מהדק יחסים: בנט יוצא לביקור ראשון בבחריין

במהלך הביקור ייפגש רה"מ עם מלך בחריין חמד בן עיסא אל-ח'ליפה וכן עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה • בנט נפגש עם יורש העצר בוועידת האקלים בגלזגו, שם הוזמן לביקור רשמי ראשון במדינה

ראש הממשלה נפתלי בנט. בביקור ידונו דרכים נוספות להידוק הקשר בין המדינות / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
ראש הממשלה נפתלי בנט. בביקור ידונו דרכים נוספות להידוק הקשר בין המדינות / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ייצא היום (ב') לביקור בבחריין, בהזמנת יורש העצר וראש הממשלה. זהו ביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי במדינה שעימה נחתם הסכם השלום לפני כשנה וחצי.

במהלך הביקור,ייפגש ראש הממשלה עם מלך בחריין חמד בן עיסא אל-ח'ליפה וכן עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה. השניים נפגשו בוועידת האו"ם לשינוי אקלים שהתקיימה בחודש נובמבר בגלזגו שבסקוטלנד, שם הזמין יורש העצר את ראש הממשלה לביקור רשמי ראשון במדינה.

בביקור ידונו דרכים נוספות להידוק הקשר בין המדינות. כמו כן, ידונו ראש הממשלה ויורש העצר על חשיבות השלום, הפיתוח והשגשוג באזור, ובפרט בקידום סוגיות מדיניות וכלכליות, בדגש על תחומי הטכנולוגיה והחדשנות.

עוד ייפגש ראש הממשלה עם שרי האוצר, החוץ, התעשייה והתחבורה של ממלכת בחריין, ועם נציגי הקהילה היהודית במדינה.

נציין כי הקשרים הביטחוניים בין ישראל לבחריין התהדקו לאחרונה ובין השאר הוחלט על הצבה קבועה של קצין תיאום של צה"ל בבירת בחריין מנאמה. הקצין יהיה אחראי על התיאום עם בחריין ועם הקואליציה של חילות המערב המפקחת ומאבטחת את תנועת האוניות והמכליות במפרץ.

בחריין סובלת מהתערבות איראנית בענייניה הפנימיים ובעידוד של האוכלוסייה השיעית להתמרד נגד משפחת המלוכה.