"גייסנו יותר משציפינו": איילנד מגייסת 115 מיליון דולר לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

החברה, שהוקמה לפני שנה וחצי ע"י דן אמיגה ומנהל טכנולוגיות ראשי בחברה, מייק פיי, גייסה עד כה סכום כולל של מעל 200 מיליון דולר • איילנד מפתחת דפדפן ארגוני, ולא למשתמשי הקצה ה"רגילים" - משמע דפדפן המאפשר לארגונים שליטה מלאה על האינטראקציה

מייסדי איילנד , מייק פיי (משמאל) ודן אמיגה / צילום: MKJ photography
מייסדי איילנד , מייק פיי (משמאל) ודן אמיגה / צילום: MKJ photography

"חשבנו שייקח הרבה יותר זמן להסביר את הערך של דפדפן לחברות וארגונים - אבל גילינו שהם מבינים את זה", כך מסביר לגלובס דן אמיגה, מייסד שותף ו-CTO בחברת הסייבר איילנד. היום (ד') איילנד מודיעה על השלמת גיוס B של 115 מיליון דולר בשווי של 1.3 מיליארד דולר. החברה, שהוקמה לפני שנה וחצי ע"י אמיגה ומנהל טכנולוגיות ראשי בחברה, מייק פיי, גייסה עד כה סכום כולל של מעל 200 מיליון דולר.

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה אותה הקרן מסבב גיוס הקודם, קרן ההון סיכון אינסייט פרטנרס. לצדם, ישנם משקיעים נוספים כמו קרן ההון סיכון סקויה, Stripes וסייברסטארטס של גילי רענן. הגיוס לא כלל סיבוב סקנדרי, במסגרתו מתקיימת מכירת מניות העובדים למשקיעים.

איילנד מפתחת דפדפן ארגוני, ולא למשתמשי הקצה ה"רגילים" - משמע דפדפן המאפשר לארגונים שליטה מלאה על האינטראקציה עם אפליקציות SaaS ואפליקציות האינטראנט (Intranet, רשת תקשורת פנימית) הפנימיות, שעונה על דרישות ה-IT והאבטחה המורכבות של ארגונים בעולם, מול העובדים.

כך למעשה צוותי האבטחה בחברה יכולים לשלוט על אבטחת המידע ולהציב דרישות גבוהות יותר לגבי הגנה על המידע. מעבר לאבטחה מאוד גבוהה, הדפדפן מתאים את עצמו לשימושים השונים של הארגון - כך שכל חברה תדע להתאים את הפעילות לפי הצורך.

המטה של החברה יושב בדאלאס, טקסס, והחברה מונה כיום כ-100 עובדים הפרוסים בטקסס ובתל אביב. היא מתכוונת להכפיל את מספר העובדים עד סוף השנה בארץ ובעולם, כך החברה מצפה לגייס בישראל כ-50 עובדים.

הרעיון של החברה היה לבנות דפדפן שיעניק ערך משמעותי ללקוחות, אך לא יחייב אותם. "מה שמיוחד אצלנו, זה שאין צורך להטמיע את הכלי שלנו בכל הארגון ולא חייב להחליף את הדפדפן באופן גורך לכל העובדים. אם מישהו מעוניין לגלוש באתרים פרטיים באמצעות דפדפן אחר הוא יכול לעשות את זה. רק כשהם עובדים וגולשים במערכות בענייני העבודה, הם מחייבים את איילנד", מסביר אמיגה.

"אני משקיע בהרבה חברות ועובד עם הרבה קרנות, בהחלט שהייתה ירידה בשווי חברות. עם זאת, אנחנו גייסנו בשווי הרבה יותר גבוה ממה שציפינו. בעיקר בגלל שהיה ביקוש מקרנות חיצוניות וגם ממשקיעים פרטים", מספר אמיגה. "היו לנו הצעות להשקעה כל הזמן, אבל לא רצינו לגייס לפי טרנד כדי שיהיה כתוב בעיתון שגייסנו הרבה - אלא לבנות חברה ולגייס בזמן הנכון. סגרנו שנה מאוד חזקה עם הרבה לקוחות והמשקיעים ראו את המצב הטוב והחליטו לתת הצעה אטרקטיבית. חשבנו שזה הצעד הנכון".

הערכות: איילנד עדיין לא ריווחית

על פי ההערכות, הסטארט-אפ של אמיגה ופיי עדיין לא ברווחיות, אך הם לא חושפים את נתוני ההכנסות שלהם. בעבר הם אמרו שיש להם עשרות לקוחות המשלמים סכומים גדולים. איילנד שהתחילה למכור בסוף שנה שעברה עם מיליוני דולרים בהכנסות, והיא צופה גדילה של מאות אחוזים השנה.

בנוסף, בגלל שמדובר בכלי ייחודי, לחברה אין מתחרים אך הם מצפים שזה יגיע בהמשך. "בכל חברה שהקמתי, בסוף קמים מתחרים ועם השנים זה יקרה. יש כבר כיום חברות שמנסות לפתח דפדפן מאובטח יותר או פרטי יותר. טוב שתהיה תחרות ושוק הדפדפן הארגוני יהיה שוק ענק. כרגע אנחנו מייתרים ופותרים כלים קיימים מאוד יקרים", חתם אמיגה.

ג'ף הורינג, מייסד-שותף ומנכ"ל ב-Insight Partners, שהובילה את סבב הגיוס אמר כי "כאשר מוצר מהפכני עונה על צורך אמיתי שקיים בשוק, כפי שאנחנו רואים עם הדפדפן הארגוני של איילנד, חיוני לנצל את המומנטום הזה ולהמשיך להרחיב את ההזדמנות הגלומה. איילנד נמצאת בעמדה חזקה לשנות את התעשייה, והכנסת הון נוסף לחברה מאפשרת להניע את המובילות המתמשכת והחדשנות בקטגוריית הדפדפנים הארגוניים שהולכת ומתפתחת בעולם".