שוברת שיא: מניית ברקשייר האת'וויי עלתה לראשונה למחיר של יותר מחצי מיליון דולר

חברת ההחזקות של המיליארדר וורן באפט טיפסה אתמול בוול סטריט, וננעלה לראשונה במחיר של יותר מחצי מיליון דולר למניה מסוג A • ברקשייר עקפה את שווי השוק של מטא והפכה לחברה היחידה שאינה טכנולוגית ברשימת 10 החברות הציבוריות הגדולות ביותר

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

חברת ההחזקות של המיליארדר וורן באפט, ברקשייר האת'ווי , רשמה שיא של כל הזמנים כאשר מניותיה (מסוג A) ננעלו אמש לראשונה במחיר של יותר מחצי מיליון דולר. 

מחיר המניה בנעילה עמד על 504 אלף דולר, בהמשך לתשואה חיובית של כ-11% שרשמה המניה מאז שהחלה השנה. זאת בניגוד למומנטום השלילי בשוק האמריקאי, בין השאר הודות לחיבתו של באפט למניות ערך על פני מניות צמיחה, בהן חברות הטכנולוגיה שספגו ירידות עמוקות בחודשים האחרונים.

יחד עם זאת, במכתב השנתי לבעלי המניות של ברקשייר האת'וויי, גאון ההשקעות בן ה-91 הציג את אפל  כאחת מתוך ארבע הענקיות של ברקשייר, ואפילו ציין שהיא החברה השנייה בחשיבותה אחרי אשכול חברות הביטוח, וזאת הודות למנכ"ל שלה טים קוק שהגדיר כמבריק. ענקית ההשקעות החלה ברכישת מניות אפל ב-2016, ועד אמצע 2018 החזיקה ב-5% ממניות אפל, שהיו שוות אז 36 מיליארד דולר. היום שווי ההשקעה עומד כבר על יותר מ-160 מיליארד דולר - 40% מתוך תיק ההשקעות של ברקשייר.

העלייה האחרונה במניה דחפה את שווי השוק של ברקשייר ליותר מ-730 מיליארד דולר, ובכך עקפה את ענקית הטכנולוגיה והמדיה החברתית מטא (פייסבוק)  והפכה לחברה היחידה שאינה מתחום הטכנולוגיה ברשימת 10 החברות הציבוריות הגדולות ביותר בארה"ב.

מניות סוג A של ברקשייר הן מההנפקה המקורית של הקונגלומרט. באפט הכריז בעבר מספר פעמים שלעולם לא יעשה ספליט במניות (פיצולן, בדומה לצעד שעליו הכריזה אמזון לאחרונה) כי הוא מאמין שמחיר המניה הגבוה ישמור וימשוך משקיעים מכווני איכות לטווח ארוך יותר. בשנת 1996 הנפיקה החברה מניות מסוג B  במחיר נמוך יותר, בשל הדרישה לאופציה זולה בקרב המשקיעים הקטנים והפרטיים. נכון לנעילה אמש, מחיר המניה עומד על כ-337 דולר - לאחר שטיפסה בכ-12% מתחילת השנה.

הרווח התפעולי זינק ב-45% ברבעון

לאחרונה פרסמה ברקשייר את דוחותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2021 כולה. הרווח התפעולי, המדד המועדף על באפט לקביעת רווחיות, טיפס ב-45% ברבעון והגיע ל-7.3 מיליארד דולר, ובשנה כולה טיפס ב-25% לכ-27.5 מיליארד דולר. ברקשייר האת'וויי גם הצביעה על האמון שלה במניותיה, כשרכשה ב-2021 מניות של עצמה בסכום שיא של 27 מיליארד דולר.

מהדיווח עלה גם שבסוף 2021 ברקשייר לא החזיקה עוד במניות של חברת התרופות הישראליות טבע , ואחרי 4 שנים באפט ויתר על ההחזקה שלו ויצא מההשקעה בהפסד.