פינטק | פודקאסט

דוח פינטק: למה בישראל קשה לממש ביטקוין

עולם הקריפטו מפותח מאוד בישראל, אך בכל הנוגע ליכולת המימוש של ההשקעה – ישראל מפגרת אחרי מדינות אחרות בעולם, כמו שווייץ • מהי הסיבה לכך ומה אפשר לעשות? • האזינו

ביטקוין / צילום: Shutterstock, Wit Olszewski
ביטקוין / צילום: Shutterstock, Wit Olszewski

ישנם הרבה אנשים בישראל, בהם גם אנשי הייטק, שהם "מיליונרים על הנייר". מדוע? מכיוון שהם השקיעו בביטקוין לפני כמה שנים, "התעשרו" מאוד, אבל מתקשים כעת לממש את הכסף ולהכניס אותו למערכת המיינסטרים הפיננסית.

מדוע זה קורה? אחת הסיבות היא ריבוי רגולטורים בישראל. בשווייץ המצב שונה: העובדה שיש רגולטור פיננסים אחד מאפשרת לו לפקח על כל הגורמים בשוק. כך נוצר מודל חדש, המאפשר לבנקים לשתף פעולה עם חברות הממירות מטבעות קריפטו לכסף רגיל.

"באחרונה, בראיון עיתונאי (לדה מרקר, אש"ק) אמרתי שההבדל ברגולציה של מטבעות קריפטו בין ישראל לבין שווייץ שקול להבדל שבין קורקינט למרצדס. קיבלתי אחר כך טלפונים מאנשים שלא אהבו את ההתבטאות הזו. אבל אני חוזר עליה כי זו האמת", כך אומר אבי סלמה, מנהל הנציגות הישראלית של בנק Hyposwiss. "מצד אחד, תחום הקריפטו מפותח מאוד בישראל. הישראלים הם שחקנים משמעותיים בזירה הבינלאומית. מצד שני, הרגולציה בארץ לא השכילה לקחת את זה צעד אחד קדימה ולתת פתרונות. קריפטו הוא מושג אסור שלא מתעמקים בו".

מה צריך לעשות כדי לפתור את הבעיה? האזינו לפרק השבוע של דוח פינטק.