אירוע ההשקה של אפל: איך ייראה האייפון המוזל, וכמה הוא יעלה?

ענקית הטכנולוגיה אפל מקיימת הערב את אירוע השקת האביב שלה, תחת השם "Peek performance", ושוב – במתכונת וירטואלית • אייפון 13 מקבל צבע ירוק, ואפל הכריזה על מכשיר מוזל: אייפון SE, שיהיה זמין החל מ-18 במרץ

חנות של אפל בלוס אנג'לס / צילום: Shutterstock, View Apart
חנות של אפל בלוס אנג'לס / צילום: Shutterstock, View Apart

אירוע ההכרזה של אפל הסתיים אחרי הכרזה על אייפון SE בעלות נמוכה יחסית (429 דולרים) עם מעבד A15 Bionic ותמיכה בדור החמישי, אייפד Air, מעבד M1 Ultra, מחשב שולחני חדש, Mac Studio בעל יכולות מרשימות מאוד כמו 128GB זיכרון RAM וגם מסך Studio Display בגודל 27 אינץ'. בנוסף, iOS 15.4 יהיה זמין למשתמשים בשבוע הבא. רק ה-Mac Pro לא קיבל התייחסות בהשקה, אבל נרמז שיהיה לו מקום באירוע אחר.

21:01

אפל משיקה הערב גם מסך, Studio Display. מדובר במסך של 27 אינץ', 218 פיקסלים לאינץ' (147 מיליון פיקסלים), עם תצוגת 5K retina. יש שם 600 ניטים עם TrueTone וציפוי אנטי רפלקטיבי, כך שהמסך לא יהיה כמו מראה. יש מצלמת 12 מגה פיקסל מובנית מקדימה.

למסך יש שלוש יציאות USB-C, חיבור Thunderbolt אחד שיכול לספק כוח של 96 וואט.

ומה המחירים? Mac Studio עם M1 Max יעלה 1,999 דולרים. עם M1 Ultra - יעלה 3,999 דולרים. ה-Studio Display יעלה 1,599 דולרים.

רק ה-Mac Pro לא קיבל התייחסות - אבל אפל אומרת שזה ליום אחר. טים קוק סיכם את הערב וחתם את האירוע. 

20:42

אפל הכריזה הערב גם על Mac Studio - בעצם Mac Mini, רק גדול יותר. הגובה שלו הוא 3.7 אינץ', הרוחב 7.7 אינץ'. לפי התמונות, יש חריץ לכרטיס SD שנמצא בחזית. יש לו שני מאווררים בפנים, יותר מהמיני. במכשיר יש אפשרות אחסון של עד 8TB.

20:35

עוברים ל-Mac. שוב חוזרים לסיליקון, והמנכ"ל קוק מספר עד כמה המעבדים העצמאיים שלה והעזיבה מאינטל חיזקו את המכשירים שלה.

בלי יותר מדי דיבורים טכניים - אפל מכריזה על שבב חדש, M1 Ultra, עבור מחשבי המאק שלה. גודל המעבד הוכפל באמצעות טכנולוגיית חיבור שנקראית UltraFusion, ויש לו יותר טרנזיסטורים מכל שבב עבור מחשב אחר. ויש גם גאווה לאומית: המעבד החדש, M1 Ultra, פותח בחלקו גם במרכז הפיתוח והמחקר הישראלי של אפל.

רוחב הפס בזיכרון גדל ל-800GB/s, פי 8 יותר ממחשב שולחני לטענת אפל. המאק תומך ב-128GB זיכרון הרצה בסך הכל. יש בו 16 ליבות לביצועים גבוהים, 4 מעבדי efficiency וגם 64 מעבדי GPU. 

20:23

עוברים לאייפד. טים קוק שב לדבר על אפל סיליקון - כך שאפל מכריזה ששבב M1 שלה מגיע ל-iPad Air החדש. לפי החברה, הביצועים יהיו הרבה יותר מהירים - עד 60% מהדור הקודם של המעבד - וביצועי גרפיקה מהירים פי 2.

