ניגודי העניינים של רה"מ: אלו החברות שלבנט אסור לעסוק בהן

היועץ המשפטי לממשלה סיים לערוך את הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה נפתלי בנט • על בנט להימנע מלטפל בכל עניין הנוגע לצים ולחברות שבשליטתה בשל תפקידו של אחיו בחברה • אילו עוד חברות נכללות בהסכם?

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות"
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות"

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, סיים לערוך את הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה נפתלי בנט. במסגרת ההסדר כתב מנדלבליט לבנט כי "עליך להימנע מלטפל בכל עניין הנוגע באופן ישיר לצים וכן בכל עניין הנוגע למיטב ידיעתך לחברות שבשליטתה".

זאת מכיוון שאחיו של נפתלי בנט, דן, הינו רואה חשבון, מבקר פנים ביחידת ביקורת פנימית בחברת "צים שירותי ספנות משולבים בע"מ" אשר עוסקת בתחום הספנות.

עניין נוסף נוגע לאח נוסף של ראש הממשלה, אשר בנט, אשר הינו מנכ"ל חברת סטארט-אפ בשם Tevva אשר עוסקת בתחום האנרגיה הירוקה באנגליה ואין לה כל קשר עסקי לישראל.

מנדלבליט כתב כי "על פי הנמסר, לחברת Tevva אין קשר לפעילות הממשלה כיום, ואולם יצוין למען הסדר הטוב כי עליך להימנע מלטפל בכל עניין הנוגע באופן ישיר לחברה, לחברות שבשליטתה, וכן בכל עניין הנוגע למיטב ידיעתך לנושאי המשרה בחברה".

עניין שלישי נוגע לחברו של בנט, שי וייל, אשר הינו מהבעלים של חברת "מילגם", שעל פי אתר האינטרנט שלה היא חברה שמתמחה במתן שירותים מקיפים ומתקדמים לעיריות, גופים מוניציפליים, תאגידי מים, גופים ממשלתיים, חברות ציבוריות ופרטיות.

בין לקוחות החברה בעבר: רשות המים, רשות שדות התעופה, המשרד להגנת הסביבה, משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר, משרד הפנים ושורה של רשויות מקומיות. מנדלבליט קבע כי "ביחס למר וייל, עליך להימנע מלטפל בכל עניין הנוגע באופן ישיר למילגם, וכן בכל עניין הנוגע למיטב ידיעתך לחברות שבשליטתה, לבעלי השליטה בחברה או לחברות שבשליטת בעלי השליטה. כמו כן, עליך להימנע מלטפל בכל עניין הנוגע במישרין למר וייל, וכן לכל עניין אשר למיטב ידיעתך נוגע במישרין לעסקיו".