לאחר שהמניה צנחה 40% מאז ההנפקה - מנכ"ל סיפיה פורש לגמלאות

חברת האוטוטק, שעוסקת בניטור פנים הרכב, הודיעה שהמנכ"ל דוד טולוב החליט לפרוש לגמלאות, לאחר כשלוש שנים בתפקיד

הדגמת הטכנולוגיה של Cipia / צילום: אתר החברה
הדגמת הטכנולוגיה של Cipia / צילום: אתר החברה

חברת האוטוטק סיפיה ויז'ן  הפתיעה את המשקיעים כשדיווחה שהמנכ"ל שלה בשלוש השנים האחרונות, דוד טולוב, הודיע לדירקטוריון החברה כי הוא מבקש לסיים את
כהונתו כמנכ"ל החברה ולפרוש לגמלאות. 

רק בנובמבר האחרון השלימה החברה, שמפתחת טכנולוגיות ומוצרים לניטור פנים הרכב, הנפקה בבורסה בת"א - הנפקה בגינה זכה טולוב (בן 71) לבונוס של 4 משכורות בסך של כרבע מיליון שקל. מאז ההנפקה, בה גייסה 68 מיליון שקל, צנחה מניית סיפיה ב-40% והיא נסחרת בשווי של כ-215 מיליון שקל.

טולוב ימשיך לכהן בתפקידו כמנכ"ל החברה עד לתום תקופת ההודעה המוקדמת (שלושה חודשים) ולפי החברה "רואה עצמו מחויב להעברת תפקיד מלאה, לכשימונה מנכ"ל חדש לחברה. דירקטוריון החברה פועל לאיתור מנכ"ל חדש לחברה".

הכנסות לא משמעותיות והערת עסק חי

סיפיה החלה לפעול בשנת 2007 ולפני כשנתיים שינתה את שמה מאייסייט לזה הנוכחי. מייסד החברה הוא איתי כץ, המשמש כיום כסמנכ"ל קניין רוחני. כמו רבות אחרות שהגיעו לפניה לבורסה בגל ההנפקות של השנה החולפת, גם סיפיה עשתה את דרכה לזירת המסחר המקומית כשהיא נושאת הערת "עסק חי" בדוחותיה, וכפי שמציינים רואי החשבון שלה, מקורות המימון שיש בידיה "אינם מאפשרים לה להמשיך את פעילותה השוטפת לתקופה של 12 חודשים לפחות".

סיפיה מתנהלת ללא בעל שליטה, ועיקר מניותיה מוחזקות על-ידי כמה משקיעים זרים סינים, אחד נוסף מדנמרק, וכן חברת מיצוי (Mitsui) הנסחרת בבורסה ביפן ועוד. בין בעלי המניות הישראלים בולט שמם של רמי ליפמן ופרופסור אלי טלמור (יו"ר החברה), שניהם בעלי ניסיון בתחום היזמות והקרנות.

הכנסותיה של סיפיה במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו בכ-2.6 מיליון דולר, פי שלושה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והחברה טרם פרסמה את דוחותיה לשנה כולה. למרות הצמיחה שמציגה החברה בהכנסותיה, הן עדיין לא משמעותיות, ולצד זאת היא מציגה הפסדים מתמשכים, המצטברים לכ-25 מיליון דולר בשנים 2020-2019.

מערכת הדרייבר סנס (Driver Sense) שפיתחה החברה משתמשת בטכנולוגיות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית שמאפשרות זיהוי סממנים חזותיים כגון עפעפיים, אישונים, כיוון מבט ועוד, ומתרגמת אותם למשמעות הפיזיולוגית של מצב הנהג (עייפות, הסחות דעת, דיבור בטלפון ועוד) ובכך מאפשרת התראות ופעולות מצילות חיים. לחברה גם מערכת לניהול ציי רכב, שבין השאר מאפשרת למעסיק לאכוף חגירת חגורה, אי שימוש בטלפון ועישון ברכב.

לחברה הסכמי התקשרות להטמעת הדרייבר סנס ב-23 דגמי מכוניות של חמש יצרניות שונות, לפי מצגת המשקיעים שפורסמה בחודש שעבר, כאשר צפי ההכנסות נאמד בכ-80 מיליון דולר לאורך חיי ההסכמים החתומים. לחברה שותפויות אסטרטגיות עם מובילאיי, אומניויז'ן ואמברלה.