לאחר שצנחה מתחת למחיר ההנפקה: סנטינל וואן רוכשת חברה אמריקאית ב-617 מיליון דולר

חברת אבטחת הסייבר הישראלית רוכשת בעסקת מזומן ומניות את אטיבו, העוסקת בתחום האבטחה של זהויות בארגון, ומספקת פתרונות להגנה על תשתיות קריטיות ועל נקודות קצה

סנטינל וואן, רכשה חברה העוסקת באבטחת זהויות בארגונים / צילום: יח''צ
סנטינל וואן, רכשה חברה העוסקת באבטחת זהויות בארגונים / צילום: יח''צ

חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן  רוכשת את החברה האמריקאית Attivo Networks בעסקת מזומן ומניות בשווי של כ-617 מיליון דולר. החברה הנרכשת עוסקת בתחום האבטחה של זהויות בארגון, ומספקת פתרונות להגנה על תשתיות קריטיות ועל נקודות קצה. מדובר בחברה פרטית שפועלת מקליפורניה, ועם המשקיעים בה נמנים Bain Capital Ventures, אנרג'י אימפקט, ForgePoint, Macnica, Omidyar וזרוע ההון סיכון של חברת סינגטל, innov8.

לפי הודעתה של סנטינל וואן, הרכישה תרחיב את היקף השוק שאליו היא פונה ב-4 מיליארד דולר, כולל בקטגוריית אבטחת הזהויות, הצומחת במהירות. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הפיסקאלי השני של סנטינל וואן (כלומר עד סוף יולי) בכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים ואחרים. העסקה מבוצעת כך ש-58% ממנה במזומן והיתר במניות, במחיר קבוע של 40.49 דולר למניית סנטינל וואן, המחיר הממוצע ב-30 ימי המסחר האחרונים.

ניקולס וורנר, מנהל הטכנולוגיה הראשי של סנטינל וואן, ציין כי המעבר לעבודה היברידית והאימוץ הגובר של הענן הגדילו את החשיבות של אבטחת הזהויות בארגון, וכי הרכישה של אטיבו היא התפתחות טבעית של הפלטפורמה של סנטינל וואן, בצורך להגן על ארגונים מאיומים בכל שלב של תקיפה.

בחברה מוסיפים כי לפי נתונים של חברת המחקר גרטנר, שימוש לרעה באישורים נהוא היום הטכניקה מספר אחת להפרות אבטחה. למעשה, תוקפים מכוונים לזהויות מסוימות בארגון, וכך מקבלים גישה ליעדים בעלי ערך רב יותר.

לפי סנטינל וואן, לאטיבו יש לקוחות גלובליים, בהם ארגונים מ-Fortune 500 וגופי ממשל.

תומר וינגרטן, מנכ"ל וממייסדי סנטינל וואן, ציין שזיהוי איומים על זהויות בארגונים ותגובה אליהם הם חלק אינטגרלי מחזון ה-XDR של החברה (אבטחת סייבר שמזהה אוטומטית אנומליות בארגון ומגיבה להן). לדבריו, "אטיבו היא הטכנולוגיה הנכונה והצוות הנכון לפורטפוליו שלנו". הפלטפורמה של סנטינל וואן משתמשת בבינה מלאכותית, שמנטרת בזמן אמת חלקים שונים בתוך הארגון, ויודעת להבין ולעצור כשקורה משהו חריג, בלי מעורבות אנושית בתהליך.

מנכ"ל אטיבו, טושאר קותארי: "סביבת האיומים מתפתחת, והזהות נשארת 'מערכת העצבים המרכזית' של הארגון. יחד עם סנטינל וואן נביא לחזית אבטחת הסייבר פתרון שמזהה איומים על זהויות ומגיב עליהם בזמן אמת", אמר קותארי. אגב, גם סייברארק מישראל עוסקת בניהול זהויות, לאחר רכישה שביצעה ב-2020.

יתרת המזומנים קרובה ל-1.7 מיליארד דולר

סנטינל וואן הונפקה לראשונה בבורסת ניו יורק בחודש יוני שעבר לפי שווי של 9 מיליארד דולר, ובמחיר של 35 דולר למניה. בהמשך זינקה המניה לשיא של 76.3 דולר בחודש נובמבר, אך מאז איבדה יותר ממחצית משווייה, והיא נסחרת כיום מתחת למחיר ההנפקה, במחיר של כ-29.6 דולר, המשקף לחברה שווי של 7.9 מיליארד דולר.

במסגרת ההנפקה גייסה סנטינל וואן למעלה מ-1.2 מיליארד דולר, כך שיש בקופתה סכום מכובד לביצוע רכישות לצורך המשך הצמיחה. בסוף הרבעון הפיסקאלי השלישי של סנטינל וואן (הרבעון שהסתיים בסוף אוקטובר 2021), יתרות המזומנים של החברה הסתכמו בכ-1.66 מיליארד דולר.

החברה הגיעה לשוק הציבורי בתקופה שבה המשקיעים קיבלו בהתלהבות רבה חברות טכנולוגיה שצומחות במהירות, גם אם השורה התחתונה שלהן עדיין שלילית. הסברה הרווחת הייתה שההפסדים נובעים מהשקעות גדולות, שיביאו צמיחה רווחית בעתיד.

עם זאת, בחודשים האחרונים השתנה הסנטימנט בשוק על רקע מספר גורמים חיצוניים (בהם החשש מאינפלציה והעלאות ריבית), והחל מעבר של המשקיעים לכיוון חברות ערך, מסקטורים מסורתיים יותר. על רקע זה איבדה סנטינל וואן חלק ניכר משווייה, וכמוה חברות טכנולוגיה רבות שהגיעו לשוק בשנה שעברה. בין יותר מ-20 חברות טכנולוגיה ישראליות שהונפקו או מוזגו לחברות SPAC ב-2021, רק חברה אחת, גלובל-אי, מציגה כיום תשואה חיובית על מחיר ההנפקה.

צופה הכנסות של 200 מיליון דולר ב-2022

סנטינל וואן דיווחה על הרכישה שעות ספורות לפני שהיא צפויה לפרסם את הדוחות הכספיים שלה לשנה הפיסקאלית - 12 החודשים שהסתיימו בסוף ינואר. לפי תחזית החברה, השנה צפויה להסתיים עם הכנסות של 199-200 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 61%-62% ביחס לשנה הקודמת, ועם הפסד תפעולי על בסיס Non-GAAP שיגיע לכ-180 מיליון דולר.