באיחור אופנתי: גולף ממתיקה את הצעתה לעדיקה, והמניה מזנקת בעשרות אחוזים

גולף בנתה שתי הצעות, במזומן או בשילוב של מזומן ומניות • השווי העדכני לעדיקה נע בין 37 ל-42 מיליון שקל, והוא מקפיץ את מנייתה שעלתה לשווי שנסחר לא הרחק ממנו • בעלי המניות של עדיקה יידרשו להכריע עד ליום שלישי הקרוב

סניף של עדיקה בקניון עזריאלי ירושלים / צילום: אור גפן
סניף של עדיקה בקניון עזריאלי ירושלים / צילום: אור גפן

חברת עדיקה סטייל מקבלת שדרוג בשווי באחור אופנתי של הרגע האחרון מבעלת השליטה גולף. האחרונה החליטה להשתלט על עדיקה ולמחוק אותה מהמסחר, לאחר שעדיקה העריכה כי ללא המשך הזרמות הון משמעותיות היא תתקשה לעמוד בהתחייבויותיה. מניית עדיקה  מזנקת כעת בבורסה ב-38%, למחיר המגלם לחבר שווי שוק של 35.7 מיליון שקל, תוספת של 10 מיליון שקל ביחס לשווי בו פתחה את המסחר הבוקר (ד'). 

עדיקה צופה העמקה בהפסדיה; שווייה קרס ל-30 מיליון שקל 
סוף עונה: גולף מציעה לרכוש את עדיקה בחמישית מהשווי שבו הונפקה 
המניה צנחה, עשרות מיליונים נמחקו, ורגע לפני שהכסף נגמר: עדיקה מגיעה לסוף דרכה העצמאית 

גולף, המחזיקה בשליטה בעדיקה (60%), מציעה לרכוש את חלקם של בעלי המניות בעדיקה לפי שווי של 37-42 מיליון שקל לחברה. מדובר בתוספת שנעה בין 7-12 מיליון שקל לשווייה של עדיקה, למול ההצעה המקורית של גולף (שגילמה שווי של 30 מיליון שקל).

גולף מציעה בחלופת המזומן לרכוש את חלק בעל מניות המיעוט לפי מחיר של 1.38 שקל לכל מניית עדיקה, מה שיצריך מגולף לרשום צ'ק של 15 מיליון שקל. מחיר זה מגלם לעדיקה שווי של 37.5 מיליון שקל, קרוב לזה שאליו זינקה מאז הבוקר. חלופה זו למעשה תהיה ברירת המחדל עבור ציבור בעלי המניות בעדיקה. באותו ציבור נכללת חברת קרנות הנאמנות של אקסלנס עם נתח של 7% וחברת ניאופארם של דוד פורר עם 5.3%.

החלופה השנייה היא חלופה משולבת של מניות של גולף עם תשלום במזומן ושוויה לבעלי מניות המיעוט מסתכם בכ-17 מיליון שקל (ואף טיפס מעט בשל עלייה בשווי מניות גולף כעת). התשלום שלה מעט גבוה יותר לבעלי מניות המיעוט בעדיקה, והוא כולל צ'ק של 12 מיליון שקל במזומן (1.1 שקלים לכל מניית עדיקה) ומניות גולף בשווי של 5 מיליון שקל הבוקר.

המשקיעים מתלהבים מההצעה המשופרת ומעלים את מניות גולף  ב-2.8%, כך ששווי העסקה המשולבת גדל מעט ל-17.1 מיליון שקל לפי שעה.

גולף צפויה להתחייב להעמיד לעדיקה מימון בגובה של 3 מיליון שקל, כמימון ביניים, זאת בשל מצבה העסקי הרעוע של עדיקה. לוחות הזמנים שעל הפרק תלויים באישור הוועדה הבלתי תלויה שהקים דירקטוריון גולף לעסקה, שאמור להתקבל עד ליום ראשון הקרוב (7 באוגוסט), ולאחריו אישורם של לפחות 17% מהון המניות של עדיקה, עד ליום שלישי הקרוב (9 באוגוסט). 

תחזית קודרת

המתקת רכישתה ומחיקתה הצפויה של עדיקה מהמסחר מגיעה לאחר שרק בתחילת השבוע פרסמה עדיקה תחזית קודרת, לפיה היא צפויה לרשום הפסדים כבדים גם בדוחות לרבעון השני של השנה. עדיקה העריכה כי תרשום הפסד רבעוני שינוע בין 14-15.5 מיליון שקל, והתריעה כי היא צופה ש"תידרש להזרמה בהיקף משמעותי על-מנת לעמוד בהתחייבויותיה כבר במהלך החודשיים הקרובים".

האומדן שפרסמה עדיקה בתחילת השבוע, לנתוני הרבעון השני, מלמד כי היא צפויה שחיקה של 6% בהכנסות (ביחס לרבעון הקודם) להיקף של 30.1 מיליון שקל. ההפסד התפעולי צפוי דווקא לרדת, מ-11.4 מיליון שקל ברבעון הראשון ל-10 מיליון שקל ברבעון השני, כתוצאה ממהלכי התייעלות שנקטה החברה. אך כאמור, בשורה התחתונה התחזית היא עלייה בהפסד, שעמד ברבעון הראשון על 12 מיליון שקל.

עוד מפרטת החברה כי התזרים השלילי מפעילות שוטפת ברבעון השני צפוי להסתכם בסך של כ-5 עד 5.6 מיליון שקל. כמו כן, יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה ליום 30 ביוני 2022 מוערכת בסך של כ-5.7 מיליון שקל בלבד, וזאת בעוד שיתרת ההתחייבות של בעלת השליטה, קבוצת גולף, מכוח כתב ההתחייבות להעמדת הלוואה לחברה לכל צורך תזרימי שלה, עומדת כיום על סך של 2 מיליון שקל בלבד.