גוגל משיקה שעון חכם, סמארטפון מוזל וארנק דיגיטלי חדש

סמארטפון מוזל חדש, שעון וגם מערכות הפעלה: גוגל חשפה בכנס המפתחים השנתי שלה Google I/O, את מערכת ההפעלה אנדרואיד 13, את סמארטפון Pixel 6A ועוד שלל מוצרי חומרה, עדכוני תוכנה ותכונות באקוסיסטם שלה

השקת google pixel watch / צילום: צילום מסך
השקת google pixel watch / צילום: צילום מסך

21:51

השמועות נכונות: גוגל הכריזה על Pixel Watch, שעון חכם ראשון של החברה. העיצוב מעוגל במיוחד, והשעון יושק רשמית בסתיו הקרוב. נציגי החברה דיברו על התמיכה של השעון ב-Fitbit, לחוויות כושר ובריאות. את הפרטים המלאים נקבל בהמשך השנה.

בשנה הבאה גם נראה Pixel tablet, גם הטאבלט הזה יריץ את המעבד Tensor של גוגל pic.twitter.com/rdtcBZ0c98

21:47

גוגל משיקה גם אוזניות TWS חדשות, בשם Pixel Buds Pro. האוזניות הראשונות עם ביטול רעשים פעיל ועד 11 שעות האזנה. המחיר: 199 דולר. 

21:39

גוגל חושפת את Pixel 6A: בדיוק כפי שאמרו בשמועות, המכשיר החדש משנה את הגישה של החברה. בשנים הקודמות, המצלמות היו חזקות והמעבד היה חלש יותר. הפעם, הפכו את זה. ה-Pixel 6A נשאר עם המעבד ה-Tensor של החברה, והחלישו את המצלמה ל-12 מגה פיקסל.

Pixel 6A / צילום: צילום מסך
 Pixel 6A / צילום: צילום מסך

אגב, 449 דולרים זה בדיוק אותו המחיר של המכשיר מהשנה הקודמת, Pixel 5A. לדברי החברה, המכשיר החדש מהיר פי חמישה מהמכשיר בשנה שעברה.

21:20

גוגל השיקה ארנק דיגיטלי משלה: ניתן יהיה גם לשלם בכל מקום שמקבל Google Pay, והארנק יכול לקבל גם כרטיסי טיסה, תעודות סטודנטים, כרטיסי כניסה לאתרים שונים ועוד. גוגל עובדת על להכניס גם רישיונות נהיגה לממשק. 

גוגל אומרת ש-Emergency SOS מגיע ל-Google Wear, כך שניתן יהיה לדווח במהירות לאנשים שהוגדרו מראש במצב של מצוקה. בנוסף, מערכת ההתרעות מפני רעידות אדמה מתרחבת: אזהרות מוקדמות מפני רעידות אדמה כבר קיימות ב-25 מדינות, והשנה גוגל תגיע לאזורים נוספים הנמצאים בסיכון גבוה ברחבי העולם.

וגם: השם שנבחר למערכת אנדרואיד 13 הוא "Tiramisu". השם של אנדרואיד 12, אגב, הוא "Snow Cone". 

21:17

מה חדש באנדרואיד 13? יכולות התאמה חדשות לערכות הנושא ולעיצוב שמתאים לכם (נגן מוזיקה שמתאים למה שאתם שומעים), יכולות אבטחה ופרטיות נוספות ועוד - כמו לדוגמה להתאים שפה שונה לכל אפליקציה. לפי החברה, כיום יש מעל לשלושה מיליארד מכשירי אנדרואיד הפעילים ברחבי העולם בכל חודש.

גוגל תוסיף באנדרואיד 13 גם מצב בטיחות מקודד צבע, שמציין את מצב הבטיחות של המכשיר. בחלק העליון של המסך, יהיה כתוב "המכשיר נמצא בסיכון" עם לחצן זהירות אדום - והמשתמש יתבקש להסיר אפליקציה מזיקה או לטפל בבעיה עצמה.

גוגל חברה לספקים ויצרניות טלפונים ברחבי העולם כדי לשדרג את ה-SMS ו-MMS לפרוטוקול הודעות חדש בשם RCS. באמצעותו, יהיה אפשר לשתף תמונות באיכות גבוהה, לשלוח הודעות דרך ה-Wi-Fi ולקבל חוויית העברת הודעות קבוצתית טובה יותר. לדבריה, למעלה מ-500 מיליון משתמשי Messages פועלים כיום ב-RCS.

