הפודקאסט היומי שייתן לכם פיסות של אמת על מניות והשקעות

הפודקאסט Motley fool money מעניק לשומעיו בפיסות אמת על מניות והשקעות, שמוגשות בצורה כיפית, נעימה וקלה לעיכול • בכל פרק מצטרפים אל המנחה אורחים שונים, וכיוון שהפרקים הם יומיומיים הם מלווים את המאזינים באופן די צמוד • ביקורת פודקאסטים 

פודקאסט / צילום: Shutterstock
פודקאסט / צילום: Shutterstock

במחזה של שייקספיר "כטוב בעינכם" יש דמות של ליצן חצר, באנגלית ה-Motley Fool. ליצן החצר הוא היחיד שיכול לאתגר את המלך, להגיד לו את האמת - אמנם רק בתנאי שהוא אומר אותה בצורה כיפית, ובסוף מקבל איזו עוגת קצפת לפנים. אבל עדיין, הוא היחיד שיכול להביא איתו מנה של מציאות קרה ומפקחת לתוך העולם המשוגע של חצר המלכות.

Motley Fool הוא גם שמה של חברה ותיקה לייעוץ השקעות פיננסיות, שהפודקסט היומי שלה, Motley fool money הוא ההמלצה החמה של הטור הפעם - אם אתם מעוניינים בפיסות אמת על מניות והשקעות, שמוגשות בצורה כיפית, נעימה וקלה לעיכול.

מוטלי הם קצת כמו קואצ'רים למשקיעים חדשים וותיקים. בכל פרק מצטרפים אל המנחה כריס היל אורחים שונים מצוות היועצים של מונטלי, וכיוון שהפרקים הם יומיומיים הם מלווים את המאזינים באופן די צמוד.

ביום הנפילות שהתרחש בשבוע האחרון, למשל, הם התחילו את התוכנית מלהזכיר למאזינים לנשום ולהבין שזהו מחיר הכניסה למי שרוצה להיות משקיע רציני - התמוטטות עצבים היא "בילט אין" למקצוע.

הפרקים היומיומיים עוסקים בנושאים שונים בכל פעם, מקריפטו ועד להשקעה בנכסים בסין, מהעתיד של הסטרימינג ועד לעבר של אמזון. בסופי שבוע יש פרקים שהם ממש שיעורים למשקיעים שמוגשים על ידי ביג שוטס מהחברה, שם אפשר לעבור בצורה יותר מסודרת מין קורס פיננסי מהיר, ובחינם.

חוץ מהעזרה העצמית הם גם מגישים עצות פרקטיות יותר. הם ממליצים בפירוט על חברות ספציפיות שהם חושבים ששווה להשקיע בהן, על מדדים שהם חושבים שכדי להסתכל עליהם לפני שמשקיעים, מספרים מה תהליך האנליזה שלהם והקריטריונים להשקעה.

למשל בפרק מהתקופה האחרונה הם דיברו באופן מפורט על החברה cloudflare, שלטענתם עוקבת אחרי הבלו פרינט של הצמיחה של אמזון.

בפרק מהתקופה האחרונה הם טענו שמייקרוסופט היא החברה הכי בריאה בשוק המניות כרגע, בגלל שהגדילה והצמיחה שלהם היא עקבית. הם מציעים, בשעת השקעה, להסתכל על ה-CEO של החברה ולראות לא רק את התוצאות, אלא גם את החזון, גם את המהלכים העתידיים, וגם להבין בדיוק איך הושגה הצמיחה - האם זה באמצעות כלים וחישובים פיננסיים חשודים, או בזכות מוצר שיש לו זכות קיום ושאתם באמת מאמינים בו.

כי כמו שהם מסבירים חזור והסבר, המחיר של השקעה במניות הוא לא רק הכסף, אלא גם תחושת הפחד והעצבים שכרוכה בשוק הלא יציב והמשתנה של השנים האחרונות. לטענתם כמות המידע שאנחנו חשופים אליו בזכות האינטרנט דווקא הופך אותנו למשקיעים טובים פחות - כדוגמה הם שוב נותנים את יום הנפילות האחרון עם הירידות החדות והעליות החדות. מי שהתעדכן ללא הפסקה כמעט חטף התקף לב. מי שהסתכל על הדברים בערב כמעט לא שם לב שמשהו השתנה.

המדע מאחורי חוסר יציבות

בשיעורים המורחבים הם מדברים לא מעט על המדע מאחורי חוסר יציבות, ומציעים פרספקטיבה אחרת להסתכל על הנושא הזה - פסיכולוגית וסוציולוגית, שהופכת את כל ההתעסקות בנושאים האלה לשטחית פחות, מבוססת יותר וגם מהנה יותר.

זה פודקסט מלא במידע שמוגש באופן מושך ומרתק. הוא מספר בצורה מעמיקה ומפורטת את הסיפורים של החברות השונות - המוכרות יותר כמו נטפליקס ואפל, והמוכרות פחות ששווה לשים אליהן לב, וכך הופך את ההשקעה ואת המניות לסיפור פסיכולוגי מרתק בכל המובנים- גם מבחינת האנשים שמאחורי החברות, המוטיבציות של אנשים להשקעה, המהלכים של משקיעים ותיקים שצברו ניסיון וסיפורי הנסים והמפלות שהתרחשו לאורך השנים, ועד להתמודדות עם כישלון והצלחה יומיומיים.

כלומר חוץ מללמד איך משקיעים, הם ממש עושים חשק להשקיע והופכים את כל הנושא המורכב ומלא הסטרס הזה למגרש משחקים עם חוקים שמעניין ללמוד. הם גורמים למאזין לרצות להיכנס לבריכה הזאת ולהתחיל לשחות, אפילו אם יש שם, כמאמר כל מני פרסומות על השקעות, לא מעט כרישים.

הכותב הוא בעלים של סוכנות Down the Field המתמחה בהפקה וברכש מדיה בעולם הפודקאסטים