ההסתדרות מאיימת בהשבתה של עובדי השמירה והאבטחה

ההסתדרות דורשת לאכוף צו ההרחבה לגבי הסכם קיבוצי בענף השמירה והאבטחה עד יום חמישי הקרוב • אם הדבר לא יקרה, עובדי הענף ישבתו החל מה-15 בפברואר

מאבטח בכניסה לקניון / צילום: תמר מצפי
מאבטח בכניסה לקניון / צילום: תמר מצפי

הסתדרות העובדים הכללית מאיימת בשביתה של כל עובדי השמירה והאבטחה במדינה מ-15 בפברואר. זאת אם עד יום חמישי הקרוב לא ייאכף צו ההרחבה בענף השמירה והאבטחה לגבי הסכם קיבוצי שנחתם בין ההסתדרות ובין הארגון הארצי של עובדי השמירה והאבטחה כבר לפני עשרה חודשים.

במכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, דורש יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להחיל מיידית את צו ההרחבה בהתאם לסיכומים.

"הדבר פוגע אנושות בענף השמירה והאבטחה, הן בהיבט של השחיקה ההולכת ונמשכת בשכרם השעתי של המאבטחים, והן בהיבט של הקושי לגייס עובדים לענף", כתב בר-דוד לשרים. עוד ציין יו"ר ההסתדרות כי בקרב העובדים בתחום ישנו תסכול רב שחרף החתימה על הסכם ענפי הוא אינו מיושם עקב אי-הוצאת צו הרחבה.

"העובדה כי מדובר ב'קניית שירות' אין משמעה שהעובדים הם הפקר", הבהיר בר-דוד והוסיף: "ההסתדרות לא תיתן יד לרמיסת זכויות עובדי קבלן ולהתעלמות מצרכיהם".

מזרוע העבודה במשרד הכלכלה נמסר: "הליך הרחבת הסכם קיבוצי כולל פרסום הודעה על כוונה לאחר התייעצות עם הארגונים הנוגעים בדבר, לרבות משרד האוצר, שכן המדינה נחשבת כמזמין שירות. בהתאם להנחיות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כל החלטה שיש בה להגדיל הוצאות המדינה חייבת לקבל אישור תקציבי. ההודעה על כוונה למתן צו הרחבה פורסמה ברשומות. אולם טרם התגבשה עמדת אגף התקציבים שבמשרד האוצר".

תגובת משרד האוצר: "משרד האוצר בוחן את משמעויות צו ההרחבה בעת הזו אל מול השינויים בשוק העבודה ומסגרת התקציב".