"עדיין קיימים פערים מובהקים בין גברים לנשים, בעיקר בקרב הדרג הניהולי הבכיר"

דגנית קרמר, מ"מ מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי, דיברה בכנס "50 הנשים המשפיעות" של גלובס על הפערים המגדריים שעדיין לא נעלמו משוק העבודה, על היתרונות של ניהול נשי וגם על האחריות האישית שיש לכל מנהלת

דגנית קרמר, מ''מ מנכ''ל, פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: תמר מצפי
דגנית קרמר, מ''מ מנכ''ל, פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: תמר מצפי

דגנית קרמר, מ"מ מנכ"ל, פלאפון, yes ובזק בינלאומי, סיפרה בכנס "50 הנשים המשפיעות של ישראל" של גלובס: "נולדתי במושב ובאתי מהפריפריה. בתחילת הדרך, על חלק מהנשים המשתתפות כאן באירוע הייתי קוראת כדי ללמוד ורושמת לעצמי במחשב תובנות. כשבישרו לי שנבחרתי לרשימת 50 הנשים המשפיעות, צרחתי משמחה. נכון, אנחנו לא באמת צריכות אישורים או הוקרה, אבל עדיין נחמד לעצור וליהנות מזה".

קרמר התייחסה לעובדה שהאירוע הוא מפגש על טהרת המין הנשי, וציינה כי חלק מהאנשים שלהם סיפרה על קיומו, אמרו כי "המפגשים מיותרים. אנחנו שוות בין שווים. זה נכון, אבל אנחנו יודעות שעדיין קיימים פערים מובהקים בין גברים לנשים, בעיקר בקרב הדרג הניהולי הבכיר. שם, גם בארץ וגם בעולם, יש מיעוט נשי. צריך גם לשאול למה אנחנו מרוויחות פחות - מה שהפך להיות ברור יותר עם התיקון לחוק השכר השווה לנשים, שחייב חברות לפרסם את פערי השכר אצלן. עבורי, ערב משותף לנשים מתחבר לערכים שאני מאמינה בהם, ועוזר גם למנף את הכוח ואת האחריות שיש לנו".

היתרונות שבניהול נשי

קרמר הזכירה את התחושה שנוצרה בפרוץ המגפה, לפיה מדינות שבראשן עמדה אישה, כמו ניו זילנד, פינלנד וטאיוואן התמודדו טוב יותר עם משבר הקורונה, וציינה כי "זה לא מפתיע. לניהול נשי יש מאפיינים ברורים, שבלטו עוד יותר בעת המשבר. הן נטולות אגו, מרבות להתייעץ, ומכניסות אלמנטים אישיים לעבודה. מחקרים הראו שחברות המנוהלות בידי נשים רווחיות יותר ומשיאות ערך גבוה יותר".

אולם מי שהכי נפגע מאותו משבר קורונה הן נשים. "דווקא נשים", אמרה קרמר, "ספגו יותר את ההשלכות וחלקן יצאו ממעגל התעסוקה. אפשר להגיד שזו הייתה החלטה שלהן, אבל זו תהיה הורדת אחריות. נשים חונכו במשך דורות להיות האחראיות לילדים ולמשפחה - מי מאיתנו לא מכירה את הקושי בשילוב בין ילדים לקריירה? לכן אני מאמינה בסביבת עבודה שמתאימה לכל אדם. בעולם כולו כבר מבינים את החשיבות בגיוון המגדרי. זה חיוני לתאגיד ומביא נאמנות גבוהה למקום העבודה ולגידול משמעותי בתפוקות".

יחד עם זאת, הדגישה קרמר, שהיא אישית איננה מאמינה באפליה מתקנת. "אבל אני מאוד מאמינה ופועלת להכשיר את הקרקע לכך שהתחרות תהיה הוגנת ונקודת הפתיחה תהיה שווה".

לסיכום, התייחסה קרמר לתרומה שיכולות לתרום נשים מנהלות לקידום נשים אחרות. "אנחנו לא יכולות להסתפק בכך שאנחנו מעוררות השראה בנשים אחרות, כמו שאוהבים לומר. במהלך שנות עבודתי זיהיתי עובדות מוכשרות ובחרתי ללוות אותן אישית כדי שיתקדמו. אנחנו צריכות לייצר בארגונים שלנו אווירה שעוזרת לנשים לטפס למעלה, לתת להן כלים להראות את כישוריהן".

גילוי מלא: כנס הנשים המשפיעות של גלובס נערך בשיתוף פלאפון, yes ובזק בינלאומי