ישראל קנדה רכשה את מתחם החמאם באילת ב-50 מיליון שקל

החברה מתכוונת להקים במקום החמאם מלון עם מתחם בילוי וקניות בעלות מוערכת של 200 מיליון שקל • המלון יכלול 320 חדרים

אילת / צילום: Shutterstock
אילת / צילום: Shutterstock

רשת ישראל קנדה מלונות רכשה את מתחם החמאם באילת בכ-50 מיליון שקל מידי קבוצה של משקיעים פרטיים. מתחם החמאם ממוקם בחוף הצפוני של אילת (מול מלון מגי'ק פאלאס), בלב אזור התיירות של העיר. כוונת החברה היא להקים מלון שיכלול מתחם בילוי וקניות.

ראובן אלקס, שותף ומנכ"ל רשת ישראל קנדה מלונות, מעריך שעלות ההקמה תסתכם בכ-200 מיליון שקל וכי לאחר קבלת היתרים, בתוך כשנה וחצי, תושלם הבנייה בתוך כשנתיים נוספות. אלקס מעריך כי עלות הבנייה לכל חדר תסתכם בכ-700 אלף שקל, פחות מעלות הבנייה הממוצעת לחדר באילת במלונות יוקרה ונאמדת ב-1.2 מיליון שקל. הסיבה נעוצה במחיר הקרקע ששילמה החברה.

מתחם החמאם באילת משתרע על שטח של 6.2 דונם וכיום הוא כולל 2,500 מ"ר של שטחי מסחר, בעיקר בתחום ההסעדה. כוונת ישראל קנדה היא לבנות מלון שישתרע על פני 18 קומות ושיכלול 320 חדרים. בחללים הציבוריים יהיו בריכות שחייה, ספא, מסעדות וכדומה. הבנייה תכלול גם שטחי מסחר בשטח של 4,500 מ"ר.

המלון הגדול ביותר של ישראל קנדה

המלון שייבנה באילת יהיה המלון הגדול ביותר של ישראל קנדה, שבבעלותה כיום תשעה בתי מלון, אחד מהם באילת (מלון סוליי המונה כ-180 חדרים). מלון דניאל בים המלח שנמצא בבעלות החברה כולל 302 חדרים. 

ישראל קנדה מתמקדת בסגמנט מלונות היוקרה. לפני כחצי שנה פתחה הרשת מחדש את מלון גלי כנרת בטבריה לאחר שהוא עבר שדרוג מן היסוד. אלקס הוסיף כי רכישת מתחם החמאם במטרה להקים מלון יוקרה תואמת לאסטרטגיית החברה: "להקים בתי מלון ברמה הגבוהה ביותר באזורי ביקוש תיירותיים במקביל להשקעה ביזמות נדל"ן. אין לי ספק שהמיקום לצד התוכנית מהווים הזדמנות יוצאת דופן להקים את אחד המלונות הייחודיים באילת, שיהפוך להיות מוקד משיכה לנופשים מהארץ ומחו"ל".

ראובן אלקס, שותף ומנכ''ל רשת ישראל קנדה מלונות / צילום: יח''צ
 ראובן אלקס, שותף ומנכ''ל רשת ישראל קנדה מלונות / צילום: יח''צ

ישראל קנדה בבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר הקימה את זרוע המלונאות שלה בשנת 2019. הרשת כוללת כיום תשעה בתי מלון ובהם כ-1,500 חדרים, בטבריה, בתל אביב, אשדוד ים המלח ואילת. החברה מחזיקה בבתי המלון שלה בבעלותה והיא מנהלת אותם באופן עצמאי ולא דרך חברות ניהול מלונאיות.