ישראייר מסכמת רבעון עם רווח נקי של 1.8 מיליון דולר

הרווח הגולמי של ישראייר ברבעון הראשון של השנה הסתכם ב-4.7 מיליון דולר - פי שלושה מהרווח הגולמי ברבעון המקביל ב-2019, טרום הקורונה • רואי החשבון של ישראייר העריכו כי החברה מסוגלת לעמוד בכל התחייבויותיה בעתיד הנראה לעין • מההנהלה נמסר: "ישראייר לא עצרה מלכת לכל אורך משבר הקורונה"

מטוס של חברת ישראייר / צילום: תמר מצפי
מטוס של חברת ישראייר / צילום: תמר מצפי

בדרך להנפקה המתוכננת לחודש יוני - מפרסמת ישראייר דוחות לרבעון הראשון של השנה ומציגה רווח נקי של 1.8 מיליון דולר. הרווח הגולמי הסתכם ב-4.7 מיליון דולר - פי שלושה מהרווח הגולמי ברבעון המקביל ב-2019 (ולעומת הפסד גולמי של 3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד). הכנסות החברה לרבעון צמחו להיקף של כ-56.5 מיליון דולר.

החברה נהנית מהביקוש לטוס ולנפוש המשתקף בהכנסות שנמצאות בצמיחה מדי חודש: בחודש ינואר מחזור הכנסות החברה הסתכם ב-4.8 מיליון דולר, בפברואר הוא עלה ל-8.9 מיליון דולר ושיקף 8% עלייה לעומת 2019. בחודש מרץ החברה נהנתה מהכנסות של 16.7 מיליון דולר, צמיחה של 53% לעומת התקופה המקבילה ב-2019 ובחודשים אפריל ומאי (שישתקפו בדוחות של הרבעון הבא) החברה מכרה בכ-23 מיליון דולר בחודש אפריל וב-20 מיליון דולר במאי. את הזינוק במכירות מנמקת החברה בירידה בהגבלות.

למרות שהמכירות משקפות גידול לעומת פעילות החברה טרום הקורונה מדגישים כי "החזרה להיקף המכירות של שנת 2019 לא מצביעה בהכרח על חזרה של מגמת רווחיות על אף שהרבעון המאוחד הסתיים ברווח". יצוין כי נתוני המכירות מושפעים גם מהתייקרות מחירי הכרטיסים כפועל יוצא מהתייקרות מחירי הדלק והתשומות. החברה הקטינה את הוצאות הדלק באמצעות גידור בסך של 2.8 מיליון דולר. עוד מדווחת ישראייר כי הכנסותיה ממוצרים נלווים לטיסה לרבות הושבה, כבודה, ועוד, זינקו לכ-7% מסך ההכנסות של החברה בהשוואה לכ-3% בשנת 2019.

הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-1.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד של 4.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2019.

מתוך סך הכנסות החברה, מגזר התיירות והפעילות הבינלאומית שיקפו כ-48 מיליון דולר, התיירות הפנים ארצית והטיסות לאילת כ-4.5 מיליון דולר וממגזר התיירות הנכנסת הכניסה ישראייר כ-5.7 מיליון דולר.

החברה מפרטת כי היקף ההלוואות שהיא נטלה מתאגידים בנקאיים מסתכמים בכ-70 מיליון דולר לצד התחייבויות בהיקף של כ-30.5 מיליון דולר בגין חכירת מטוסים.

בתקופת הקורונה החברה נטלה הלוואות בערבות מדינה בהיקף של למעלה מ-170 מיליון שקל.

"ישראייר לא עצרה מלכת לכל אורך משבר הקורונה"

עם צי של תשעה מטוסים - במהלך הרבעון הגדילה ישראייר את שעות פעילות מטוסי האיירבוס לסך כולל של 2,100 שעות, לעומת 1,141 שעות טיסה ברבעון המקביל אשתקד ו-1,366 שעות ברבעון הראשון של שנת 2019. הגידול התאפשר לאחר קליטת מטוס איירבוס חמישי לצי המטוסים של ישראייר. במקביל, ביצעה החברה שיפוץ בשני מטוסי איירבוס שבבעלותה (בעלות של כ-2 מיליון דולר). החברה מחזיקה גם בשני מטוסי איי טי אר המשמשים בטיסות הפנים ובשני מטוסים חכורים.

נכון לסוף הרבעון הראשון הועסקו בחברה 327 עובדים לעומת 490 עובדים ברבעון הראשון של 2019. לנוכח זאת ירדו עלויות השכר מ-27 מיליון שקל ל-18 מיליון דולר. נתח השוק של ישראייר בפעילות הבינלאומית בנתב"ג עמד על 4%. בפעילות הטיסות לאילת מחזיקה החברה בנתח של כ-40% (בשאר מחזיקה ארקיע).

ב-21 בינואר 2021 השלימו רמי לוי ושלום חיים את עסקת הרכישה של ישראייר מידי נושי אי די בי. לאחרונה שינתה בי ג'י איי המחזיקה בבעלות על ישראייר את שמה לישראייר גרופ - והחברה נערכת להנפקה שתתקיים בשבועות הקרובים. רואי החשבון של ישראייר העריכו כי החברה מסוגלת לעמוד בכל התחייבויותיה בעתיד הנראה לעין.

מהנהלת ישראייר נמסר: "ישראייר לא עצרה מלכת לכל אורך משבר הקורונה. תפיסה ניהולית ותפעולית זאת, אפשרה לה לבצע שינויים בתהליכי עבודה, בהטמעת מערכות מידע חדישות ובהתייעלות חסרת תקדים. החברה מבקשת להודות לבעלי המניות, למערך הבנקאי, למשרדי האוצר והתחבורה, לספקים השונים, לרשות התעופה האזרחית ולרשות שדות התעופה על הליווי, על האמון ועל התמיכה לכל אורך המשבר".