אוקראינה | סיקור שוטף

רוסיה חסמה גישה לפייסבוק; חרם באוקראינה על חברת קוקה קולה

תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה, זפוריז'יה, נפגעה בתקיפה ורוסית ופרצה בה אש • לאחר שהאש כובתה, האוקראיניים דיווחו כי רוסיה השתלטה על תחנת הכוח • ביידן וטרודו גינו את רוסיה בעקבות התקיפה • לראשונה כוחות רוסים נכנסו לעיר הנמל מיקולאייב

אש בתחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה - זפוריז'יה - שבאוקראינה לאחר תקיפה רוסית של האזור / צילום: Reuters
אש בתחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה - זפוריז'יה - שבאוקראינה לאחר תקיפה רוסית של האזור / צילום: Reuters

22:30

חרם על קוקה קולה: רשתות קמעונאיות אוקראיניות מפסיקות לקנות את מוצרי החברה, בעקבות המשך מכירתם ברוסיה. הרשתות למכור את בקבוקי קוקה קולה, ספרייט, פנטה, משקאות מוגזים של שוופס, מים מינרליים BonAqua, פיוז טי, מיצי ריץ', משקאות האנרגיה מונסטר ומשקאות אנרגיה Burn.

 "רשת המרכולים שלנו כבר לא משתפת פעולה עם חברת קוקה קולה, שממשיכה לפעול בשטח התוקף. אנחנו מפסיקים לקנות את כל המוצרים השייכים למותג", פרסמה ביום שישי רשת הסופרמרקטים נובוס בפייסבוק. גם רשת Varus וקבוצת פוזי הודיעו על הפסקת מכירת מוצרי קוקה קולה.

22:00

רוסיה חסמה לאזרחיה את הגישה לרשת החברתית פייסבוק, מכיוון שהיא מגבירה את הלחץ על כלי התקשורת על רקע פלישתה לאוקראינה.

13:40

אוקראינה הודיעה כי הכוחות הרוסים נכנסו לעיר הנמל מיקולאייב שבדרום המדינה. לפי דיווחים בעיר נערכים קרבות.  

12:25

שרת הפנים, איילת שקד מסרה כי "מאז פרוץ המלחמה, מדינת ישראל קלטה 1,555 אזרחים אוקראינים. מתוכם כ-150 זכאי חוק השבות, שיחלו הליך התאזרחות. ישראל נערכת לקליטה ומתן אזרחות באופן מיידי למעל 100 אלף זכאי חוק השבות, שנמלטים מהמלחמה.

"מטבע הדברים, ישראל מתמקדת בקליטת פליטים יהודים וזכאי חוק השבות אולם מגלה גמישות ונכונות לסייע לאזרחי אוקראינה בכלל".

11:00

הפרלמנט הרוסי אישר חוק לפיו מפיצי "פייק ניוז" על הצבא ישלחו לכלא.

9:00

האוקראינים מדווחים כי הכוחות הרוסים השתלטו על תחנות הכוח הגרעינית זפוריז'יה. זלנסקי מזהיר מהאסון הגרעיני הגדול ביותר מאז צ'רנוביל.

8:25

הלחימה באוקראינה נכנסת ליומה התשיעי. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מאשים את רוסיה בחוסר אחריות, לאחר שבתקיפה שלה נפגעה תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה - התחנה הגרעינית הגדולה באירופה. גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו גינו את רוסיה על הפגיעה בתחנת הכוח הגרעינית. נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי מאשים את רוסיה בטרור גרעיני.

לשכתו של ג'ונסון אף הודיעה כי היא מנסה להעלות את נושא הפגיעה בתחנת הכוח הגרעינית לישיבה מיוחדת במועצת הביטחון של האו"ם.

בשלב זה האוקראינים מדווחים כי השתלטו על האש שפרצה בתחנת הכוח.