חשבון החשמל יתייקר, אבל פחות מהצפוי

התמתנות קלה בהעלאת תעריפי החשמל הקרובה שתיכנס לתוקפה ב-1 באוגוסט: התייקרות של 8.6% במקום 9.6% • לפי רשות החשמל, ההחלטה מגיעה "לאור צמצום מגבלת היתר הפליטה של יחידות הגז בתחנת הכוח אשכול ומאמצים נוספים שייתכן ויבשילו לכדי צמצום מסוים של השימוש בפחם בטווח הקצר"

מזח הפחם, תחנת אורות רבין בחדרה. הזינוק במחירי הפחם היה אמור לייקר את תעריף החשמל / צילום: Shutterstock
מזח הפחם, תחנת אורות רבין בחדרה. הזינוק במחירי הפחם היה אמור לייקר את תעריף החשמל / צילום: Shutterstock

רשות החשמל החליטה הערב (ד') על התמתנות קלה בהעלאת תעריפי החשמל הקרובה שתיכנס לתוקפה ב-1 באוגוסט - התייקרות של 8.6% במקום 9.6%.

לפי רשות החשמל, ההחלטה מגיעה "לאור צמצום מגבלת היתר הפליטה של יחידות הגז בתחנת הכוח אשכול ומאמצים נוספים שייתכן ויבשילו לכדי צמצום מסוים של השימוש בפחם בטווח הקצר".

הזינוק במחירי הפחם בחודשים האחרונים היה אמור לייקר את תעריף החשמל בקרוב ל-20% לפי הנוסחה היבשה. אלא שברשות החליטו לפרוס את ההתייקרות למספר פעימות. גם האחוז שקוזז ברגע האחרון יתגלגל בסופו של דבר לחשבון של צרכני החשמל.

בהתאחדות התעשיינים, שדרשה באחרונה להפחית את ההתייקרות לכ-6% לכל היותר, בירכו על ההפחתה הקלה אך הזהירו: "רשות החשמל תרצה שוב להקפיץ את התעריף ב-10% בתחילת 2023, ואנו מודיעים כבר עכשיו כי לא ניתן לכך יד. לא נסכים לכל העלאה נוספת של תעריף החשמל".