מישורים רכשה מאשטרום 80% ממגדלי "ויטה" בבני ברק תמורת כ-104 מיליון שקל

מישורים מעריכה הכנסה תפעולית נקייה (NOI) שנתית של כ-11.5 מיליון שקלים מהנכס • לעסקה הצטרפה קרן ספרה PARK-IN, שרכשה מאשטרום את החניון של הבניין תמורת כ-43 מיליון שקלים

מגדל ויטה / צילום: אסף פינצוק
מגדל ויטה / צילום: אסף פינצוק

מישורים (הנמצאת בשליטת איש העסקים אלכס שניידר) רכשה מאשטרום נכסים  כ-%80 מזכויות הבעלות במגדלי "ויטה" בבני ברק תמורת כ-104 מיליון שקל. השטח הכולל של הבניין מסתכם בכ-18 אלף מ"ר, הוא כולל חמש קומות מתוכן קומת מסחר. מהדיווח של החברה עולה כי בבעלות אשטרום יוותרו זכויות בניה בלתי מנוצלות במקרקעין שלא ימומשו במשך 10 שנים ממועד החתימה על הסכם.

להסכם הצטרפה קרן ספרה PARK-IN, מבית קרנות ספרה, חברת קרנות גידור שהוקמה בסוף שנת 2021, שרכשה מאשטרום את החניון התת קרקעי עבור 43 מיליון שקל. השלמת העסקה צפויה להיות במהלך הרבעון השלישי של 2022 והיא תהא כפופה להתקיימות תנאים מתלים מקובלים.

מגדל ויטה הוא מבנה משרדים בגובה חמש קומות שנבנה ב-1997, שוכן בבני ברק ומכיל גם קומת מסחר קרקעית וחניון המוכר כחניון "בית ויטה". כיום מרבית שטחי הנכס אינם מושכרים. במישורים מעריכים כי לאחר השלמת עבודות התאמה לשוכרים עתידיים כמקובל, דמי השכירות והניהול השנתיים הצפויים מהשוכרים בנכס יסתכמו בכ-14 מיליון שקל וההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) השנתית הצפויה היא כ-5.11 מיליון שקל. מישורים ציינה בדיווח הבורסאי שלה שבכוונתה לממן את עלות הרכישה ושיפוץ הנכס באמצעות חוב בנקאי מבנק מקומי אל מול שעבוד ארבעה נכסים מניבים של החברה בישראל וכן באמצעות הלוואת מוכר בסך של כ-20 מיליון שקל לתקופה של שנתיים.

יו"ר מישורים אמיר תמרי והמנכ"ל אלון וקסמן / צילום: ליאת פדרמן
 יו"ר מישורים אמיר תמרי והמנכ"ל אלון וקסמן / צילום: ליאת פדרמן

אלון וקסמן, מנכ"ל מישורים, מסר: "זוהי עסקה משמעותית לחברה המביאה לידי ביטוי את יכולתנו לאתר נכסים בעלי Value Add ועדות נוספת לפוטנציאל הטמון בפורטפוליו הנכסים שלנו בישראל. עסקה זו מצטרפת לשורה של מהלכים אותם הובילה החברה בחודשים האחרונים למימוש נכסים ורכישת חדשים ואנו ממשיכים לפעול להשבחת תיק הנכסים בארץ ובחו"ל, תוך שמירת יחס החוב שלנו ויצירת ערך לכלל בעלי המניות שלנו".

מקרן ספרה PARK-IN נמסר: "העסקה מהווה סנונית ראשונה לקרן, שממשיכה לשקוד על עסקאות נוספות. עסקה זו מדגישה את יכולותיה של הקרן לרתום שותפים אסטרטגיים לרכישת נכסים מניבים ולסגור עסקאות מורכבות בזמן קצר".

אמיר לוי, מנכ"ל ושותף בקרנות ספרה / צילום: יונתן זינדל
 אמיר לוי, מנכ"ל ושותף בקרנות ספרה / צילום: יונתן זינדל

את מישורים וספרה ייצגו בעסקה עורכי הדין אבי סויצקי ושמואל מדהאני ממשרד "שרקון, בן עמי, אשר ושות", ואת אשטרום ייצגו עורכי הדין אילן קרמר וסיון ישראל ממשרד "מ. פירון ושות".