כשסינגפור וישראל נפגשות, גרסת ההייטק

רשות החדשנות של סינגפור ופלטפורמת ההשקעות OurCrowd הפגישו בתל אביב עשרות סטארט-אפים מישראל עם נציגי חברות גדולות מסינגפור • וגם: חברת Deel, שפיתחה פלטפורמה המאפשרת העסקת עובדים מרחוק, תשתף פעולה עם משרד המדע והחדשנות של ממשלת איחוד האמירויות • אירועים ומינויים

ג'ון מדבד ויקיר מכלוף מ- OurCrowd עם בכירי משלחת רשות החדשנות של סינגפור / צילום: OurCrowd
ג'ון מדבד ויקיר מכלוף מ- OurCrowd עם בכירי משלחת רשות החדשנות של סינגפור / צילום: OurCrowd

לצד הצמצומים בחברות שונות בענף ההייטק, יש גם מי שמנסה לקדם השקעות בענף ולהזרים כסף מחו"ל לתעשייה הישראלית. רשות החדשנות של סינגפור ופלטפורמת ההשקעות OurCrowd הפגישו בתל אביב עשרות סטארט-אפים מישראל עם נציגי חברות גדולות מסינגפור. המשלחת מאסיה הגיעה בעקבות הסכם בין שני הגורמים, שנועד לקדם שיתופי-פעולה מסוג זה.

המשלחת הסינגפורית כללה בכירים משש חברות גדולות: HP, חברת ההנדסה הבינלאומית ST Engineering, חברת הייצור והלוגיסטיקה Flex, רשת מוסדות הבריאות SingHealth, יצרנית מערכות האלקטרוניקה Meiban ובנק UOB.

במשך יומיים מפגשו אנשי המשלחת במלון דן בתל אביב עם יותר מ-40 סטארט-אפים ישראלים, רובם מהפורטפוליו של OurCrowd, ובחנו השקעות ושיתופי-פעולה בתחומים כמו בריאות ומד-טק, הנדסת דיוק, קיימות ועוד. בין הסטארט-אפים שהשתתפו במפגשים נמנים היילו, לארג'יקס, אונקוהוסט, דרימד ו-3D Signals.

רשות החדשנות של סינגפור מקדמת שיתופי-פעולה בינלאומיים עם מוקדי חדשנות גדולים בעולם, ביניהם עמק הסיליקון, סין ומדינות שונות באירופה. מהצד הסינגפורי מדובר בתאגידים במגזרי הייצור והשירותים, וביניהם בריאות, הנדסה מדויקת וכימיקלים, שמחפשים סטארט-אפים שמפתחים כלים שיוכלו לקדם אותם.

לדברי יקיר מכלוף, ראש הפיתוח העסקי של OurCrowd, "הגעת המשלחת היא בשורה גדולה לתעשיית ההיי-טק הישראלית, שכן מדובר בפתיחת דלת לאחד המשקים החזקים והמשפיעים באסיה. חברות הענק של סינגפור מחפשות כל העת נתיבים לחדשנות יצירתית, והסטארט-אפים הישראלים הציגו בפניהם יכולות מעוררות התפעלות בכל סוגי הטכנולוגיה ובכל הוורטיקלים. אין לי ספק, שהמפגשים יובילו לשיתופי-פעולה ממשיים ומבטיחים בעתיד הקרוב".

לילי פואה, סגנית נשיא רשות החדשנות של סינגפור, ציינה כי "המפגשים הם חלק מהמאמצים שלנו לייצר לחברות הגדולות הזדמנות לפעול מחוץ למדינה. חברות אלה יוכלו למנף את רשת הקשרים של OurCrowd ואת ההבנה שלה בנוגע ליכולות הטכנולוגיות של אקו סיסטם הסטארט-אפים הישראלים, מה שיחזק עוד יותר את קשרי החדשנות בין שתי המדינות".

פלטפורמת OurCrowd, כוללת כ-200 אלף משקיעים כשירים מיותר מ-195 מדינות. מאז הקמתה ב-2013 היא גייסה התחייבויות להשקעה של 1.9 מיליארד דולר ב-347 חברות פורטפוליו ו-39 קרנות, ורשמה 59 אקזיטים.

אזור התעשייה

היישומון שמוצא חניה לעובדים

מצוקת מקומות חניה היא לא רק נחלתם של תושבי תל אביב, אלא גם של עובדים רבים שמקומות החניה באזור עבודתם מצומצמים. בקבוצת ח.י. החליטו לעזור ל-650 העובדים, ופיתחו אפליקציה חדשה בשם "חניתה", המסייעת להם במציאת חניה בשעות היום סמוך למשרדים בכפר סבא.

