120 אלף נרשמים: הגרלת דירה בהנחה נסגרה. באיזה יישוב סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר?

לאחר ההארכה בעשרה ימים, ננעלה ההגרלה אמש • היישובים שבהם סיכויי הזכייה הגולמיים הם הגבוהים ביותר הם דימונה עם כ־40.5% ועכו עם כ־33% • איזה יישוב הוביל בהרשמות, ואיפה סיכויי הזכייה הכי נמוכים?

120 אלף נרשמו להגרלה על 10,000 דירות
120 אלף נרשמו להגרלה על 10,000 דירות

ההגרלה הראשונה של תוכנית "דירה בהנחה" ננעלה אמש (א') לפני חצות - וכעת מתפרסמים הנתונים: כמעט 120 אלף זכאים נרשמו לתוכנית, והתמודדו על 10,047 דירות ב־31 יישובים, שבהם הוצעו 150 פרויקטים.

לחצו כאן לנתונים המלאים של הנרשמים ל"דירה בהנחה"

העיר שבה מספר הנרשמים הוא הגבוה ביותר היא באר יעקב, אשר הובילה את הרשימה לאורך כל הדרך: 38,286 איש נרשמו להגרלות בעיר, עבור הזכות להתמודד על 512 דירות בסך-הכול. סיכויי הזכייה הגולמיים בעיר עומדים על 1.3%. השנייה ברשימת הנרשמים היא ראשון לציון, שבה נרשמו בסך-הכול 36,930 איש, עבור 409 דירות. סיכויי הזכייה בראשון לציון עומדים על כ־1.1%. באור יהודה, השלישית ברשימת הנרשמים, נרשמו 34,670 איש עבור 322 דירות, וסיכויי הזכייה הגולמיים בה עומדים על 0.9%.

העיר שבה סיכויי הזכייה הם הנמוכים ביותר היא חיפה, שם נרשמו בסך-הכול 4,999 איש עבור 25 דירות, וסיכויי הזכייה הגולמיים בה עומדים על חצי אחוז. לצידה נמצאת תל אביב, שם סיכויי הזכייה עומדים על 0.6%, לאחר ש־23,687 איש נרשמו להגרלות עבור 153 דירות. אחר כך ניצבת נתיבות, עם סיכויי זכייה גולמיים של 0.7%, שכן שם נרשמו 5,886 איש עבור 43 דירות. היישובים שבהם סיכויי הזכייה הגולמיים הם הגבוהים ביותר הם דימונה עם כ־40.5%, ועכו עם כ־33%.

נדגיש כי חישוב סיכויי הזכייה מסתמך על נתונים גולמיים - מספר הדירות מול מספר הנרשמים בכל עיר. יש לקחת בחשבון את העובדה כי חלק מהנרשמים הם בני מקום, וכי חלק מהדירות מוקצות במיוחד להם; כמו כן יש לזכור כי כל זכאי יכול להשתתף בכל ההגרלות בשלושה יישובים במקביל, וכי ישנם זוגות אשר מחזיקים בזכות כבני מקום בכמה יישובים. כל הנתונים הללו עשויים להשפיע במידה רבה על סיכויי הזכייה הסופיים.

ההגרלה הבאה תיפתח ביוני

נזכיר כי לאור הביקושים הגבוהים והעומס על שלוש החברות המנפיקות את אישורי הזכאות להגרלות, החליט שר הבינוי והשיכון זאב אלקין להאריך את ההרשמה להגרלה בעשרה ימים נוספים, עד אתמול כאמור. בימי הארכת ההגרלה נוספו אליה עוד כ־10,000 משקי בית.

תוצאות ההגרלות, כלומר זהות הזוכים בהגרלה, יפורסמו בחודש מאי בהודעה אישית אל הזוכים עצמם. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי במהלך חודש יוני תיפתח ההרשמה לזכאות להגרלה הבאה, שתתבצע ביולי, וכבר היום ניתן להנפיק אישורי זכאות חדשים.

כאמור, ההגרלה הבאה של "דירה בהנחה" תצא לדרך במהלך חודש יוני הקרוב. טרם ידוע מספר הדירות שייכללו בהגרלה זו, וטרם נקבעה רשימת היישובים הסופית, אך כבר כעת אפשר לומר כי נתניה וראש העין צפויות להתווסף לרשימת היישובים החדשה, ותל אביב־יפו תוצא ממנה. בסך הכול יוגרלו בתוכנית "דירה בהנחה", נכון לעכשיו, כ־30,000 יחידות דיור, אם כי במשרד הבינוי והשיכון פועלים להגדלת מספר זה.

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: "ההיענות הגבוהה מצד עשרות אלפי בתי אב להשתתף בהגרלות מוכיחה את הכמיהה של הזוגות הצעירים בישראל לעזרה מהמדינה ברכישת דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים. החזרת ההגרלות לאחר שנתיים היא צעד אחד מיני רבים שאנו במשרד הבינוי והשיכון עושים ונמשיך לעשות למען הזוגות הצעירים, כדי לצמצם את הביקושים ולהנגיש מגוון פתרונות לדיור בר השגה".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "צפויות לנו הגרלות נוספות במהלך השנה, ובהן 20,000 יחידות דיור. אנו פועלים מסביב לשעון להגדיל את המספר הזה, ובמקביל פועלים באפיקים נוספים להגדלת מספר השיווקים והיחידות דיור להשכרה ארוכת טווח. אני בטוח שהשנה הקרובה תהווה נקודת מפנה עבור הזוגות הצעירים במדינה".

עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "רשות מקרקעי ישראל תמשיך לפעול להגדלת היצע יחידות הדיור במטרה לתת מענה לביקושים. הגרלות נוספות הצפויות בעת הקרובה יאפשרו לזוגות רבים דיור בר השגה ובמחיר מופחת".