פרטנר ו-FREETV בשת"פ: באנדל הכולל סטרימינג וסיבים אופטיים

מיזם הטלוויזיה החדש של קשת ו-RGE חובר לפרטנר • שיתוף-הפעולה בין החברות יהיה עבור FREETV מקפצה לשוק הטלוויזיה, ועבור פרטנר הוא צפוי להאיץ את הביקוש לסיבים האופטיים שלה

תמיר אמר, המשנה למנכ"ל פרטנר, ויעקב נדבורני, מנכ''ל FREETV / צילום: ישראל שם טוב, איל יצהר
תמיר אמר, המשנה למנכ"ל פרטנר, ויעקב נדבורני, מנכ''ל FREETV / צילום: ישראל שם טוב, איל יצהר

לגלובס נודע כי חברת פרטנר חתמה בסוף השבוע על הסכם שיתוף-פעולה בלעדי עם FREETV - חברת הסטרימינג החדשה של קשת ו-RGE. במסגרת ההסכם תציע FREETV את שירותי הסטרימינג שלה כחבילה משולבת (באנדל סיב-סטרימינג) על בסיס תשתית הסיבים האופטיים של פרטנר.

שיתוף-הפעולה בין החברות יהיה עבור FREETV מקפצה לשוק הטלוויזיה, ועבור פרטנר הוא צפוי להאיץ את הביקוש לסיבים האופטיים שלה. ניתן להניח כי בשלב מאוחר יותר ולאחר ששוק הטלוויזיה יעבור את הטלטלה שלה בעקבות כניסת שחקנים חדשים לשוק, פרטנר, כמו יתר השחקניות בשוק, יחשבו מסלול מחדש לגבי כדאיות המשך ההשקעה בתחום הטלוויזיה.

שירות FREETV הוא שירות סטרימינג אפליקטיבי שיוצע לכלל צרכני הטלוויזיה בישראל, וזאת על גבי תשתית האינטרנט הקיימת. בנוסף, שיתוף-פעולה זה יאפשר ל-FREETV להציע לצרכני הקצה שירות פרימיום המשלב את פרטנר פייבר, שירות האינטרנט מבוסס הסיבים של פרטנר, יחד עם שירות הסטרימינג של FREETV, והכול בחבילה אחת ובתמחור אטרקטיבי.

ההסכם בין הצדדים נחתם לשלוש שנים, ולאחר מכן הוא צפוי להתחדש בכל שנה באופן אוטומטי. לצורך מתן שירותי הבאנדל תקים FREETV ספק אינטרנט (ISP). כחלק מהאסטרטגיה של פרטנר והפיכתה לשחקן תשתיות מרכזי, פורסת הקבוצה סיבים אופטיים בקצב מואץ. עד היום פרסה החברה כ-740 אלף משקי בית ברחבי הארץ, מתוכם כ-225 אלף מנויים לשירות. עד סוף 2022, צופה פרטנר להגיע לכמיליון משקי בית פרוסים.

המשנה למנכ"ל פרטנר, תמיר אמר, מסר: "החיבור של פרטנר ל-FREETV הוא טבעי ומהווה הוכחה נוספת לעצמתה וחשיבותה של פרטנר כחברת תשתיות לאומית, וזהו צעד גדול נוסף שממנף את פעילות הסיבים וממצב אותנו כשחקן תשתיות מרכזי בישראל. הסיבים האופטיים של פרטנר פרוסים בכל רחבי הארץ, לרבות בפריפריה, ובכוונת החברה להמשיך בפריסה בקצב מואץ. אנו מודים ל-FREETV על הבעת האמון והשותפות".

מנכ"ל FREETV, יעקב נדבורני, מסר: "חברת הסטרימינג FREETV תציע לצרכן הישראלי שירותי טלוויזיה איכותיים וחדשניים במחיר אטרקטיבי ביותר. שיתוף-הפעולה עם פרטנר יאפשר לנו להציע באנדל סיב-סטרימינג כמוצר פרימיום המשלב את שירותי הסטרימינג של FREE ואת תשתית הסיבים האיכותית, היציבה והמהירה של פרטנר".

סמנכ"ל השיווק בפרטנר, אורי גל, מסר: ״ההסכם עם FREETV מהווה אבן-דרך משמעותית בהתפתחות תשתית הסיבים האופטיים של פרטנר. ההסכם החדש יאיץ את קצב צמיחת המנויים וההכנסות ויקצר את תקופת החזר ההשקעה הגדולה בפריסת הסיבים״.