מגדל משקיעה כ-300 מיליון שקל נוספים בפירמה דנית המתמחה באנרגיות מתחדשות

סך השקעותיה של חברת הביטוח בפירמת ניהול ההשקעות קופנהגן עומד על כ-1.5 מיליארד שקל • במקביל הודיעה החברה על מינויו הקבוע של ארז מגדלי לתפקיד מנהל חטיבת ההשקעות

טורבינות רוח, השקעות באנרגיה מתחדשת / צילום: Shutterstock, windwalk
טורבינות רוח, השקעות באנרגיה מתחדשת / צילום: Shutterstock, windwalk

חברת הביטוח מגדל הגדילה את השקעותיה בתחום האנרגיה המתחדשת עם השקעה של 295 מיליון שקל (80 מיליון אירו) נוספים בפירמת ניהול ההשקעות הדנית קופנהגן (CIP - Copenhagen Infrastructure Partners) הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות.

השקעה זו מצטרפת להשקעות קודמות של מגדל בפירמה הדנית, ומשלימה את סך ההשקעה לכ-1.5 מיליארד שקל. מרבית הכספים הושקעו בשתי קרנות הדגל האחרונות של CIP (קרנות 3 ו-4), המהוות השקעת עוגן בחשיפה ארוכת-טווח לנכסים בתחום האנרגיה החלופית המסורתית.

הסכום בסבב ההשקעה הנוכחי יושקע בקרן Energy Transition Fund 1 של קופנהגן, המתמקדת בפרויקטים להפחתת פליטות והגעה ליעד של אפס פליטות עד שנת 2050. פירמת קופנהגן נוסדה ב-2012 ומנהלת השקעות בנכסי תשתיות בהיקף של כ-16 מיליארד אירו בשמונה קרנות. לפירמה מספר משרדים ברחבי העולם והיא מעסיקה כ-160 עובדים.

תחום צומח עם תשואות של 15%-17%

במגדל ציינו כי ההשקעה היא חלק מאסטרטגיה להגדיל את ההשקעות בסקטור התשתיות, באמצעות השקעה בפרויקטים אשר קיים קושי להיחשף אליהם דרך השוק הסחיר. על פי חברת הביטוח, ההשקעה בקרן מאפשרת למגדל גישה לייזום של נכסים בתחום צומח, הנהנה מתשואות גבוהות של 15%-17%.

"מדובר ביישום של מדיניות החברה בתחום ה-ESG, שבמסגרתה אנו שואפים להשקיע למעלה מ-3 מיליארד שקל בשנה בהשקעות Net Positive, ובכך לשלב אספקטים סביבתיים בעלי ערך מחד ותשואות גבוהות ויציבות עבור עמיתי מגדל מאידך", אמר שגיא יוגב, מנכ"ל מגדל ביטוח.

ארז מגדלי: מממלא מקום למנהל קבוע

בתוך כך, חברת הביטוח הודיעה על מינויו של ארז מגדלי לתפקיד מנהל חטיבת ההשקעות. מגדלי משמש זה מספר חודשים כמ"מ מנהל חטיבת ההשקעות, וזאת לאחר שמנהל החטיבה הקודם, גיא פישר, סיים את תפקידו. המינוי אושר על ידי דירקטוריון החברה וכפוף לאי-התנגדות הממונה על הביטוח.

במסגרת תפקידו יהיה מגדלי אחראי על ניהול חטיבת ההשקעות, המנהלת נכסים בהיקף של למעלה מ-350 מיליארד שקל. במסגרת תפקידו האחרון, כמנהל השקעות לא סחירות, הוביל מגדלי מספר רב של השקעות אסטרטגיות, בהן השקעות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל בתשתיות אנרגיה מתחדשת (רוח וסולאר) בארה"ב ובאירופה, כחלק מיישום מדיניות ה-ESG של מגדל.

 יו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח, יפתח רון טל, איחל למגדלי הצלחה רבה בתפקידו ומסר כי "לצד היותו של ארז מגדלי מנהל ותיק ומוערך בקבוצת מגדל, הידע הרב והניסיון המרשים שצבר בעולם ההשקעות מהווים אינדיקציה משמעותית להיותו המועמד המתאים ביותר לאחד התפקידים החשובים ביותר במגדל ביטוח - ניהול חטיבת ההשקעות, ואני בטוח שיציג הישגים מרשימים בתפקיד זה".

ארז מגדלי, מונה למנהל חטיבת ההשקעות / צילום: באדיבות מגדל ביטוח
 ארז מגדלי, מונה למנהל חטיבת ההשקעות / צילום: באדיבות מגדל ביטוח