"כל אשה היא לא רק הגבר שהיא נשואה לו": גאולה אבן-סער פורשת מתאגיד השידור

העיתונאית גאולה אבן-סער הודיעה על התפטרותה מתאגיד השידור, זאת על רקע ההחלטה להזיז אותה מתפקידה כמגישת תוכנית האקטואליה "השבוע" • "תמיד האמנתי בשידור הציבורי ובמשך 30 שנה שמרתי לו אמונים תוך הקפדה בלתי מתפשרת על מקצועיות למען הצופים. למרבה הצער, לא ניתנה לי האפשרות המקצועית הראויה להמשיך ולעשות זאת", צייצה בטוויטר

גאולה אבן-סער / צילום: יח''צ
גאולה אבן-סער / צילום: יח''צ

על רקע ההחלטה להזיז אותה מתפקידה כמגישת תוכנית האקטואליה "השבוע" המשודרת בתאגיד השידור הציבורי "כאן", העיתונאית והמגישה גאולה אבן-סער הודיעה הבוקר (א') על התפטרותה.

על ההחלטה צייצה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה "הבוקר הודעתי לתאגיד השידור הציבורי על התפטרותי", "תמיד האמנתי בשידור הציבורי ובמשך 30 שנה שמרתי לו אמונים תוך הקפדה בלתי מתפשרת על מקצועיות למען הצופים. למרבה הצער, לא ניתנה לי האפשרות המקצועית הראויה להמשיך ולעשות זאת. כל אשה היא לא רק הגבר שהיא נשואה לו. שבוע טוב עם התחלות חדשות".

נזכיר כי אבן-סער נשואה לשר המשפטים גדעון סער אך הקריירה שלה כעיתונאית החלה הרבה לפני שהשניים נישאו. אבן היא עיתונאית ותיקה ומוערכת הנמנית על תאגיד השידור הציבורי עוד מגילגולו הקודם כרשות השידור. הקריירה שלה בתחום החדשות והאקטואליה החלה כאמור הרבה לפני נישואיה לגדעון סער, אולם הנישואים לפוליטיקאי הבכיר יצרו סיטואציה מורכבת: כל עוד אבן-סער הגישה את מהדורת החדשות של כאן 11, היה מקרה ברור של ניגוד אינטרסים, אך זמן לא רב לאחר נישואיהם הוא לקח פסק זמן מחיים הפוליטיים והבעיה נפתרה.

כשסער חזר לשורות הליכוד, אבן הודיעה על פרישתה מהגשת המהדורה. לאחר תקופה מסוימת שבה הסתפקה בהגשת תוכנית רדיו שבועית, היא חזרה למסך בתוכנית משותפת עם ירון לונדון ולפני מספר חודשים החלה להוביל בהצלחה את התוכנית "ערב ערב". למרות שלא עסקה יותר ישירות בנושאים פוליטיים בעת שסער התמודד על רשות הליכוד מול נתניהו, אבן-סער לקחה שוב חופש מפעילותה בתאגיד, אולם בהמשך לאחר חזרה למסך והחלה להגיש את התוכנית "השבוע".

כל עוד לא היו בחירות על הפרק אבן-סער נשארה בתפקידה, אם כי מעת לעת היה מי שטרח לנגח את התאגיד על כך שהיא נשארת בתפקידה למרות נישואיה לפוליטיקאי בכיר. פיזור הכנסת והבחירות שבפתח שוב טרפו את הקלפים עבורה, כאשר לפני שבועיים החליטה ועדת האתיקה של התאגיד כי לא תוכל להמשיך להגיש את תוכניתה במהלך הבחירות מחשש לניגוד אינטרסים. היום כאמור הודיעה על התפטרותה.

מכאן נמסר בתגובה: "קיבלנו הבוקר בצער את התפטורתה של גאולה אבן-סער מהמגישות הבכירות, המקצועיות והטובות ביותר בתקשורת הישראלית. הישגיה בשידור הציבורי, איכויות ההגשה וכישוריה כמראיינת אפיינו אותה לאורך כל דרכה כאן, וברשות השידור. תרומתה לתאגיד השידור מאז הקמתו היתה רבה, יחודית ומשמעותית והיא היוותה חלק בלתי נפרד ממשפחת כאן. מאחלים לה הצלחה רבה בהמשך, בכל אשר תבחר".