21:10

בהמשך השנה גוגל תשיק את "My Ad Center" כדי לתת שליטה רבה עוד יותר על המודעות שאתם רואים ב-YouTube ובמנוע החיפוש. ניתן יהיה להסיר פרסומות מסוימות או מותגים מסוימים. כמו כן, גוגל חשפה כלי חדש שיאפשר לכם לשלוט יותר על המידע ועל הנוכחות המקוונת שלכם, בכך שיסייע לכם להסיר תוצאות בחיפוש המכילות מידע אישי כמו כתובת ומספר טלפון.

לפי גוגל, "כבר כיום, אתם מקבלים התראה כאשר אפליקציה עושה שימוש בלוח העריכה. עכשיו, אנדרואיד תרחיק לכת ותמחק אוטומטית את היסטוריית לוח העריכה של המשתמש לאחר תקופה קצרה, כך שאפליקציות ייחסמו באופן מניעתי מלראות מידע ישן שהועתק".

20:35 

גוגל מציגה שימוש נוסף ב-Lens: ניתן לצלם מוצר ו"לבקש" מהממשק למצוא אותו לרכישה אונליין. הצעד הזה עשוי גם להפוך לקרקע פורייה להכנסות מפרסום.

גוגל השיקה בשנה שעברה את LaMDA, מודל השפה הבלשני שלה - מודל שמסוגל לנהל שיחה על כל נושא ובצורה הגיונית ואנושית. הערב גוגל הכריזה על LaMDA 2, הבינה המלאכותית המתקדמת ביותר שלה לניהול שיחות. כדי להראות את זה, גוגל הציגה "AI Test Kitchen", סוג של טעימה עתידית בשימוש בה.

בהמשך, נציגי החברה סיפרו על המחויבות ליצור שיוויון בין גווני עור, וחשפו את "Real Tone". מדובר בפרויקט לבניית מצלמה שיוונית טובה יותר עבור מוצרי גוגל. החברה חושפת שד"ר אליס מונק מהרווארד משתף פעולה איתה. ד"ר מונק פיתח סקאלה לסטנדרט שצריך להיות בתעשייה. נראה כאילו קנה המידה הזה כבר מוטמע בשירותי גוגל. "המחקר שלנו מראה שיותר אנשים בארה"ב מצאו כי סולם מונק מייצג בצורה מדויקת יותר את גווני העור שלהם מאשר חלופות אחרות", נאמר.

איך ישתמשו בחברה בסולם מונק? לדוגמה, כשמחפשים איפור לכלה, יהיה אפשר לסנן לפי גווני עור. בגוגל פותחים את הסקאלה בקוד פתוח לכולם לכולם, למי שרוצה לשפר את היכולות שלו בתעשייה.

20:20

האירוע נפתח, ומנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הכריז על כך ש-24 שפות חדשות שמדוברות על ידי 300 מיליון אנשים יעודכנו בכלי התרגום של החברה, גוגל טרנסלייט. כמו כן, הוכרז גם על שיפורים בגוגל מפות באפריקה: 300 מיליון בניינים ימופו ביבשת, פי חמישה יותר ממה שהיה. גוגל אמרה שהיא משתמשת בבינה מלאכותית כדי לזהות מבנים מתמונות לווין. 

פיצ'אי הודיע שיוטיוב תתמוך מעתה ב-speech recognition כדי ליצור תמלול לסרטונים למשתמשי אנדרואיד ו-iOS. פיצ'אי הציג גם תמלול פגישות אוטומטי עבור Google Meet המאפשר למשתמשים שלא השתתפו בפגישה להישאר מעודכנים. בינתיים הפיצ'ר הזה זמין רק בשפה האנגלית.

וגם, בשורה שתשמח רבים: ניתן יהיה לקרוא סיכומים שנוצרו אוטומטית בגוגל דוקס.

18:53

כנס המפתחים השנתי של ענקית הטכנולוגיה גוגל, Google I/O, יתקיים היום (דק') בערב. מדי שנה, החברה מקיימת את אירוע ההכרזה הזה וברמה העקרונית הכנס מיועד למפתחים ללמוד יותר על הכלים והפלטפורמות של גוגל, אבל ההשקה המרכזית מיועדת כמעט תמיד לכל הציבור. גוגל בד"כ חושפת מוצרי חומרה חדשים, עדכוני תוכנה ותכונות חדשות באקוסיסטם שלה.

