בצעד חריג: ראש הממשלה בנט הצטרף לדיון של האוצר על יוקר המחיה

בנט הגיע במפתיע לדיון שקיים שר האוצר ליברמן עם אנשי משרדו • ראש הממשלה ושר האוצר סירבו לציין מה ההסכמות שהתקבלו, ומטעמם של השניים נמסר כי התקיים שיח שבו הועלו רעיונות שונים שאופן יישומם ייבחן בימים הקרובים • ביום רביעי הקרוב צפויה הממשלה להודיע על צעדים להתמודדות עם יוקר המחיה

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אמיל סלמן-הארץ

צעד חריג של בנט: ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הערב (א') לדיון של שר האוצר אביגדור ליברמן עם אנשי משרדו על יוקר המחיה. במשרד האוצר טוענים כי לא זוכרים מקרה שבו ראש הממשלה עולה לרגל אל השר, מה שמעיד על דחיפות הנושא בעיניי בנט שאף הקדיש לו היום בממשלה שעות ארוכות של דיון.

הפגישה במשרד האוצר הסתיימה לפני שעה קלה, אולם גם בנט וגם ליברמן סירבו לציין מה ההסכמות שהתקבלו. מטעמם של השניים נמסר כי התקיים שיח שבו הועלו רעיונות שונים שאופן יישומם ייבחן במשרד האוצר בימים הקרובים. כאמור ביום רביעי צפוי ליברמן להכריז על שורה של צעדים להקלה על יוקר המחייה ובלימת התייקרות המחירים.

"מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה"

בישיבת הממשלה הבוקר אמר בנט כי "בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים שייעודם להקל על יוקר המחיה בארץ. אני מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מידי". 

בנט אמר כי בהשוואה בינלאומית ישראל לא ספגה נזק מאוד גדול מבחינת התייקרות מוצרים: "עליית המחירים העולמית אמנם מכה בישראל באופן מתון יחסית למדינות אחרות, אבל אנחנו מרגישים אותה היטב, מכיוון שהיא יושבת על מחירים גבוהים מאוד מלכתחילה. בשנים האחרונות המחיר הבסיסי בארץ עלה וכוח הקנייה ירד, באופן יחסי, ב-10-15 השנים האחרונות. לכן אנחנו צריכים לפעול בצורה הוליסטית בדבר הזה".

עוד אמר בנט כי "בסוף מה שמוריד מחירים ומשפר שירות זה תמיד אותו הדבר - תחרות, תחרות, תחרות. אין כוח טבע יותר חזק מזה. אני זוכר כמנכ"ל חברה, כשהייתי לתקופה מסוימת מונופול, באופן טבעי המחירים היו גבוהים יותר, וברגע שנפתחה התחרות, המחירים יורדים. לכן, מעבר לפעולות קצרות הטווח, הפיתרון הוא לאתר את אותם כיסים נטולי תחרות, ולייצר בהם תחרות. פה אנחנו צריכים את כל שרי הממשלה. אנחנו צריכים להקל על רגולציה ולפתוח את המשק לתחרות".