בעל חנות הטלפונים מבני ברק שמסרב להיכנע למונופול כשרות התקשורת, ומשלם על כך בהפגנות מול העסק

דוד דוידוב, בן 31 מתל אביב • בעלים ושותף של העסק לממכר טלפונים "דידי פון" בבני ברק • "אם אני אכנע לדרישות המפגינים, אצטרך להוציא מהחנות 80% מהסחורה שלי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

דוד דוידוב, בעלים ושותף של העסק לממכר פלאפונים ''דידי פון'' בבני ברק / צילום: יענקי פרבר
דוד דוידוב, בעלים ושותף של העסק לממכר פלאפונים ''דידי פון'' בבני ברק / צילום: יענקי פרבר

דוד דוידוב מתל אביב, הבעלים של חנות לממכר טלפונים ניידים ואביזרים ואביזרי סלולר ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, מתמודד בשנתיים האחרונות עם השלכות הקורונה ועם הפגנות מחוץ לחנותו, בשל חוסר רצונו להיכנע לעסקונה ולמכור טלפונים בהשגחת ארגון אחד בלבד.

דוד מספר כי "בתחילת הקורונה כשעדיין לא ידעו מי נגד מי, המכירות עלו בצורה דרסטית, אנשים רבים היו זקוקים למספר מכשירי פלאפון לכל הילדים שלהם, מאחר ולא היו לימודים, והחברה החרדית המשיכה את הלימודים כדי למנוע ביטול תורה עד כמה שהיה אפשרי בבית, מי שלא החזיק בבית אינטרנט ולמד בזום, היה משתמש במכשיר פלאפון כשר כדי להקשיב לשיעורים, מאחר ובבתים חרדים רבים ישנם ילדים רבים, כל משפחה הייתה צריכה מספר מכשירים וככה המכירות עלו".

המפנה הגיע לאחר שהמשפחות החרדיות התרגלו לקורונה. "בהמשך אנשים היו צריכים פחות מכשירים", אומר דוד, "לחלק מהמשפחות המכשירים לא עבדו או נשברו, אז במקום לבוא לקנות חדש, הן לקחו את מה שהן נתנו לילדים, והרגשתי ירידה במכירות בהשוואה לתחילת הקורונה".

"אך לאחר מכן לאט לאט המאזנים חזרו להיות את מה שאנחנו מכירים, אבל אז נפלה עליי צרה חדשה, הפגנות מחוץ לחנותי". דוד אומר כי במשך תקופה מאוד ארוכה התקיימו הפגנות רבות מחוץ לחנותו, לאחר שלא הסכים להיכנע ל"וועדה לענייני תקשורת".

"הוועדה קובעת לי מה אני יכול למכור בחנות, חשוב לציין שאני לא מוכר מכשירים עם אינטרנט, אין לי שום דבר לא כשר אצלי בחנות, אבל הוועדה דורשת תעודת כשרות, ושהיא תקבע לי מה למכור וממי לקנות, אני רוצה לעבוד עם רבנים אחרים, עם גוף כשרות אחר, אני מוכר מכשירים מסוגים כמו "הדרן" ו"עסקן", כי הם מכשירים מאושרים ללא אינטרנט, והם מיועדים לצרכי פרנסה בלבד, אבל הוועדה הזאת מאוד חזקה ורוצה שאקנה רק מהם, וארגנה הפגנות מחוץ לעסק שלי ללא הפסקה, ההפגנות גם עשו לי פרסום, אפילו פרסום חזק, הגיעו אליי לקוחות מכל הארץ וגם מאזורים אחרים בבני ברק לקנות ממני, כדי לחזק אותי, אבל בסופו של דבר אם לוקחים מאזן שנתי אז נפגעתי, ההפגנות פגעו בי אבל לא נשברתי".

דוד מספר כי בשבועות האחרונים ההפגנות נרגעו, "מבחינת ההפגנות זה נרגע, לא מפחידים אותי ההפגנות, והאלימות שהייתה מחוץ לחנות שלי. גם האיומים שקיבלתי לא מרתיעים אותי. יש לי את הרבנים שלי, יש דיבורים ודיונים עם הוועדה, לגבי אופן הפעילות שלי. חשוב לציין שאני מתעקש למכור את המוצרים שלי כי יש להם ביקוש, מכשירים כשרים לחלוטין, אין בהם אינטרנט, לדוגמה סלולרי עם מצלמה, או נגני MP מסוימים, כי האוכלוסייה באזור שלי דורשת אותם, יש חנויות בתוך בני ברק שהאוכלוסייה לא דורשת אותם, ואם אני אכנע, אני אצטרך להוציא מהחנות 80% מהסחורה שלי, ולכן אנחנו עכשיו בודקים איך אפשר להגיע להסדר אנחנו מקווים לטוב".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il