שנתיים אחרי שנסגרו: מ-1 במרץ שערי המדינה ייפתחו לכלל התיירים

כניסת התיירים המחוסנים והלא מחוסנים מותנית בביצוע שתי בדיקות PCR, טרם ההמראה ועם הנחיתה בארץ • הקלות גם בכניסת ישראלים: תבוטל הדרישה לביצוע בדיקת אנטיגן או PCR לפני העלייה למטוס, ותבוטל חובת הבידוד לישראלים שאינם מחוסנים • בנוסף ייכנסו הקלות גם במתווה החינוך עם ביטול מתווה הבדיקות השבועי בחטיבות הביניים ובבתי הספר היסודיים

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ / צילום: מוטי מילרוד, פול ''הארץ''
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ / צילום: מוטי מילרוד, פול ''הארץ''

בשורות חשובות לעוסקים בענף התיירות: הקלות משמעותיות בכניסה לישראל החל מ-1 במרץ. ההקלות יאפשרו בין השאר את פתיחת שערי המדינה לתיירים לא מחוסנים - והן קיבלו את אישור הממשלה.

ראש הממשלה נפתלי בנט אף אמר בדיון על ההקלות כי "אנחנו רואים ירידה עקבית בנתוני התחלואה, ולכן זה הזמן לפתוח בהדרגה את מה שהיינו הראשונים בעולם לסגור. צריכה להיות התאמה בין המדדים שלנו והמצב בשטח, לבין מה שאנחנו מקרינים לציבור ומצפים ממנו".

עוד אמר בנט כי "במקביל, נישאר עם האצבע על הדופק, ובמקרה של וריאנט חדש, נגיב שוב במהירות".

ראשית כאמור תותר כניסת תיירים זרים ללא הגבלה. נזכיר כי מאז מרץ 2020 נסגרו שערי המדינה לתיירים זרים. בינואר נפתחה האפשרות לכניסת תיירים שעומדים בתנאי התו הירוק, אולם כעת מבינים גם בממשלה שאם רוצים להציל את הענף לקראת פסח ולקראת חופשות הקיץ, אין טעם בהגבלות על כניסת לא מחוסנים, שמנעו את בואן של משפחות בעיקר.

בתחילה רוכזו מאמצי שר התיירות יואל רזבוזוב בפתיחת האפשרות לכניסת ילדים לא מחוסנים, אולם במסגרת לחץ שהפעיל, ההקלות כוללות את כלל הזרים הלא מחוסנים - בשורה שהיא טובה יותר לענף.

כניסת התיירים המחוסנים ושאינם מחוסנים מותנית בביצוע של שתי בדיקות PCR, טרם ההמראה ועם הנחיתה בישראל (לא בדיקת אנטיגן).

גם בכניסת ישראלים יש הקלות משמעותיות: ראשית, תבוטל הדרישה לביצוע בדיקת אנטיגן או PCR לפני העלייה למטוס או לפני המעבר בגבולות היבשתיים. תישאר בדיקה אחת שתישאר חובה והיא בדיקת PCR המבוצעת לאחר הנחיתה בישראל. חברת פמי פרימיום, המבצעת את הבדיקות, נערכת להגדיל את המערך בנתב"ג.

בשורה נוספת היא ביטול חובת הבידוד לישראלים שאינם מחוסנים (בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR בנתב"ג). 

בנוסף ייכנסו הקלות גם במתווה החינוך עם ביטול מתווה הבדיקות השבועי בחטיבות הביניים (מ-24 בפברואר) ובבתי הספר היסודיים (מ-10 במרץ).