התו הירוק יאורך בשבוע; בנט: שאף אחד לא יבטא אווירת סוף קורס

הממשלה אישרה הבוקר את הארכת תקנות התו הירוק עד השבוע הבא למרות ששר האוצר ליברמן איים כי לא יתמוך בהארכת התו, הוא הצביע בעד, לעומת השרים סער, שאשא ביטון ופריג' שהתנגדו • במהלך הדיון אמר רה"מ בנט כי "אנחנו ברמת תחלואה מאוד גבוהה. עד שנראה הקלה בפועל יעברו מספר שבועות, יהיה יותר קשה לפני שיהיה יותר קל"

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שרי הממשלה אישרו היום (א') את בקשת משרד הבריאות להאריך את התו הירוק עד ל-6 בפברואר בשל העומס על בתי החולים והעובדה כי גל האומיקרון עדיין בשיאו. למרות ששר האוצר אביגדור ליברמן איים תחילה כי לא יתמוך בהארכת התו, הוא הצביע בעד, לעומת השרים גדעון סער, יפעת שאשא ביטון ועיסאווי פריג' שהתנגדו להצעת שר הבריאות. בנוסף נקבע כי ביום שלישי יתקיים דיון בקבינט הקורונה לאחר שלושה שבועות בהם הקבינט לא כונס כדי לדון בשינוי המדיניות בהמשך.

במהלך הדיון אמר ראש הממשלה בנט "כרגע אנחנו מאריכים (את התו) בעוד שבוע כדי שיהיה זמן לחשוב. אנחנו ברמת תחלואה מאוד גבוהה. העומס האשפוזי כבד, ויש מחסור באנשי רפואה. עד שנראה הקלה בפועל יעברו מספר שבועות, יהיה יותר קשה לפני שיהיה יותר קל". בנט הזהיר את השרים: "שאף אחד לא יבטא אווירת סוף קורס. בהדסה מתמודדים לא רחוק מפה עם היקף מאוד גדול של חולים, לא אפתח כאן את הדברים".

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס גם הוא לעומס על מערכת הבריאות ואמר בישיבה כי "אנחנו בהיקפי הדבקה עצומים ובעומס כבד. היום זה כל המדינה.. השבוע יהיה קבינט קורונה ונתחיל לדון במדיניות שלנו בשבועות ובחודשים הבאים, זה לא מה שעולה עכשיו, עכשיו רק הארכה של המצב הקיים".

הורוביץ העריך גם כי "התו הירוק צפוי שלא להמשיך להתקיים בגל הזה. יחד עם זאת כרגע אנחנו בשיא תחלואה ועומס. עדיין יש שוני בין מחוסנים ללא מחוסנים מבחינת הדבקות והדבקה. החיסון מפחית סיכון למחלה קשה ומבחינת הצדקה אנחנו צריכים לבדוק את זה. אנו מגבשים תוכנית מלאה וזה יבוא לדיון והצבעה עוד השבוע".

השר גדעון סער, שנמצא אתמול חיובי לקורונה, אמר בזום מביתו כי "איני מוצא קשר בין הארכת התו הירוק למצב התחלואה. שר הבריאות אמר שהתו הירוק צפוי שלא להתקיים, כלומר יש הכרה ברורה בחוסר האפקטיביות שלו. אין זיקה בין הצעד לתועלות שעולות ממנו. יש כאן פגיעה בחירות הפרט וגם נטל על עסקים. לדעתי צריך להיפרד מהתו הירוק".

בנט הגיב לו: "לא אשנה עכשיו החלטה, אבל נדון על זה בקבינט".