אנלימיטד רוכשת את תשתית הסיבים האופטיים של 019 טלזר

019 שבבעלות משפחת סלע החליטה לצאת מהתחום ותמכור ל-IBC תשתית שפרסה ב-28 יישובים • הצדדים סירבו למסור את היקף העסקה

יוסי חבר, מנכ''ל IBC / צילום: דניאל אדרי
יוסי חבר, מנכ''ל IBC / צילום: דניאל אדרי

עסקה בשוק הסיבים האופטיים בישראל: IBC אנלימיטד רוכשת את רשת הסיבים האופטיים של חברת 019 טלזר שבבעלות משפחת סלע.

עם השלמת העסקה וקבלת כל האישורים תורחב רשת הסיבים האופטיים של IBC אנלימיטד כך שתגיע ל-28 יישובים ו-13,000 משקי בית נוספים, מכפר תבור בצפון, דרך יהודה ושומרון ועד חצבה, עין יהב ופארן שבדרום.

גם תשתית הסיבים האופטיים שנפרסה ביישובים בית חשמונאי, גני טל, כפר הרא"ה, שדה אילן, משמר דוד, ניר גלים, תושיה, צופר, עזריה, אחוזת ברק, חיבת ציון, רם און, כפר שמואל, גן יבנה וכפר מימון, תעבור לבעלותה של IBC אנלימיטד.

נסביר כי המודל של IBC הוא של שוק סיטונאי מלא, כלומר החברה מניחה את התשתית, אבל השירות ניתן על-ידי חברות תקשורת. כך הרכישה מביאה למעשה את בשורת התחרות לכל אותם עשרות יישובים.

ההחלטה של משפחת סלע לצאת מהתחום קשורה לעובדה שהחברה החליטה להתמקד בעסקי הסלולר והאינטרנט, תחומי הליבה שלה, ולא להתפרס לתחומים אחרים שבהם אין לה יתרון יחסי. עזריה סלע, מנכ"ל 019 טלזר, אמר לגלובס כי הוא שמח שהעסקה עם IBC יצאה לפועל אחרי שהחברה עברה שינוי גדול מאוד, למרות שהיו גורמים נוספים שהתעניינו בפעילות.

העסקה מעניינת מפני שהיא מותירה את 019 כספקית שמספקת את השירות ללקוחות, אבל היא כבר לא תהיה בעלת התשתית, ולכן תשלם את התמורה ל-IBC עבור השימוש ברשת שלה, כפי שכל ספק משלם. בכך בא לידי ביטוי המודל של IBC כחברה סיטונאית. משרד התקשורת אישר אתמול (ד') את העסקה. 

בעוד שוק הסיבים האופטיים פורח, הדור החמישי של הסלולר תקוע במקום

רשת הסיבים האופטיים המתקדמת של IBC מגיעה כבר כיום ללמעלה מ-900,000 משקי בית מחוברים ב-63 יישובים ברחבי הארץ, מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. החברה היא שותפות מוגבלת (70%), המוחזקת בחלקים שווים על-ידי הוט, סלקום וקרן תשתיות לישראל ועל-ידי חברת החשמל (30%).

לאחרונה זכתה החברה במכרז משרד התקשורת לפריסה של כ-60 אלף משקי בית בפריפריה, כולל במגזר הערבי.