ארנון בר-דוד: "אם לא יינקטו צעדים למיגור האלימות כלפי משרתי ציבור - אכריז סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי"

"עובדות ועובדים מותקפים וניצבים מול אוזלת היד של רשויות המדינה ואכיפת החוק. זאת העת לפעול בעוצמה למיגור מוחלט של התופעה. לא נסכים להתרגל למקרים הללו", אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד • רק השבוע הותקפה רופאת משפחה בבאר יעקב

ארנון בר-דוד, יו''ר ההסתדרות / צילום: דוברות ההסתדרות
ארנון בר-דוד, יו''ר ההסתדרות / צילום: דוברות ההסתדרות

על רקע התגברות מקרי האלימות כלפי עובדות ועובדים משרתי ציבור, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע היום (ד') כי: "אם ב-10 הימים הקרובים לא יינקטו צעדים אקטיביים ואפקטיביים מצד משרדי הממשלה והרשויות הרלוונטיות, למיגור תופעת האלימות כלפי משרתי ציבור - אכריז על סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי, ומדי שבוע אכניס עוד ועוד סקטורים לשביתות הזדהות. החל מצוותי רפואה, עובדי המגזר הציבורי ועד נהגי התחבורה הציבורית".

האם בשנה האחרונה לא הוגש אף כתב אישום על אלימות בבתי חולים? | המשרוקית של גלובס
לאן הולכת הממשלה: פיזור הכנסת, הישרדות או קואליציה חלופית? | פרשנות

"האלימות כלפי עובדות ועובדים המשרתים את הציבור היא תופעה שלמרבה הצער, רק הולכת וגוברת. עובדות ועובדים מותקפים וניצבים מול אוזלת היד של רשויות המדינה ואכיפת החוק. זאת העת לפעול בעוצמה למיגור מוחלט של התופעה. לא נסכים להתרגל למקרים הללו ולדיווחים הללו", הוסיף בר-דוד.

רק השבוע הותקפה רופאת משפחה בבאר יעקב על ידי מטופל שהכה בראשה במוט מתכת. בחודש שעבר הותקף צוות רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים על ידי קרובי משפחתו של מטופל שנפטר. לפי נתוני המשטרה, בשנת 2021 הוגשו 38 כתבי אישום בגין תקיפות עובדי ציבור במוסדות רפואיים. הצוותים הרפואיים לא היחידים שנאלצים להתמודד עם המצב הזה: ביום שני האחרון שבתו מאות נהגי אוטובוס, בין היתר במחאה על האלימות נגדם. 

יו"ר ההסתדרות בר-דוד הנחה להעלות הערב שוב בטלוויזיה את קמפיין ההסברה של ההסתדרות: "אלימות לא עובדת כאן יותר". הקמפיין עלה בשבועות האחרונים ונועד להגביר את המודעות לתופעת האלימות נגד עובדים ומשרתי ציבור. בקמפיין משתתפים עובדות ועובדים אמיתיים: אחיות ואחים, מזכירה רפואית, נהג אוטובוס, עובדת סוציאלית, פקח חניה ועובדות הביטוח הלאומי - אשר עוטים על עצמם במהלך עבודתם אפודי מגן ועליהם הכיתוב "כוננות ספיגה זה אצלנו בשגרה".