דיווח: אפל מפתחת מקבוק או אייפד עם מסך מתקפל בגודל 20 אינץ'

על פי דיווח בניוזלטר של "בלומברג", Power On, ייתכן שאפל עובדת על מכשיר עם מסך מתקפל בגודל 20 אינץ' • הפיתוח הוגדר כאייפד מתקפל או מקבוק היברידי

טים קוק מנכ''ל אפל / צילום: Reuters, Brendan McDermi
טים קוק מנכ''ל אפל / צילום: Reuters, Brendan McDermi

העולם צועד לכיוון מסכים מתקפלים: לפני כמה שבועות, חברת לנובו הכריזה על מחשב ThinkPad X1 Fold, מחשב שהבשורה שלו היא מסך 13 אינץ' מתקפל, משמע המסך עצמו מתקפל במרכז וכך למעשה קטן. על פי דיווח בניוזלטר של "בלומברג", Power On, ייתכן שאפל עובדת על מכשיר עם מסך מתקפל בגודל 20 אינץ'. מארק גורמן שעקב אחרי זה, הגדיר את הפיתוח הזה כאייפד מתקפל או מקבוק היברידי.

גורמן כתב בדיווח כי יש ספקולציות לגבי איך אפל יכולה לאמץ טכנולוגיה כזו: "החברה יכולה לפתח מסך מתקפל בגודל 20 אינץ' המחובר למקלדת פיזית או שצד אחד של התצוגה ישמש כמקלדת וירטואלית", כתב. לפי המקור של גורמן, האפשרות השנייה היא מה שבוחנים (בדומה לפיתוח של לנובו). המכשיר נמצא בפיתוח בשנתיים האחרונות.

על פי הדיווח, אכן אפל בוחנת אפשרות של מכשיר מהסוג הזה, וזה מצטרף למעשה להערכות והשמועות של רוס יאנג, מנכ"ל ואנליסט בחברת Display Supply Chain Consultants. למעשה מדובר במכשיר שיכלול תצוגה בעלת מסך כפול, מה שמייתר מקלדת פיזית או משטח עכבר - מכיוון שכל הניווט יהיה מבוסס על מסך המגע של המכשיר. שני הדיווחים מדברים על שנת 2026 כשנת ההשקה של המכשיר, זו גם השנה שנקבו בה שעוד פיתוחי אפל יצאו: גם משקפי המציאות המדומה והרבודה של אפל וגם המכונה של אפל.