאות משפט בגובה של 300 אלף שקל.

התביעה של הנאמנים עסקה בשני פרויקטים לבניית מגדלי מגורים בעיר חולון. אורתם נבחרה להקים את הבניינים כקבלן מבצע בשנת 2014. בין אאורה, יזמית הפרויקט, לבין אורתם עלתה טענה כי אורתם לא העמידה ערבות להבטחת ביצוע העבודות, והתעוררה השאלה האם יש להוסיף סכום נוסף לתמורה.

אאורה הודיעה על סיום ההתקשרות, בין היתר בשל ידיעות שהגיעו אליה כי אורתם נקלעה לקשיים כלכליים ולא תוכל להשלים את המלאכה. הקמת הבניינים הופקדה בידי קבלן אחר ובוצעה על-ידו. בשנת 2016 מספר חודשים לאחר ביטול ההתקשרות נכנסה אורתם להליכי חדלות פירעון, ומונו לה נאמנים.

בנובמבר 2018 הגישו הנאמנים, עו"ד שאול ברגרזון ורו"ח יצחק קנה, את התביעה על סכום של 9.8 מיליון שקל, וטענו לאובדן הרווח הצפוי לאורתם סהר בפרויקט, בגין "תמורה שהוסטה" מהפרויקט הראשון לפרויקט השני ובגין הנחה שניתנה לאאורה עבור ביצוע שני הפרויקטים.

השופט גרשון גונטובניק דחה את טענות אורתם וקבע כי היא לא הייתה יכולה להשלים את אחד מהפרויקטים בשל סחרור כלכלי שהוביל לקריסתה זמן קצר לאחר ביטול ההסכם עם אאורה, וזאת ללא קשר לאאורה.

"במהלך ניהול ההליך ובמספר הזדמנויות שוקפו לתובעת הקשיים הניצבים לפניה. היא בחרה להמשיך וללבן את המחלוקת, וזוהי זכותה", כתב השופט. "נוכח זאת, מן הראוי לפסוק לטובת הנתבעות הוצאות הולמות בגין ניהול ההליך".

אאורה הציגה קבלות המראות כי עלויות שכר-הטרחה הגיעו לסכום של 354 אלף שקל.

אורתם סהר הייתה חברה ציבורית, שמניותיה נסחרו בבורסה בתל אביב. לחברה היו שתי חברות-בנות פעילות אשר גם הן נכללו בהקפאת ההליכים ומאוחר יותר בהסדר הנושים. ערב מתן צו הקפאת ההליכים, כל שלוש החברות עסקו בעיקר בבנייה, תשתיות, השקעות בנדל"ן בחו"ל וייזום פרויקטים למגורים.

את אורתם סהר ייצג עו"ד שי דנן. את אאורה וחברת ס.י. אבן יזמות ייצגו עורכי הדין ארז חבר ונירן דור ממשרד עמית, פולק, מטלון ושות'.

נירן דור / צילום: אייל טואג
 נירן דור / צילום: אייל טואג

ארז חבר / צילום: אייל טואג
 ארז חבר / צילום: אייל טואג