מינויים חדשים במשרד המשפטים: כונס נכסים רשמי ואפוטרופוס כללי

לגלובס נודע כי בנצי פיגלסון נבחר לאפטרופוס הכללי, ואילו אשר אנגלמן נבחר לכונס הנכסים הרשמי, זאת לאחר שהוכרז לאחרונה על פיצול התפקידים

משרד המשפטים בירושלים / צילום: יוסי זמיר
משרד המשפטים בירושלים / צילום: יוסי זמיר

לאחר פיצול תפקידי האפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי, לגלובס נודע כי בנצי פיגלסון נבחר לאפטרופוס הכללי, ואילו אשר אנגלמן נבחר לכנ"ר.

לפני כחודשיים נודע לגלובס כי מנכ"ל משרד המשפטים, ערן דוידי, החליט על פיצול תפקיד האפוטרופוס הכללי ותפקיד כונס הנכסים הרשמי (המכונה כיום הממונה על הליכי חדלות פירעון). על-פי הרפורמה, האגף יפוצל באופן מיידי לשתי יחידות נפרדות. לפני כ-4 חודשים נחשפה בגלובס הכוונה לקדם את הפיצול, ואכן המנכ"ל דוידי ערך עבודת מטה בחודשיים אלה כדי לבחון לעומק את משמעות הפיצול.

עו"ד בנצי פיגלסון משמש כיום כסגן האפטרופסה כללית והכונסת הרשמית ומכהן באפטרופוס הכללי כ-8 שנים. עו"ד ורו"ח אשר אנגלמן הוא ראש תחום הבראת חברות וחדלות פירעון במשרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן.

שר המשפטים גדעון סער קיבל את המלצת ועדת האיתור לתפקיד הממונה על חדלות פירעון והליכי שיקום כלכלי. לאחר קיום ראיונות עם כלל המועמדים אשר עמדו בתנאי הסף והופיעו בפני הוועדה, החליטה להמליץ פה אחד לתפקיד הממונה על חדלות פירעון והליכי שיקום כלכלי, על עו"ד רו"ח אשר אנגלמן.

מר אנגלמן בעל תואר ראשון משולב במשפטים ובמנהל עסקים (התמחות בחשבונאות).

הינו בעל ניסיון עשיר בהבראה של חברות גדולות. כמו כן נמנה על צוות ועדה מקצועית בלשכת עורכי הדין העוסקת בתחום חדלות פירעון, ואשר ליוותה את הרפורמה שנעשתה בתחום.

החל משנת 2019 משמש שותף וראש תחום הבראת חברות וחדלות פירעון בפירמת עורכי הדין גולדפרב זליגמן ושות'. במסגרת תפקידו מלווה רוכשי חברות, נושים ובעלי מניות בסכסוכים שונים, וכן מגבש הסדרי נושים. מר אנגלמן משמש כבעל תפקיד בתיקים בהתאם למינויים מטעם בתי המשפט, לרבות בתפקידי נאמן לביצוע הסדרי נושים נאמן בהקפאת הליכים, מנהל מיוחד, מפרק וכונס נכסים. במסגרת זו מר אנגלמן מנהל בפועל של החברות שהוא בעל תפקיד בהן, על מנת להביא לשיקומן, ולתשלום החוב לנושים של אותן חברות.

בנימוקי הבחירה ציינה הוועדה כי מר אנגלמן הציג בקיאות ומומחיות בנושא חדלות פירעון ושיקום כלכלי הן בהיבטים תיאורטיים והן בהיבטים כלכליים ומעשיים וכי התרשמו מן החזון שהציג לגבי אגף חדלות פירעון ושיקום כלכלי לצד תכנית עבודה סדורה לאגף החדש. כמו כן התרשמה הוועדה מיכולותיו המקצועיות, כישוריו הניהוליים, ההמלצות הרבות והמרשימות שקיבל ממעסיקיו בעבר, ומאישיותו הנעימה.

שר המשפטים גדעון סער אימץ את המלצת ועדת האיתור לתפקיד האפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני ירושה שהחליטה לאחר קיום ראיונות עם כלל המועמדים אשר עמדו בתנאי הסף והופיעו בפניה, להמליץ פה אחד על עו"ד בן ציון (בנצי) פיגלסון.

מר בן-ציון (בנצי) פיגלסון, הינו בעל תואר ראשון ושני במשפטים, ותואר שני במנהל עסקים.

בתפקידו הנוכחי מכהן כסגן האפוטרופוס הכללי והממונה על חדלות פירעון והרשם לענייני ירושה. כמו כן מיום 1.2.22 משמש עו"ד פיגלסון ככמשנה לכונס הנכסים הרשמי במילוי מקום. מר פיגלסון ממונה על יחידות המטה בתחומי הפעילות השונים : מחלקת כספים, יחידת השקעה, ועדת העזבונות, ועוד.

מר פיגלסון הוא מנהל מוערך במשרד המשפטים שבמסגרת עבודתו קידם מספר תהליכים ובהם מעבר להגשת תביעות חוב מקוונות לכונס הנכסים הרשמי. בנוסף, יזם קביעת מסלול מהיר לטיפול בבקשות ירושה ועד להנפקת צו ירושה דיגיטאלי.

בנימוקי הבחירה ציינו חברי הוועדה כי התרשמו מיכולות הניהול של המועמד, מהיכרותו את עבודת היחידה וכן תכנית סדורה שהציג לקידום ופיתוח היחידה.