"חוסר ודאות": קרן העושר של סינגפור מזהירה מהאינפלציה הגואה

"השעון של משבר האקלים מתקתק, הסיכון למגפה נמשך, וסכסוכים גיאופוליטיים וקונפליקטים פוליטיים מקומיים הולכים וגדלים. אין ברירות קלות לקובעי מדיניות ולמנהיגים עסקיים, ובתמורה גם למשקיעים", כתב מנכ"ל קרן העושר הסינגפורית בדוח התשואות השנתי שלה

מטה קרן העושר הריבונית של סינגפור (GIC) / צילום: Reuters, Anshuman Daga
מטה קרן העושר הריבונית של סינגפור (GIC) / צילום: Reuters, Anshuman Daga

קרן העושר הריבונית של סינגפור GIC דיווחה על תשואות יציבות לשנה, אך הזהירה מפני "חוסר ודאות עמוק" כאשר המשקיעים מתמודדים עם חששות מפני האינפלציה, סיכוני השפעות המגפה ואתגרים גיאופוליטיים.

הקרן רשמה רשם תשואה שנתית של 7% על פני תקופה של 20 שנה שהסתיימה ב-31 במרץ 2022, כך מסרה GIC בדוח השנתי שלה שפורסם ביום רביעי.

היא גם השיגה תשואה שנתית ריאלית מתגלגלת של 20 שנה בשיעור של 4.2% לתקופה שהסתיימה ב-31 במרץ, לאחר קיזוז האינפלציה. GIC לא מפרסמת תוצאות שנתיות.

ועדיין, GIC, בין המשקיעים הגדולים בעולם, ציירה תמונה עגומה למדי של הכלכלה הגלובלית.

"שנים של דאגות מהדיפלציה הפכו לדאגות מפני אינפלציה מוגברת, מה שאילץ את קובעי המדיניות הכלכלית להפוך את מדיניות התמריצים", אמר המנכ"ל לים צ'או קיאט בדוח.

"במקביל, השעון של משבר האקלים מתקתק, הסיכון למגפה נמשך, וסכסוכים גיאופוליטיים וקונפליקטים פוליטיים מקומיים הולכים וגדלים. אין ברירות קלות לקובעי מדיניות ולמנהיגים עסקיים, ובתמורה גם למשקיעים". הדוח הדגיש כי למעבר לסביבת אינפלציה גבוהה יותר יהיו השלכות השקעה משמעותיות. "אינפלציה גבוהה לא רק מפחיתה את התשואות הריאליות באופן מיידי, אלא שהשפעתה השלילית על היציבות הכלכלית מעלה את פרמיית הסיכון על נכסים פיננסיים", ציין לים.

כתוצאה מכך, המנכ"ל אמר שהוא צופה שגיוון תיק ההשקעות יהיה "מאתגר יותר, ככל שפחות ופחות נכסים חומקים מההשפעות של החרפת האינפלציה וצמיחה כלכלית איטית יותר". GIC מסרה שהפורטפוליו המגוון שלה ועמדת ההשקעות הזהירה הם שסייעו לה לרפד את הביצועים שלה מול התיקון בשוק שהתרחש בתחילת 2022. "בהינתן אי הוודאויות הללו, שמנו דגש כפול על עקרונות הליבה של ההשקעות שלנו - לגוון את התיק שלנו, לראות את הטווח הארוך, ולהדגיש התכוננות על פני ניסיון להתנבא", אמר לים בדוח.

GIC היא חברה פרטית בבעלות מלאה של ממשלת סינגפור, המנהלת את הרזרבות של המדינה יחד עם הרשות המוניטרית של סינגפור והמשקיע הממלכתי Temasek Holdings. על רקע המעבר העולמי לכלכלה דלת פחמן, הקרן הודיעה כי הקימה משרד ייעודי המתמקד בקיימות, כדי להגביר את המיקוד בחזית זו. המשרד החדש יעמיק את המחקר בנושאים קריטיים וישלב עוד יותר את היבט הקיימות בכל תהליכי ההשקעה של הקרן, כך הודיעה GIC כחלק מפרסום הדוח השנתי שלה.