הצטרפו אלינו לעדכונים חיים מתוך האירוע הערב ב-20:00 (שעון ישראל).

על מה החברה צפויה להכריז הערב?

אנחנו צפויים להתבשר על כמה הכרזות חומרה מעניינות: בשנים האחרונות יש שמועות תדירות על מכשיר לביש ראשון של גוגל, וזה ה-Pixel Watch, השעון החכם החדש שלה. על פי השמועות, הערב זה עשוי לקרות משלוש סיבות מרכזיות: ראשית, היו הרבה הדלפות בתקופה האחרונה לגבי המפרט - הן מבחינת העיצוב והן מבחינת המפרט עצמו. שנית, גוגל הגישה מסמכים למשרד הפטנטים האמריקאי שחשף את השם. ושלישית, היה פרסום כי אב טיפוס של השעון החכם נמצא נטוש במסעדה, מה שהוביל לסערה של ממש וזו על פניו דרך טובה לבחון את השוק מצד גוגל.

לצד השעון, הערב ככל הנראה נראה סמארטפון מוזל חדש: בשנים האחרונות, גוגל השיקה לכל אחד ממכשירי הפיקסל שלה דגם מוזל עם מפרט חלש יותר. השמועות מצביעות שהשנה נתבשר על Pixel 6A. לפי דיווח ב-9to5Google, אם עד כה גוגל הרכיבה את המוצרים הזולים שלה עם מצלמות חזקות כמו אלו במכשירי הדגל אך עם מעבד חלש יותר, הפעם ככל הנראה נראה היפוך: מעבד Tensor בדומה למכשיר הדגל, אבל עם חיישן מצלמה נמוך יותר. לרוב, גוגל מכריזה על המכשירים האלו באוגוסט, אבל הדיווחים מצביעים על כך שזה יוקדם להיום.

ברשת רצות שמועות נוספות על כך שגוגל עשויה להשיק אוזניות אלחוטיות חדשות. חשוב לציין כי האמנם המכשירים של גוגל לא מיובאים לישראל בעזרת יבואן רשמי, אך ישנם ישראלים רבים המחכים לשמוע על הסמארטפונים החדשים של החברה והאביזרים השונים שלה.

לא רק חומרה, גם תוכנה

גוגל מנצלת את אירועים אלו כדי לחשוף יכולות חדשות בשירותי הדגל הקיימים שלה, כמו יוטיוב, מנוע החיפוש גוגל, חנות האפליקציות גוגל פליי ועוד. אבל אין ספק שהבשורה המרכזית בחטיבה הזו תהיה דווקא הפרטים החדשים סביב מערכת ההפעלה העיקרית שלה - אנדרואיד 13. מערכת ההפעלה הזו מתכוננת לצאת בהמשך השנה, ובאירוע נקבל מושג ראשון לגבי החזון הכולל של החברה למערכת ההפעלה. מה שאפשר להעריך זה שגוגל תמשיך את הקו של אנדרואיד 12 ביחס להתאמה האישית של המשתמשים מול מערכת ההפעלה.

ברחבי העולם יש גם דיווחים על מערכת הפעלה נוספת בשם אנדרואיד 12L. לפי הדיווחים, זו מערכת הפעלה מותאמת עבור טאבלטים ומכשירים מתקפלים - מכשירים של סמסונג, לנובו ומיקרוסופט. מערכת ההפעלה הזו צפויה להיות משוחררת השנה, וסביר שנקבל פרטים נוספים על כך היום. אם כן, זו הדרך של גוגל להכין את הקרקע למכשיר מתקפל עתידי שלה (לא צפוי שיוכרז משהו לגביו הערב, אבל זו הכנה טובה).

בחטיבת התוכנה, גוגל צפויה לעדכן גם על מערכות הפעלה נוספת כמו Wear OS לשעונים חכמים ו-Android TV לטלוויזיות חכמות. וגם - החברה אוהבת באירועים מהסוג הזה לחשוף כל מיני פרויקטים שנמצאים בפיתוח, דברים מגניבים שיגרמו לאחרים לקנא והיא תוכל להשוויץ בגאון. אנחנו מצפים גם לזה.