מ-10 מיליארד דולר לאפס: קרן הקריפטו הסינגפורית מגיעה לפשיטת רגל

Three Arrows Capital, ענקית הקריפטו מסינגפור, נחשבה לאחת הקרנות הוותיקות • הקריסה שלה צפויה לשלוח גלי הדף לתעשייה כולה

Three Arrows Capital / צילום: Shutterstock
Three Arrows Capital / צילום: Shutterstock

בחודש מרץ האחרון ענקית הקריפטו מסינגפור Three Arrows Capital (3AC) עוד ניהלה נכסים של 10 מיליארד דולר, מה שהפך אותה לאחרת מקרנות הגידור הבולטות בעולם בתחום הקריפטו. כעת היא פונה לבית המשפט ופותחת בהליכי פשיטת רגל שמכניסים את השוק כולו לסחרחרה, כך על פי דיווח ב-CNBC.

הבריחה מהקריפטו: קצב משיכות גבוה מפיל את ענקית ההשקעות מסינגפור
המשבר תפס אותה: ענקית השקעות הקריפטו מסינגפור התמוטטה לחדלות פירעון

ברקע: הירידה במחירי המטבעות הקריפטוגרפיים (למעלה מ-1 טריליון דולר מאז אפריל) ואסטרטגיית מסחר מסוכנת במיוחד שהשאירה אותה ללא יכולת להחזיר את הכסף למשקיעים.

האסטרטגיה של הקרן שנחשבה עד כה לאחת הוותיקות בתעשייה כללה קבלת הלוואות מכל רחבי התעשייה והשקעת הכספים בפרויקטי קריפטו אחרים, חלקם בתחילת הדרך.

ועל כן, לפי דיווחים בעולם משקיעי הקרן אינם הנפגעים היחידים וגלי ההדף צפויים להגיע לגופים נוספים הפעילים בתחום. כך למשל, בורסת הקריפטו Blockchain.com חשופה ב-270 מיליון דולר בהלוואות לקרן הסינגפורית כמו גם פלטפורמות מסחר נוספות.

הקרן הוקמה בשנת 2012 על ידי ז'ו סו וקייל דיוויס. ז'ו ידוע בנקודת המבט השורית מאוד שלו בנוגע לביטקוין. הוא אמר בשנה שעברה כי שווי של מטבע ביטקוין אחד יגיע ל-2.5 מיליון דולר. אלא שבמאי האחרון החלו הנפילות בשווקי הקריפטו וז'ו פנה לטוויטר והודה - "התזה שלי הייתה שגויה באופן מצער".

כאשר החלו הבעיות ז'ו צייץ הודעה עמומה בחשבון הטוויטר שלו בנוגע לחברה: "אנחנו בתהליך של תקשורת עם השותפים הרלוונטיים ומחויבים לחלוטין לפתור את זה". הוא לא הסביר את הציוץ. לאחר ההודעה, דווח באתרים הפיננסים השונים כי שתי חברות קריפטו שהלוו כספים ל-3AC משכו חלק מהלוואותיהן.

לאחר מכן המטבע היציב טרה והמטבע טרה-לונה קרסו. 3AC הייתה חשופה ללונה וספגה הפסדים כבדים. דיוויס אף הודה שקריסת המטבעות "תפסה אותנו לא מוכנים".