נמשך הטרנד: מנורה מבטחים רוכשת 20% מחברת הנדל"ן רם אדרת לפי שווי של כ-300 מיליון שקל

עבור מנורה מבטחים זו ההשקעה השלישית ביזמיות נדל"ן בחודשים האחרונים, כשגם חברות ביטוח אחרות השקיעו מאות מיליונים בתחום הצומח • רם אדרת מדווחת על מכירת 1,000 יחידות דיור בשנה האחרונה

מעמד החתימה על רכישת 20% מרם אדרת ע''י מנורה מבטחים / צילום: יח''צ
מעמד החתימה על רכישת 20% מרם אדרת ע''י מנורה מבטחים / צילום: יח''צ

מנורה מבטחים חתמה אתמול (ג') על הסכם להשקעה בקבוצת רם אדרת, לפיו תשקיע חברת הביטוח כ-60 מיליון שקל בחברתה הנדל"ן ובתמורה תיכנס כשותפה בחברה. חלקה של מנורה  יהיה כ-20% משוויה של רם אדרת, שנאמד בכ-300 מיליון שקל.

קבוצת רם אדרת הוקמה על ידי דורון נמרוד ורמי בסירטמן בשנת 2000, כחברת הנדסה. היא ביצעה עבודות הנדסה בבתי החולים וולפסון ומאיר, במלון דיויד אינטרקונטיננטל בירושלים, באיצטדיון וולודרום בתל אביב ובפרויקטים נוספים. כיום לקבוצה שלוש זרועות פעילות: ביצוע פרויקטים הנדסיים מורכבים, ייזום ובנייה של פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית. במהלך השנה האחרונה מכרה החברה כ-1,000 יח"ד במגוון פרויקטים ברחבי הארץ והמלאי העסקי שלה כולל כ-5,000 יח"ד בתכנון ובשיווק.

אצטדיון הוולודרום / צילום: ליאור אביטן
 אצטדיון הוולודרום / צילום: ליאור אביטן

עבור מנורה מבטחים זו ההשקעה השלישית ביזמית נדל"ן לאחר שחברת הביטוח חתמה בחודש מרץ עם הכשרת הישוב התחדשות עירונית על שיתוף פעולה בהיקף של 100 מיליון שקל להשקעה בארבעה פרויקטים. זמן קצר לפני כן החברה העניקה 100 מיליון שקל בעסקת מימון לחברת ים סוף נדל"ן, לטובת מיזמי התחדשות.

לדברי דורון נמרוד, מנכ"ל ובעלים משותף בקבוצת רם אדרת, אמר כי "בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר חברות ביטוח ופיננסים שבוחרות להשקיע בענף הנדל"ן, שכבר הוכיח את השתבחותו הכלכלית והתשואות הגבוהות שהוא מספק למשקיעים".

דורון נמרוד, מנכ''ל משותף קבוצת רם אדרת / צילום: יוהנס פלטן
 דורון נמרוד, מנכ''ל משותף קבוצת רם אדרת / צילום: יוהנס פלטן

לדברי עוזי לוי, מנכ"ל מנורה מבטחים נדל"ן: "אני מאמין שמדובר בהזדמנות מצוינת להתפתחותה של החברה בתחום המגורים בישראל ובעיקר בתחום ההתחדשות העירונית, שהוא כיום התשובה להגדלת מלאי הדירות למכירה בישראל".

עורכי הדין שייצגו את רם אדרת הם עו"ד שגיא המר ועוה"ד מיכל ניסני ממשרד פישר בכר חן ואת מנורה מבטחים עו"ד אביב פריאנטי ועוה"ד שירה מרגלית ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

הבולטת מבין חברות הביטוח הפועלות בתחום ההתחדשות העירונית היא הפניקס, כשבתוך חמישה חודשים בלבד - היא השקיעה יותר מחצי מיליארד שקל בשלוש חברות התחדשות עירונית. מדובר על הבנות עם בוני התיכון התחדשות עירונית שיביאו את חברת הביטוח לרכוש 20% מיזמית הנדל"ן, בתמורה ל־112 מיליון שקל. מעבר לכך, הפניקס מתכוונים להשקיע 125 מיליון שקל נוספים כמסגרת לקידום פרויקטים של בוני התיכון התחדשות עירונית - ואף לפעול להנפקתה בתוך ארבע שנים.

עסקה זו מצטרפת להשקעה של 420 מיליון שקל (שילוב של הון וחוב) בתמורה ל־25% מחברת בנייני העיר הלבנה, שהחלה כיזמית בתחום שימור המבנים בת"א והתרחבה לתחומי ההתחדשות העירונית והמלונאות, וכן לרכישת 11% (עם קרן נוקד) מחברת הכשרת היישוב התחדשות עירונית בסך של 29 מיליון שקל.

בנוסף, מחזיקה הפניקס ב־30.5% ממניות חברת ההתחדשות העירונית בית וגג, שהונפקה בחודש שעבר על פי שווי של 430 מיליון שקל.

גם הראל ביססה אחיזה איתנה בתחום, עם שתי עסקאות גדולות בתחום שלושה חודשים. הראשונה הייתה ביולי האחרון, אז רכשה הראל 20% מחברת אלמוג (כדאי) בתמורה לכ־120 מיליון שקל, והשנייה היא רכישת 20% מחברת עץ השקד.