למכשיר יש מצלמה קדמית של 12 מגה פיקסל עם חיישן אולטרה רחב ועם תכונת ה-Center Stage, שמזהה אתכם ועוקבת אחריכם בפריים. אפל מדברת על תצוגת "Liquid Retina", עם תמיכה ב-HDR ותמיכה בבהירות שיא של עד 500 ניטים. גם אייפד אייר מקבל תמיכה בדור החמישי. שטח האחסון עומד על 64 או 256GB, והמחיר יתחיל מ-599 דולר.

20:17

מתחילים עם אפל TV. טים קוק, מנכ"ל אפל, מדבר על תוכניות שונות שנמצאות אצלם ועל המועמדויות בפרסים הנחשבים. ומהר מאוד, עוברים לאייפונים החדשים.

ראשית, אייפון 13 מקבל צבע ירוק. שנית, אפל הכריזה על אייפון חדש כפי שציפינו, אייפון SE. הדבר הראשון שמכריזים לגביו, הוא שהמעבד המתקדם של החברה, A15 Bionic, מגיע למכשיר החדש. מדובר בדור השלישי של המוצר הזה, הראשון יצא ב-2016 והדגם השני ב-2020. העיצוב עדיין דומה לאייפון 8, משמע אין הרבה שינויים בעיצוב של מה שהכרנו עד עכשיו.

המסך של המכשיר הוא 4.7 אינץ', והחברה אומרת שזו "הזכוכית הכי קשוחה בסמארטפון", גם מלפנים וגם מאחור. מדובר באותה הזכוכית שיש לאייפון 13, והמכשיר עמיד לאבק ולמים על פי תקן IP67. אפל מבטיחה חיי סוללה טובים יותר, לא ברור ביחס למה כי היא לא נתנה שום פרטים. לצד זאת, תמיכה בדור החמישי כפי ששמענו בשמועות. המחיר יהיה 429 דולר, המכשיר יהיה זמין מ-18 במרץ.

10:03

בחסות הקורונה, ענקית הטכנולוגיה אפל תקיים הערב (ג') את אירוע השקת האביב שלה, תחת השם "Peek performance" (הרומז אולי על בשורה משמעותית שאפל יכולה להכריז הערב), ושוב - במתכונת וירטואלית. השמועות מדברות על אייפון בעלות נמוכה, על iPad Air חדש ואולי אפילו הצצה למשקפי מציאות מדומה חדשים. בבלומברג דווח כי אפל עשויה להכריז על "המגוון הרחב ביותר של מוצרי חומרה חדשים בתולדותיה", בסתיו הקרוב (האירוע המסורתי שאפל חושפת את האייפונים החדשים).

נעדכן בשידור חי מהאירוע של אפל בשעה 20:00 שעון ישראל.

קודם כל, אייפון SE בעלות נמוכה חדש

אז ככל הנראה, גולת הכותרת באירוע הערב יהיה iPhone SE . אפל צפויה להכריז על הדור השלישי של המוצר הזה, כשהדגם הראשון יצא ב--2016 והדגם השני ב-2020. ברמת הרעיון, מדובר במכשיר שמאפשר למי שמעוניין לרכוש אייפון, אבל בעלות נמוכה יותר שאמורה להיות הרבה יותר נגישה ללקוחות. אנחנו לא יודעים כמה זה יעלה, אבל סביר שזה ישמור על מחירו באזור ה-400 דולר למכשיר, בעיקר בגלל המפרט שצפוי לקבל שדרוג.

לפי אחד מהאנליסטים האמינים, מינג צ'י קו, האייפון החדש ככל הנראה יקבל את שבב A15 Bionic העדכני ביותר של החברה, מה שאומר שיתמוך בדור החמישי (5 G ). המכשיר צפוי לכלול תצוגת LCD, זיכרון האחסון ינוע בין שלוש אפשרויות: 64/128/256 GB , וצפוי לשמור על העיצוב הנוכחי - בדומה לאייפון 8 עם חיישן טביעת האצבע.