צילום מסך של אפליקציית חניתה
 צילום מסך של אפליקציית חניתה

כאשר עובד מסוים אשר בבעלותו חניה בבניין המשרדים מפנה את חנייתו לחלק מהיום או לכולו, הוא הופך אותה לזמינה באפליקציה, לפי טווח הזמנים שבו החניה תהיה פנויה. כך, כל עובד שצריך חניה יכול "לתפוס" אותה, ולחנות שם במסגרת הזמן שהוגדר. לדברי החברה, השקת האפליקציה הובילה לעלייה משמעותית בשביעות הרצון של העובדים.

קבוצת ח.י. הוקמה בשנת 1986, היא כוללת 10 חברות הפועלות במגוון רחב של תחומים, ובהם יבוא והפצה של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (כמו LG, סנדיסק, נוקיה והיינס); תכנון וביצוע של פרויקטים בתחום האנרגיה; קמעונאות ומסחר אלקטרוני; שירות ולוגיסטיקה ונדל"ן.

מוצאים עובדים לאיחוד האמירויות

חברת Deel, שפיתחה פלטפורמה המאפשרת העסקת עובדים מרחוק, תשתף פעולה עם משרד המדע והחדשנות של ממשלת איחוד האמירויות, במטרה למשוך כישרונות עולמיים וחברות בצמיחה גבוהה לאזור. איחוד האמירויות שואפת להפוך למרכז אזורי לחברות הייטק צומחות, ולשם כך היא מציעה אפשרויות ויזה גמישות למהנדסים, מנהלים ועובדים, וכן מאפשרת עבודה מרחוק.

למעשה מדובר בשתי אפשרויות מהירות לקבלת הוויזה: ויזת זהב המאפשרת שהות לטווח ארוך ומוענקת לעובדים ואנשי מקצוע מיומנים במיוחד, שתכלול 10 שנות מגורים עם חידוש אוטומטי, מגורים לבני משפחה כולל בן זוג וילדים, וללא ביטול אשרת שהייה למשך כל השהות מחוץ לאיחוד האמירויות. האפשרות השנייה היא ויזה ירוקה, המורכבת מהסדרים גמישים שונים.

מדובר בשיתוף-פעולה המהווה פתרון ראשון מסוגו להאצת העברת עובדים, שבו חברה מסחרית פועלת ישירות מול הממשלה המקומית לקבלת הקצאת ויזות במתכונת ייחודית לה. ל-Deel יש כיום יותר מ-8,000 לקוחות, בהם Coinbase ו-Shopify, והיא גייסה יותר מ-700 מיליון דולר.

לדברי אלכס בואזיז, מייסד ומנכ"ל Deel, "החזון שלנו הוא לתת לכל אחד בעולם את ההזדמנות לעבוד עבור חברות גדולות, להאיץ את הצמיחה הכלכלית ולהפוך אזורים חדשים למרכזי כישרונות. השותפות עם איחוד האמירויות מקרבת אותנו צעד אחד קדימה להגשמת החזון הזה".

מצנח הזהב

ניתאי אשל, 39, מונה למנהל מרכז הפיתוח של יאהו! בישראל. אשל הצטרף ליאהו כמפתח ב-2014, ובמהלך עבודתו בחברה שימש גם כמנהל צוות במטה יאהו בקליפורניה במשך כארבע שנים. כיום הוא מוביל את קבוצת הפיתוח של אחד ממוצרי הדגל של החברה - Gemini. 

ניתאי אשל / צילום: גיל מירב
 ניתאי אשל / צילום: גיל מירב

מיקי סוקולובסקי מונה למנהל השיווק והתקשורת בשווקים המתפתחים ברחבי EMEA של eBay.

מיכל אדם מונתה לסמנכ"לית משאבי האנוש הגלובאלית ב-Payoneer. תמר לידור מונתה לסמנכ"לית משאבי האנוש של הסניף הישראלי.

שורת מינויים ביקבי ברקן: ניר גל, 43, מונה למנכ"ל. ינון סנפיר, 42, מונה למשנה למנכ"ל. לי בולדס, 40, מונתה לסמנכ"לית השיווק.

שני בר-עוז מותנה לסמנכ"לית משאבי האנוש של פירמת עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן.

חדשות טובות

תורמים לפי בחירת הלקוחות. בנק מזרחי טפחות תרם 550 אלף שקל ל-11 עמותות שנבחרו על ידי לקוחותיו, במטרה לקדם פרויקטים חברתיים. בין העמותות שנבחרו  במסגרת המהלך שנקרא "שותפים מבחירה": עזר מציון, איחוד הצלה ויד שרה.

התנדבות מרגשת. עובדי קבוצת GlobalNet, בית השקעות גלובלי המומחה בתחום ההשקעות האלטרנטיביות, התנדבו ביום כיף שנערך במימדיון עבור 150 ילדי עמותת גדולים מהחיים, התומכת בילדים חולי סרטן.

לדברי אורן דוברי, סמנכ"ל גלובלנט, "כאדם שהתמודד כנער עם מחלת הסרטן, אני יכול לומר מקרוב שהתמיכה שהילדים מקבלים במחנות הקיץ והמפגשים החברתיים, יש משמעות עצומה".