לאחר ההפסדים וההנפקה הכושלת: קמעונאית האונליין קוויק עוברת לשליטת אלקטרה צריכה

קמעונאית המזון המקוונת קוויק דיווחה לבורסה כי היא מנהלת מו"מ עם אלקטרה צריכה להקמת שותפות "לצורך ביצוע פעילות קמעונאית אונליין של מוצרים ושירותים, תחילה בתחום מוצרי סופר, מזון ולא מזון, ובהמשך בתחומים נוספים" • אלקטרה צריכה תחזיק ב-51% מהבעלות בשותפות החדשה

אבירם גנות, מנכ''ל קוויק / צילום: רפי דלויה, יח''צ
אבירם גנות, מנכ''ל קוויק / צילום: רפי דלויה, יח''צ

פעילותה של קמעונאית המזון המקוונת קוויק , מההנפקות הכושלות של השנה החולפת, בדרך לעבור לשליטת אלקטרה מוצרי צריכה -יינות ביתן. הצדדים מנהלים מו"מ להקמת שותפות, "לצורך ביצוע פעילות קמעונאית אונליין של מוצרים ושירותים, תחילה בתחום מוצרי סופר, מזון ולא מזון, ובהמשך בתחומים נוספים".

אלקטרה צריכה (אמ"צ) צפויה להחזיק ב-51% מהבעלות בשותפות החדשה, אליה תועבר פעילותה של קוויק, בעוד שקוויק תחזיק ב-49% מהמניות. השותפות החדשה, שתוקם בכפוף לאישורים הרגולטורים, צפויה לנהל את כל פעילות האונליין של קבוצת יינות ביתן-מגה בתחום הפעילות המשותפת, ותוכל לרכוש את מוצריה מקבוצת יינות ביתן, שבהמשך יוחלפו בסניפי קרפור שנכנסת לארץ. כן צוין, כי כל פעילות אונליין עתידית שאחד מן הצדדים - אמ"צ או קוויק - ירצו לפתח, תוצע תחילה להפעלה תחת השותפות, בכפוף לתנאים שנקבעו בסיכום העקרונות.

טרם הדיווח נסחרה קוויק בשווי של כ-66 מיליון שקל לאחר ירידה של כ-80% במניה מאז ההנפקה במרץ אשתקד (אז גייסה 85 מיליון שקל). בעקבות הדיווח על המו"מ עם אמ"צ, זינקה המניה ביום ב' בצוהריים בכ-50% לשווי חברה של קרוב ל-100 מיליון שקל. בעלי המניות המרכזיים בקוויק, שעדיין רושמת הפסדים כבדים מפעילותה (כ-30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2021) הם סופר-פארם, החברה המרכזית למשקאות קלים וקבוצת יוניון של ג'ורג' חורש (יבואנית טויוטה והזכיינית של רשת H&M בישראל). מנכ"ל החברה הוא אבירם גנות, והיו"ר הוא אלדד פרשר, לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות.