הערכות: עלות תוכנית ההבראה לדואר ישראל תעמוד על 1.7 מיליארד שקל

התקדמות משמעותית בין המדינה ודואר ישראל הושגה במו"מ אתמול ושיימשך מחר והצדדים מקווים שיוכלו להגיע להסכם עקרונות לתוכנית הבראה בימים הקרובים

דואר ישראל - שירות מיון ארצי / צילום: איל יצהר
דואר ישראל - שירות מיון ארצי / צילום: איל יצהר

ניסיון להשלים המו"מ על הסכם הבראה בדואר ישראל עד סוף השבוע. לגלובס נודע כי אמש נערכה ישיבה רבת משתתפים שנמשכה עמוק לתוך הלילה והושגה התקדמות רבה במגעים. מחר (ד') אמורה להתקיים ישיבה נוספת במטרה לסגור פרטים אחרונים במו"מ ועל פי הערכות במידה ולא יהיו הפתעות של הרגע האחרון קיים סיכוי שייחתם הסכם הבראה שיציל את החברה. עלות תוכנית ההבראה בדואר מוערכת ב-1.7 מיליארד שקל שיתגלמו בפרישת עובדים, הסכום הסופי עודנו נתון במו"מ.

במקביל, וכפי שנחשף בגלובס, השבוע צפוי להתפרסם גם המכרז לבחירת חתמים שילוו את הנפקת הדואר. ההנפקה היא חלק מהותי בהסכם ההבראה ובמסגרתו החברה תנפיק 40% ממניותיה עוד השנה. התמורה מההנפקה אמורה לממן חלק מעלות הפרישה של העובדים. בהמשך תימכר יתרת המניות למשקיע פרטי שיקבל את השליטה בחברה, וגם היא אמורה לממן חלק מהפרישה.

נזכיר כי מדובר על פרישה של בין 1,500 ל-2,000 עובדים מתוך כ-5,000 עובדים בחברה היום. מדובר בהיקף דרסטי בכוח האדם והוא מתאפשר בעקבות הקלות רגולטוריות שמשרד התקשורת גיבש ואשר אמורות להסיר מהדואר מגבלות רבות שהושתו עליו. עדיין לא ברור בכמה תסתכם עלות הפרישה, אך הערכות הן שמדובר בסכומים של מעל למיליארד שקל, היא אירוע כבד מאד עבור חברת הדואר שהפסידה בשנה שעברה 175 מיליון שקל ונמצאת במצוקה תזרימית קשה, ולכן החברה תידרש לתוכנית חילוץ במסגרתה אמורה המדינה להבטיח את הפערים שיאפשרו את הביטחון לעובדים ואת עתידה של החברה עד להעברתה לידיים פרטיות.

במו"מ משתתפים נציגים מהחשב הכללי, מחברת הדואר, ממשרד התקשורת, מאגף התקציבים ומרשות החברות, והמטרה היא לסיים את הסכם העקרונות כמה שיותר מהר.