לאחר דיווחים על מכירות נמוכות של אייפון 12 מיני של החברה, ישנן שמועות שאייפון 13 מיני שהושק לפני כמה חודשים, יהיה אייפון מיני האחרון בתצורה הזו. לכן יש הסוברים שהאייפון החדש יאמץ את העיצוב של אייפון 13 מיני וכך ימשיכו את הקו למי שחיבב.

אייפדים חדשים, ועדכון ל- iPad Air מ-2020

אין המון פרטים, אבל לפי הדיווח של מארק גורמן מבלומברג, אפל מתכננת להשיק אייפד פרו עם תמיכה בטעינה אלחוטית ובעיצוב חדש. לצד זאת, אפל צפויה להשיק הערב iPad Air חדש, כהמשך למה שהושק בשנת 2020.

השמועות מצביעות על כך שהעיצוב מתוכנן להיות די דומה למה שאנחנו מכירים, עם שדרוג מתבקש: המעבד המתקדם ביותר של אפל, A15 Bionic , ותמיכה ב-5 G . אחד הפיצ'רים המדוברים ב- iPad Pro זה ה- center stage - משמע היכולת של המצלמה לזהות אתכם ולעקוב אחריכם ל"מרכז הבמה". גם כאן, מצפים שאפל תכניס את היכולת הזו ל-Air החדש.

מחשב אפל חדש עם מעבד עצמאי משודרג?

כמו בכל שנה, יש ספקולציות לגבי השמות שאפל בוחרת לאירועים שלה. השנה, לאירוע קוראים "Peek Performance" - מה שאומר שצריך להיות מכשיר שנראה מהירות או ביצועים משמעותיים. סביר שזה יהיה במחשבי ה-Mac השונים. לאפל יש מגוון מחשבים שונים הפועלים על המעבדים שלה, ה-M1: ה-iMac, ה-MacBook Pro, MacBook Air, ה-Mac Mini. למעשה, כל אחד מהמחשבים האלו יכול לקבל במה באירוע הערב, אבל השמועות מצביעות על Mac Mini חדש.

בשנת 2020 אפל חשפה את ה-Mac Mini שלה עם המעבד העצמאי שלה, M1. אחרי שאפל חשפה למעשה את המעבדים המתקדמים יותר שלה, ה-M1 Pro וה-M1 Max, סביר שה-Mac Mini יקבל שדרוג משמעותי בעתיד הקרוב. בשנה שעברה היו שמועות שאנחנו נתבשר ב-Mac Mini חדש בסוף 2021, אבל הוא לא הוכרז באירוע הסתיו של החברה. אז אולי יש סיכוי שנתבשר עליו עכשיו.

לצד זאת, יצרנית האייפון אוהבת לנצל את אירועי האביב שלה כדי להכריז על פיתוחים שונים שהם לאו דווקא המוצרים הצרכניים המוכרים. כך שיכול להיות שהיא תכריז על שבב M2 חדש, שיהיה היורש ל-M1 שאנחנו מכירים.

מערכת הפעלה ומשקפי מציאות מדומה?

אפל צפויה לשחרר עדכון תוכנה למערכת ההפעלה, iOS 15.4 - מה שיאפשר לאייפון לתמוך בזיהוי פנים תוך לבישת מסיכה וגם עדכון למערכת ההפעלה למחשבי אפל שיאפשר לחבר את ה-iPad והמאק ויהיה אפשר לשלוט אוניברסלית בהם.

זוכרים את השמועות על השם של האירוע, אז כאן ישנן שמועות קצת מרחיקות לכת יותר. המילה "Peek" נוגעת גם בעולמות הווירטואליים, ה-VR/AR. חשוב להגיד שמשקפי המציאות המדומים של החברה תוכננו לשנת 2023 הכי מוקדם, אבל יכול להיות שנשמע על בשורות ראשונות בתחום.